Zmiana leku

zyprexa, zolafren, zalasta, zolaxa, velotab, zypadhera

Moderator: moderatorzy

Sebix555
zarejestrowany użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 12, 2020 8:16 pm
płeć: mężczyzna

Zmiana leku

Post autor: Sebix555 »

Czesc mam pytanie. Robilem dzis badanie krwi i wyszlo mi 120 ng/ml prolaktyny (mezczyzna 23 lata). Leki jakie biore to ranofren i orizon ale przez 2 lata bralem tylko ranofren bo probowalem wyjsc z lekow i mam pytanie - czy taki poziom prolaktyny to wystarczajacy argument zeby przekazac lekarza zeby zmienil lek na jakis inny? Ogolnie sytuacja wyglada tak ze nie mam zadnych objawow chorobowych ale po prostu ten lek to jest tragedia - anhedonia polaczona z apatia. Jestem osoba aktywna fizycznie, zdrowo sie odzywiam, nie pije, nie pale i dbam o siebie w kazdym aspekcie i chce sie czuc jak najlepiej i przejsc na jakis inny lek. Jak bylem 3 miesiace bez lekow to znakomicie sie czulem taki ze tak to ujme zywy, wszystko nabralo kolorow i ogolnie fajnie bylo tylko niestety wrocila choroba :( najgorsza przy odstawieniu jest ta cholerna trudnosc z zasypianiem. Takze napiszcie co sadzicie i dzieki z gory za porady.

Awatar użytkownika
Bright Angel
zaufany użytkownik
Posty: 5324
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 11:40 pm
płeć: mężczyzna

Re: Zmiana leku

Post autor: Bright Angel »

Taki poziom prolaktyny to jest już tragedia. Jak najszybciej zacznij działać. Ogólnie to rysperydon bardzo podwyższa prolaktynę. Olanzapina też, ale w dużych dawkach. W małych dawkach powinno być OK.
Masz już ginekomastię od tej prolaktyny i problemy w sferze seksualnej?
Just remember that death is not the end. Heaven or hell? The choice is Yours.

Sebix555
zarejestrowany użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 12, 2020 8:16 pm
płeć: mężczyzna

Re: Zmiana leku

Post autor: Sebix555 »

Nie mam ginekomastii. Biore dawke 5mg olanzapiny i ogolnie z ta olanzapina jest tak ze musze ja brac chocby mala ilosc zeby w ogole zasnac bo jestem od tego szajsu uzalezniony (2.5roku biore) :/ i ogolnie moj dzien wyglada tak ze przez pierwszeniej wiecej 3 godziny po wstaniu musze do siebie dochodzic to znaczy ze czuje sie mocno ospaly przez pare godzin po wstaniu. Po prostu chce jakis inny lek bo ten to juz na prawde dno. Chodze na silke ale co z tego, 1.7m wzrostu i 77kg wagi (nadwaga) mimo tego ze wcale duzo nie jjem. Panuje opinia ze waga rosnie przez to ze duzo sie jje na tym leku ale nie w moim wypadku - nawet podczas okresu redukcyjnego nie moglem schudnac. Nie jestem otyly czy cos i biorac pod uwage historie ludzi odnosnie wagi o ktorych czytalem to nie jest zle bo nie wyglada to tragicznie ale po prostu nie czuje sie najlepiej.

Sebix555
zarejestrowany użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 12, 2020 8:16 pm
płeć: mężczyzna

Re: Zmiana leku

Post autor: Sebix555 »

Bright Angel pisze: śr sty 12, 2022 5:57 pm Masz już ginekomastię od tej prolaktyny i problemy w sferze seksualnej?
Jesli chodzi o libido to jest absolutnie zerowe. Nie mam nawet jednej mysli w przeciagu dnia o tym. Totalna aseksualnosc.

Awatar użytkownika
Bright Angel
zaufany użytkownik
Posty: 5324
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 11:40 pm
płeć: mężczyzna

Re: Zmiana leku

Post autor: Bright Angel »

Sebix555 pisze: śr sty 12, 2022 9:06 pm Nie mam ginekomastii.
To tym bardziej idź do lekarza i żądaj zmiany leku, aby obniżyć prolaktynę, póki jeszcze nie jest za późno. Bo pewnie niedługo się pojawi ginekomastia, zwłaszcza jak masz nadwagę. A obecna nauka medyczna nie wie jak wyleczyć ginekomastię, poza zabiegami chirurgicznymi w cięższych przypadkach. Przy lekkiej ginekomastii lekarze Cię zbyją.
Ostatnio zmieniony śr sty 12, 2022 9:34 pm przez Bright Angel, łącznie zmieniany 1 raz.
Just remember that death is not the end. Heaven or hell? The choice is Yours.

Awatar użytkownika
Bright Angel
zaufany użytkownik
Posty: 5324
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 11:40 pm
płeć: mężczyzna

Re: Zmiana leku

Post autor: Bright Angel »

Sebix555 pisze: śr sty 12, 2022 9:08 pm
Bright Angel pisze: śr sty 12, 2022 5:57 pm Masz już ginekomastię od tej prolaktyny i problemy w sferze seksualnej?
Jesli chodzi o libido to jest absolutnie zerowe. Nie mam nawet jednej mysli w przeciagu dnia o tym. Totalna aseksualnosc.
To powiedz też to lekarzowi swojemu.
Just remember that death is not the end. Heaven or hell? The choice is Yours.

Awatar użytkownika
piotrs
zaufany użytkownik
Posty: 1519
Rejestracja: sob paź 08, 2016 11:41 am
Lokalizacja: KORONKA DO BOŻEGO MIŁOSIERDZIA

Re: Zmiana leku

Post autor: piotrs »

to mala dawke leku bierzesz
na innych tez sa problemy
na solian 200 mg/d jego zamieniku amisanie np sprobuj?
jest nowa kaprizyna refundowana
latuda ale jak rispolept
stary sulpiryd tez jest w miare dobry

Sebix555
zarejestrowany użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: ndz lip 12, 2020 8:16 pm
płeć: mężczyzna

Re: Zmiana leku

Post autor: Sebix555 »

Sprobuje na wlasna reke odstawic ten ranofren i zostane tylko na orizonie. No bo co to za zycie gdzie kilka godzin potrzebujesz zeby sie przebudzic :/ szkoda gadac. W poniedzialek mam do lekarza i zobaczymy co powie. No i umowilem sie do endokrybologa ale na niego jeszcze troche poczekam. A jak u was ? Odczuwacie skutki uboczne lekow? Bo z tego co czytam to forum to nie jest kolorowo

Awatar użytkownika
xmiaplacidus
zaufany użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: pt kwie 02, 2021 5:50 pm
Gadu-Gadu: 67253143
Lokalizacja: Legnica/Kraków

Re: Zmiana leku

Post autor: xmiaplacidus »

Ja nie wiem co wy za lekarzy macie, ja swojej lekarce mówię co mi jest i od razu mi lek zmienia jak coś się dzieje nie tak.
F25.1

Awatar użytkownika
Bright Angel
zaufany użytkownik
Posty: 5324
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 11:40 pm
płeć: mężczyzna

Re: Zmiana leku

Post autor: Bright Angel »

xmiaplacidus pisze: pt sty 14, 2022 9:03 pm Ja nie wiem co wy za lekarzy macie, ja swojej lekarce mówię co mi jest i od razu mi lek zmienia jak coś się dzieje nie tak.
Tu nie chodzi chyba o lekarzy, tylko faceci inaczej rozmawiają z lekarzami. Facetom często trudno przyznać się do jakiś problemów.
Just remember that death is not the end. Heaven or hell? The choice is Yours.

Awatar użytkownika
amigo
zaufany użytkownik
Posty: 3846
Rejestracja: śr lut 06, 2013 8:20 pm
płeć: mężczyzna

Re: Zmiana leku

Post autor: amigo »

Nie mam z tym problemu żeby powiedzieć wszystko szczerze dla lekarza.
Bo wiem, że mogę od niego otrzymać jakaś pomoc.
Czy to w formie zmiany leków czy jakiejś porady co do mojej choroby.
Jutro kolejny dzien wiecej... Schizofrenia wita.

Wróć do „olanzapina”