Dlaczego warto studiować Biblię
Moderator: moderatorzy
Regulamin forum
W tematach dotyczących choroby proszę pisać w odpowiednim poddziale "dyskusji ogólnej".
W tematach dotyczących choroby proszę pisać w odpowiednim poddziale "dyskusji ogólnej".
Re: Dlaczego warto studiować Biblię
(1): Potem ujrzałem anioła zstępującego z nieba, który miał klucz od Czeluści i wielki łańcuch w ręce. (2): I pochwycił Smoka, Węża starodawnego, którym jest diabeł i szatan, i związał go na tysiąc lat. (3): I wtrącił go do Czeluści, i zamknął, i pieczęć nad nim położył, by już nie zwodził narodów, aż tysiąc lat się dopełni. A potem ma być na krótki czas uwolniony. (4): I ujrzałem trony - a na nich zasiedli [sędziowie], i dano im władzę sądzenia i ujrzałem dusze ściętych dla świadectwa Jezusa i dla słowa Bożego, i tych, którzy pokłonu nie oddali Bestii ani jej obrazowi, i nie wzięli sobie znamienia na czoło ani na rękę. Ożyli oni i tysiąc lat królowali z Chrystusem. (5): A nie ożyli inni ze zmarłych, aż tysiąc lat dobiegło końca. To jest pierwsze zmartwychwstanie. (6): Błogosławiony i święty, kto ma udział w pierwszym zmartwychwstaniu: nad tymi nie ma władzy śmierć druga, lecz będą kapłanami Boga i Chrystusa i będą z Nim królować tysiąc lat. (7): A gdy dobiegnie końca tysiąc lat, z więzienia swego szatan zostanie zwolniony. (8): I wyjdzie, by omamić narody z czterech narożników ziemi, Goga i Magoga, by ich zgromadzić na bój, a liczba ich jak ziaren piasku morskiego. (9): Wyszli oni na powierzchnię ziemi i otoczyli obóz świętych i miasto umiłowane; a zstąpił ogień od Boga z nieba i pochłonął ich. (10): A diabła, który ich zwodzi, wrzucono do jeziora ognia i siarki, tam gdzie są Bestia i Fałszywy Prorok. I będą cierpieć katusze we dnie i w nocy na wieki wieków. (11): Potem ujrzałem wielki biały tron i na nim Zasiadającego, od którego oblicza uciekły ziemia i niebo, a miejsca dla nich nie znaleziono. (12): I ujrzałem umarłych - wielkich i małych - stojących przed tronem, a otwarto księgi. I inną księgę otwarto, która jest księgą życia. I osądzono zmarłych z tego, co w księgach zapisano, według ich czynów. (13): I morze wydało zmarłych, co w nim byli, i Śmierć, i Otchłań wydały zmarłych, co w nich byli, i każdy został osądzony według swoich czynów. (14): A Śmierć i Otchłań wrzucono do jeziora ognia. To jest śmierć druga - jezioro ognia. (15): Jeśli się ktoś nie znalazł zapisany w księdze życia, został wrzucony do jeziora ognia. [Biblia Tysiąclecia V, Ap 20]
Okazuje się, że nawet w tym drugim przyszłym raju będzie wojna i bunt.
Okazuje się, że nawet w tym drugim przyszłym raju będzie wojna i bunt.
Re: Dlaczego warto studiować Biblię
"19 Pod koniec Tysiącletniego Panowania cała ziemia będzie przypominać pierwotny Eden. Stanie się prawdziwym rajem. Doskonała ludzkość nie będzie już potrzebować arcykapłana, który by się wstawiał za nią przed Bogiem, gdyż po grzechu Adama zniknie wszelki ślad, a ostatni wróg — śmierć — zostanie unicestwiony. Królestwo Chrystusa urzeczywistni zamierzenie Boże, by cały świat podlegał jednemu rządowi. A wtedy Jezus „przekaże królestwo swemu Bogu i Ojcu” (1 Koryntian 15:22-26, NW; Rzymian 15:12).
20. Co w myśl słów Jana stanie się w czasie ostatecznej próby?
20 Nadeszła pora ostatecznego wypróbowania. Czy w przeciwieństwie do pierwszych ludzi, żyjących w Edenie, ludzkość doprowadzona do stanu doskonałości zachowa niezachwianą prawość? Oto relacja Jana o przyszłym biegu wydarzeń: „A gdy tylko się skończy tysiąc lat, Szatan zostanie wypuszczony ze swego więzienia i wyjdzie, by wprowadzać w błąd narody na czterech narożnikach ziemi, Goga i Magoga, aby je zgromadzić na wojnę. Liczba ich jak piasek morza. I wystąpili na szerokość ziemi, i okrążyli obóz świętych i miasto umiłowane” (Objawienie 20:7-9a).
21. Jak się powiodą Szatanowi jego ostatnie wysiłki i dlaczego nie powinniśmy być zaskoczeni, że niektórzy pójdą za nim nawet po Tysiącletnim Panowaniu?
21 Jaki skutek odniosą ostatnie zabiegi Szatana? Wprowadzi on w błąd „narody na czterech narożnikach ziemi, Goga i Magoga”, i powiedzie je na „wojnę”. Czy to możliwe, żeby po tysiącu lat radosnego i budującego życia pod teokratycznymi rządami ktoś stanął po stronie Szatana? Nie zapominajmy, że zdołał on zwieść doskonałych ludzi, Adama i Ewę, gdy rozkoszowali się życiem w rajskim Edenie. Udało mu się też sprowadzić na złą drogę niebiańskich aniołów, którzy byli świadkami złych następstw pierwszego buntu (2 Piotra 2:4; Judy 6). Nie powinniśmy się zatem dziwić, że nawet po tysiącleciu zachwycającego panowania Królestwa Bożego niektórzy doskonali ludzie dadzą się namówić do pójścia za Szatanem.
22. (a) Na co wskazuje wyrażenie „narody na czterech narożnikach ziemi”? (b) Dlaczego buntowników nazwano „Gogiem i Magogiem”?
22 Biblia nazywa tych buntowników „narodami na czterech narożnikach ziemi”. Nie znaczy to, iż ludzkość znowu będzie podzielona na niezależne i odrębne państwa. Dano tu po prostu do zrozumienia, że buntownicy odłączą się od sprawiedliwych, lojalnych sług Jehowy i będą przejawiać równie nikczemnego ducha jak dzisiejsze narody. Podobnie jak Gog z Magog, wspomniany w proroctwie Ezechiela, ‛obmyślą złośliwy plan’ w celu obalenia teokratycznej władzy na ziemi (Ezechiela 38:3, 10-12, Bp). Dlatego nazwano ich „Gogiem i Magogiem”.
23. O czym świadczy fakt, że liczba buntowników jest „jak piasek morza”?
23 Liczba tych, którzy się przyłączą do buntu Szatana, będzie „jak piasek morza”. Ile wyniesie? Nie została wyznaczona z góry (porównaj Jozuego 11:4; Sędziów 7:12). Ostateczna liczebność buntowników zależy od tego, jak poszczególne jednostki zareagują na matactwa Szatana. Niewątpliwie jednak będzie ich dość dużo, skoro poczują się na tyle silni, żeby się pokusić o zdobycie „obozu świętych i miasta umiłowanego”.
https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1101988040
20. Co w myśl słów Jana stanie się w czasie ostatecznej próby?
20 Nadeszła pora ostatecznego wypróbowania. Czy w przeciwieństwie do pierwszych ludzi, żyjących w Edenie, ludzkość doprowadzona do stanu doskonałości zachowa niezachwianą prawość? Oto relacja Jana o przyszłym biegu wydarzeń: „A gdy tylko się skończy tysiąc lat, Szatan zostanie wypuszczony ze swego więzienia i wyjdzie, by wprowadzać w błąd narody na czterech narożnikach ziemi, Goga i Magoga, aby je zgromadzić na wojnę. Liczba ich jak piasek morza. I wystąpili na szerokość ziemi, i okrążyli obóz świętych i miasto umiłowane” (Objawienie 20:7-9a).
21. Jak się powiodą Szatanowi jego ostatnie wysiłki i dlaczego nie powinniśmy być zaskoczeni, że niektórzy pójdą za nim nawet po Tysiącletnim Panowaniu?
21 Jaki skutek odniosą ostatnie zabiegi Szatana? Wprowadzi on w błąd „narody na czterech narożnikach ziemi, Goga i Magoga”, i powiedzie je na „wojnę”. Czy to możliwe, żeby po tysiącu lat radosnego i budującego życia pod teokratycznymi rządami ktoś stanął po stronie Szatana? Nie zapominajmy, że zdołał on zwieść doskonałych ludzi, Adama i Ewę, gdy rozkoszowali się życiem w rajskim Edenie. Udało mu się też sprowadzić na złą drogę niebiańskich aniołów, którzy byli świadkami złych następstw pierwszego buntu (2 Piotra 2:4; Judy 6). Nie powinniśmy się zatem dziwić, że nawet po tysiącleciu zachwycającego panowania Królestwa Bożego niektórzy doskonali ludzie dadzą się namówić do pójścia za Szatanem.
22. (a) Na co wskazuje wyrażenie „narody na czterech narożnikach ziemi”? (b) Dlaczego buntowników nazwano „Gogiem i Magogiem”?
22 Biblia nazywa tych buntowników „narodami na czterech narożnikach ziemi”. Nie znaczy to, iż ludzkość znowu będzie podzielona na niezależne i odrębne państwa. Dano tu po prostu do zrozumienia, że buntownicy odłączą się od sprawiedliwych, lojalnych sług Jehowy i będą przejawiać równie nikczemnego ducha jak dzisiejsze narody. Podobnie jak Gog z Magog, wspomniany w proroctwie Ezechiela, ‛obmyślą złośliwy plan’ w celu obalenia teokratycznej władzy na ziemi (Ezechiela 38:3, 10-12, Bp). Dlatego nazwano ich „Gogiem i Magogiem”.
23. O czym świadczy fakt, że liczba buntowników jest „jak piasek morza”?
23 Liczba tych, którzy się przyłączą do buntu Szatana, będzie „jak piasek morza”. Ile wyniesie? Nie została wyznaczona z góry (porównaj Jozuego 11:4; Sędziów 7:12). Ostateczna liczebność buntowników zależy od tego, jak poszczególne jednostki zareagują na matactwa Szatana. Niewątpliwie jednak będzie ich dość dużo, skoro poczują się na tyle silni, żeby się pokusić o zdobycie „obozu świętych i miasta umiłowanego”.
https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1101988040
Re: Dlaczego warto studiować Biblię
"Czy Szatanowi powiodą się te ostatnie wysiłki? Na pewno nie — podobnie jak nie uda się atak, który Gog z Magog ma za naszych czasów przypuścić na Izrael duchowy (Ezechiela 38:18-23). Jan sugestywnie opisuje koniec buntowników: „Ale z nieba zstąpił ogień i ich pożarł. A Diabeł, który ich wprowadzał w błąd, został wrzucony do jeziora ognia i siarki, gdzie już się znaleźli zarówno bestia, jak i fałszywy prorok” (Objawienie 20:9b-10a). Szatana, pradawnego Węża, czeka tym razem coś gorszego niż otchłań — zostanie faktycznie wymazany z listy żyjących, starty na proch, unicestwiony jakby w ogniu.
26. Dlaczego „jezioro ognia i siarki” nie może być literalnym miejscem męki?
26 Wspomnieliśmy już, że „jezioro ognia i siarki” nie może być literalnym miejscem męki (Objawienie 19:20). Gdyby Szatan miał tam po wieczne czasy znosić straszliwe katusze, to Jehowa musiałby pozostawić go przy życiu, a przecież życie jest darem, nie karą. Grzech karany jest śmiercią, a według Biblii umarli nie czują bólu (Rzymian 6:23; Kaznodziei 9:5, 10). Ponadto nieco dalej czytamy, że do tego samego jeziora ognia i siarki trafia nawet śmierć i Hades. Z całą pewnością ani śmierć, ani Hades nie może odczuwać bólu (Objawienie 20:14).
27. Jak los Sodomy i Gomory pomaga zrozumieć, czym jest jezioro ognia i siarki?
27 Wszystko to potwierdza słuszność poglądu, że jezioro ognia i siarki jest symbolem. Ponadto wzmianka o ogniu i siarce przywodzi na myśl los starożytnej Sodomy i Gomory, które Bóg zniszczył za skandaliczną niegodziwość. Gdy nadszedł czas, „Jahwe spuścił na Sodomę i Gomorę deszcz siarki i ognia od Jahwe z nieba” (Rodzaju 19:24, BT). To, co je spotkało, nazwano „karą ognia wiecznego” (Judy 7). Te dwa miasta nie cierpią jednak wiecznych mąk. Przeciwnie, wraz ze swymi zdeprawowanymi mieszkańcami zostały obrócone wniwecz, unicestwione na zawsze. Dzisiaj nie istnieją i nikt nie potrafi dokładnie wskazać, gdzie leżały.
28. Co oznacza jezioro ognia i siarki oraz czym się różni od śmierci, Hadesu i otchłani?
28 Powyższe wyjaśnienia harmonizują ze słowami samej Biblii: „To oznacza drugą śmierć: jezioro ognia” (Objawienie 20:14). Niewątpliwie jezioro to jest tożsame z Gehenną, o której mówił Jezus, a więc stanowi miejsce nieodwracalnej zagłady niegodziwych, nie zaś miejsce wiecznych męczarni (Mateusza 10:28). Oznacza całkowite, doszczętne unicestwienie, bez widoków na zmartwychwstanie. Chociaż bowiem czytamy o kluczach śmierci, Hadesu i otchłani, nie znajdziemy jednak żadnej wzmianki o kluczu otwierającym jezioro ognia i siarki (Objawienie 1:18; 20:1). Nigdy nie uwolni ono tych, których w nim uwięziono (porównaj Marka 9:43-47)
30 Greckie słowo ba·sa·niʹzo, przetłumaczone tu na ‛dręczyć katuszami’, znaczy przede wszystkim „trzeć [metal] o kamień probierczy”. Dopiero w dalszej kolejności podano znaczenie „badać na torturach” (Słownik grecko-polski pod redakcją Z. Abramowiczówny). W świetle kontekstu użycie tego greckiego wyrazu dowodzi, że los Szatana będzie po wszystkie czasy kamieniem probierczym w kwestii słuszności i prawowitości panowania Jehowy. Owa kwestia sporna co do zwierzchnictwa zostanie rozstrzygnięta raz na zawsze. Już żadne wyzwanie rzucone suwerennemu panowaniu Jehowy nie będzie musiało być poddawane długotrwałej próbie w celu wykazania jego fałszywości (porównaj Psalm 92:2, 16).
31. Jak dwa greckie wyrazy pokrewne słowu oddanemu przez ‛dręczyć katuszami’ pomagają zrozumieć, jaką karę poniesie Szatan?
31 Poza tym pokrewne słowo ba·sa·ni·stesʹ („oprawca, kat”) jest używane w Biblii w znaczeniu „dozorca więzienny” (Mateusza 18:34, Kingdom Interlinear Translation). Wobec tego Szatan będzie uwięziony w jeziorze ognia na zawsze — nigdy go nie opuści. Dodajmy jeszcze, że w greckiej Septuagincie, dobrze znanej Janowi, występuje inne pokrewne słowo, baʹsa·nos, łączone z upokorzeniem prowadzącym do śmierci (Ezechiela 32:24, 30). Pomaga to zrozumieć, iż karą wymierzoną Szatanowi jest upokarzająca, wiecznotrwała śmierć w jeziorze ognia i siarki. Razem z nim przepadną jego dzieła (1 Jana 3:8)."
https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1101988040
Tymczasem zobaczmy jak to może być, kiedy "morze wyda zmarłych, co w nim byli, i Śmierć, i Otchłań wyda zmarłych, co w nich byli, i każdy zostanie osądzony według swoich czynów"
Weźmiemy literalne morze, chociaż pewnie to była przenośnia na masy ludzkie falujące, tłum społeczeństwa ziemskiego przez pokolenia albo coś w tym stylu. Nierządnica zasiadała nad wodami, które wyobrażały narody. Może chodzi o osądzenie jednostek, które niewiele rozumiały z tego wszystkiego, zwykłych ludzi ze wszystkich narodów poddanych jej, tej całej religii, pionków w tej jej grze.
https://www.national-geographic.pl/arty ... 0217105626
"Katastrofa promu Jan Heweliusz. Śmierć w lodowatych falach Bałtyku"
https://www.polskieradio.pl/39/156/Arty ... ch-Baltyku
"Estonia - katastrofa na morzu. Wszystkie ciała zostaną wydobyte"
https://tvn24.pl/go/programy,7/filmy-do ... 077,612678
"Statek MS Estonia, płynący z Tallina do Sztokholmu, zatonął w ciągu 55 minut w nocy z 27 na 28 września 1994 roku na międzynarodowych wodach u wybrzeży Finlandii, stając się miejscem spoczynku dla większości z 852 ofiar. Uratowano 137 osób. Była to jedna z największych katastrof morskich końca XX wieku"
Czytaj więcej na https://wydarzenia.interia.pl/zagranica ... ign=chrome
'"Wznowienia badań domagali się bliscy ofiar i osoby, które przeżyły katastrofę. Twórca filmu, Szwed Henrik Evertsson, został oskarżony o "naruszenie mogiły", za jaki uznany jest wrak "Estonii"".
https://www.polskieradio.pl/39/156/arty ... -tajemnice
26. Dlaczego „jezioro ognia i siarki” nie może być literalnym miejscem męki?
26 Wspomnieliśmy już, że „jezioro ognia i siarki” nie może być literalnym miejscem męki (Objawienie 19:20). Gdyby Szatan miał tam po wieczne czasy znosić straszliwe katusze, to Jehowa musiałby pozostawić go przy życiu, a przecież życie jest darem, nie karą. Grzech karany jest śmiercią, a według Biblii umarli nie czują bólu (Rzymian 6:23; Kaznodziei 9:5, 10). Ponadto nieco dalej czytamy, że do tego samego jeziora ognia i siarki trafia nawet śmierć i Hades. Z całą pewnością ani śmierć, ani Hades nie może odczuwać bólu (Objawienie 20:14).
27. Jak los Sodomy i Gomory pomaga zrozumieć, czym jest jezioro ognia i siarki?
27 Wszystko to potwierdza słuszność poglądu, że jezioro ognia i siarki jest symbolem. Ponadto wzmianka o ogniu i siarce przywodzi na myśl los starożytnej Sodomy i Gomory, które Bóg zniszczył za skandaliczną niegodziwość. Gdy nadszedł czas, „Jahwe spuścił na Sodomę i Gomorę deszcz siarki i ognia od Jahwe z nieba” (Rodzaju 19:24, BT). To, co je spotkało, nazwano „karą ognia wiecznego” (Judy 7). Te dwa miasta nie cierpią jednak wiecznych mąk. Przeciwnie, wraz ze swymi zdeprawowanymi mieszkańcami zostały obrócone wniwecz, unicestwione na zawsze. Dzisiaj nie istnieją i nikt nie potrafi dokładnie wskazać, gdzie leżały.
28. Co oznacza jezioro ognia i siarki oraz czym się różni od śmierci, Hadesu i otchłani?
28 Powyższe wyjaśnienia harmonizują ze słowami samej Biblii: „To oznacza drugą śmierć: jezioro ognia” (Objawienie 20:14). Niewątpliwie jezioro to jest tożsame z Gehenną, o której mówił Jezus, a więc stanowi miejsce nieodwracalnej zagłady niegodziwych, nie zaś miejsce wiecznych męczarni (Mateusza 10:28). Oznacza całkowite, doszczętne unicestwienie, bez widoków na zmartwychwstanie. Chociaż bowiem czytamy o kluczach śmierci, Hadesu i otchłani, nie znajdziemy jednak żadnej wzmianki o kluczu otwierającym jezioro ognia i siarki (Objawienie 1:18; 20:1). Nigdy nie uwolni ono tych, których w nim uwięziono (porównaj Marka 9:43-47)
30 Greckie słowo ba·sa·niʹzo, przetłumaczone tu na ‛dręczyć katuszami’, znaczy przede wszystkim „trzeć [metal] o kamień probierczy”. Dopiero w dalszej kolejności podano znaczenie „badać na torturach” (Słownik grecko-polski pod redakcją Z. Abramowiczówny). W świetle kontekstu użycie tego greckiego wyrazu dowodzi, że los Szatana będzie po wszystkie czasy kamieniem probierczym w kwestii słuszności i prawowitości panowania Jehowy. Owa kwestia sporna co do zwierzchnictwa zostanie rozstrzygnięta raz na zawsze. Już żadne wyzwanie rzucone suwerennemu panowaniu Jehowy nie będzie musiało być poddawane długotrwałej próbie w celu wykazania jego fałszywości (porównaj Psalm 92:2, 16).
31. Jak dwa greckie wyrazy pokrewne słowu oddanemu przez ‛dręczyć katuszami’ pomagają zrozumieć, jaką karę poniesie Szatan?
31 Poza tym pokrewne słowo ba·sa·ni·stesʹ („oprawca, kat”) jest używane w Biblii w znaczeniu „dozorca więzienny” (Mateusza 18:34, Kingdom Interlinear Translation). Wobec tego Szatan będzie uwięziony w jeziorze ognia na zawsze — nigdy go nie opuści. Dodajmy jeszcze, że w greckiej Septuagincie, dobrze znanej Janowi, występuje inne pokrewne słowo, baʹsa·nos, łączone z upokorzeniem prowadzącym do śmierci (Ezechiela 32:24, 30). Pomaga to zrozumieć, iż karą wymierzoną Szatanowi jest upokarzająca, wiecznotrwała śmierć w jeziorze ognia i siarki. Razem z nim przepadną jego dzieła (1 Jana 3:8)."
https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1101988040
Tymczasem zobaczmy jak to może być, kiedy "morze wyda zmarłych, co w nim byli, i Śmierć, i Otchłań wyda zmarłych, co w nich byli, i każdy zostanie osądzony według swoich czynów"
Weźmiemy literalne morze, chociaż pewnie to była przenośnia na masy ludzkie falujące, tłum społeczeństwa ziemskiego przez pokolenia albo coś w tym stylu. Nierządnica zasiadała nad wodami, które wyobrażały narody. Może chodzi o osądzenie jednostek, które niewiele rozumiały z tego wszystkiego, zwykłych ludzi ze wszystkich narodów poddanych jej, tej całej religii, pionków w tej jej grze.
https://www.national-geographic.pl/arty ... 0217105626
"Katastrofa promu Jan Heweliusz. Śmierć w lodowatych falach Bałtyku"
https://www.polskieradio.pl/39/156/Arty ... ch-Baltyku
"Estonia - katastrofa na morzu. Wszystkie ciała zostaną wydobyte"
https://tvn24.pl/go/programy,7/filmy-do ... 077,612678
"Statek MS Estonia, płynący z Tallina do Sztokholmu, zatonął w ciągu 55 minut w nocy z 27 na 28 września 1994 roku na międzynarodowych wodach u wybrzeży Finlandii, stając się miejscem spoczynku dla większości z 852 ofiar. Uratowano 137 osób. Była to jedna z największych katastrof morskich końca XX wieku"
Czytaj więcej na https://wydarzenia.interia.pl/zagranica ... ign=chrome
'"Wznowienia badań domagali się bliscy ofiar i osoby, które przeżyły katastrofę. Twórca filmu, Szwed Henrik Evertsson, został oskarżony o "naruszenie mogiły", za jaki uznany jest wrak "Estonii"".
https://www.polskieradio.pl/39/156/arty ... -tajemnice
Re: Dlaczego warto studiować Biblię
Sara Teasdale
" Będę żyć, żeby się zestarzeć (I Shall Live to Be Old)
"Będę żyć, żeby się zestarzeć, choć bałam się, że umrę młodo,
Będę żyć, żeby się zestarzeć.
Przywrę do życia niczym liście do kory pnia wielkiego dębu,
Który na mrozie głośno skrzypi, gdy z nieba śnieg otrzymał w darze.
A inne drzewa wypuszczają na wiatr swe liście żółte, rude,
Suche, skurczone niczym karły.
Wystarczająco długo żyłam, by myśleć, co by było lepsze,
A gdy się zastanawiam, czasem zazdroszczę tym przedwcześnie zmarłym".
" Będę żyć, żeby się zestarzeć (I Shall Live to Be Old)
"Będę żyć, żeby się zestarzeć, choć bałam się, że umrę młodo,
Będę żyć, żeby się zestarzeć.
Przywrę do życia niczym liście do kory pnia wielkiego dębu,
Który na mrozie głośno skrzypi, gdy z nieba śnieg otrzymał w darze.
A inne drzewa wypuszczają na wiatr swe liście żółte, rude,
Suche, skurczone niczym karły.
Wystarczająco długo żyłam, by myśleć, co by było lepsze,
A gdy się zastanawiam, czasem zazdroszczę tym przedwcześnie zmarłym".
Re: Dlaczego warto studiować Biblię
(1): I ujrzałem niebo nowe i ziemię nową, bo pierwsze niebo i pierwsza ziemia przeminęły, i morza już nie ma. (2): I Miasto Święte - Jeruzalem Nowe ujrzałem zstępujące z nieba od Boga, przystrojone jak oblubienica zdobna w klejnoty dla swego męża. (3): I usłyszałem donośny głos mówiący od tronu: Oto przybytek Boga z ludźmi: i zamieszka wraz z nimi, i będą oni Jego ludem, a On będzie BOGIEM Z NIMI. (4): I otrze z ich oczu wszelką łzę, a śmierci już nie będzie. Ani żałoby, ni krzyku, ni trudu już nie będzie, bo pierwsze rzeczy przeminęły. (5): I rzekł Zasiadający na tronie: Oto czynię wszystko nowe. I mówi: Napisz: Słowa te wiarygodne są i prawdziwe. (6): I rzekł mi: Stało się. Ja jestem Alfa i Omega, Początek i Koniec. Ja pragnącemu dam darmo pić ze źródła wody życia. (7): Zwycięzca to odziedziczy, i będę mu Bogiem, a on będzie Mi synem. (8): A dla tchórzów, niewiernych, obmierzłych, zabójców, rozpustników, guślarzy, bałwochwalców i wszelakich kłamców udział w jeziorze gorejącym ogniem i siarką. To jest śmierć druga. (9): I przyszedł jeden z siedmiu aniołów, co trzymają siedem czasz napełnionych siedmiu plagami ostatecznymi, i tak odezwał się do mnie: Chodź, ukażę ci Oblubienicę, Małżonkę Baranka. (10): I uniósł mnie w zachwyceniu na górę wielką i wyniosłą, i ukazał mi Miasto Święte - Jeruzalem, zstępujące z nieba od Boga, (11): mające chwałę Boga. Źródło jego światła podobne do kamienia drogocennego, jakby do jaspisu o przejrzystości kryształu: (12): Miało ono mur wielki i wysoki, miało dwanaście bram, a na bramach - dwunastu aniołów i wypisane imiona, które są imionami dwunastu szczepów synów Izraela. (13): Od wschodu trzy bramy i od północy trzy bramy, i od południa trzy bramy, i od zachodu trzy bramy. (14): A mur Miasta ma dwanaście warstw fundamentu, a na nich dwanaście imion dwunastu Apostołów Baranka. (15): A ten, który mówił ze mną, miał złotą trzcinę mierniczą, by zmierzyć Miasto i jego bramy, i jego mur. (16): A Miasto układa się w czworobok, i długość jego tak wielka jest, jak i szerokość. I zmierzył Miasto trzciną poprzez dwanaście tysięcy stadiów: długość, szerokość i wysokość jego są równe. (17): I zmierzył jego mur - sto czterdzieści cztery łokcie: miara, którą ma anioł, jest miarą człowieka. (18): A mur jego jest zbudowany z jaspisu, a Miasto - to szczere złoto do szkła czystego podobne. (19): A warstwy fundamentu pod murem Miasta zdobne są wszelakim drogim kamieniem: warstwa pierwsza - jaspis, druga - szafir, trzecia - chalcedon, czwarta - szmaragd, (20): piąta - sardoniks, szósta - krwawnik, siódma - chryzolit, ósma - beryl, dziewiąta - topaz, dziesiąta - chryzopraz, jedenasta - hiacynt, dwunasta - ametyst. (21): A dwanaście bram - to dwanaście pereł: każda z bram była z jednej perły. I rynek Miasta - to czyste złoto, jak szkło przezroczyste. (22): A świątyni w nim nie dojrzałem: bo jego świątynią jest Pan Bóg wszechmogący oraz Baranek. (23): I Miastu nie trzeba słońca ni księżyca, by mu świeciły, bo chwała Boga je oświetliła, a jego lampą - Baranek. (24): I w jego świetle będą chodziły narody, i wniosą do niego królowie ziemi swój przepych. (25): A za dnia bramy jego nie będą zamknięte: bo już nie będzie tam nocy. (26): I wniosą do niego przepych i skarby narodów. (27): A nic nieczystego do niego nie wejdzie, ani ten, co popełnia ohydę i kłamstwo, lecz tylko zapisani w księdze życia Baranka. [Biblia Tysiąclecia V, Ap 21]
(1): I ukazał mi rzekę wody życia, lśniącą jak kryształ, wypływającą z tronu Boga i Baranka. (2): Pomiędzy rynkiem Miasta a rzeką, po obu brzegach, drzewo życia rodzące dwanaście owoców wydające swój owoc każdego miesiąca a liście drzewa [służą] do leczenia narodów. (3): Nic godnego klątwy już nie będzie. I będzie w nim tron Boga i Baranka, a słudzy Jego będą Mu cześć oddawali. (4): I będą oglądać Jego oblicze, a imię Jego - na ich czołach. (5): I już nocy nie będzie. A nie potrzeba im światła lampy ani światła słońca, bo Pan Bóg będzie świecił nad nimi i będą królować na wieki wieków. (6): I rzekł do mnie: Te słowa wiarygodne są i prawdziwe, a Pan, Bóg duchów proroków, wysłał swego anioła, by sługom swoim ukazać, co stać się musi niebawem. (7): A oto niebawem przyjdę. Błogosławiony, kto strzeże słów proroctwa tej księgi. (8): To właśnie ja, Jan, słyszę i widzę te rzeczy. A kiedy usłyszałem i ujrzałem, upadłem, by oddać pokłon, do stóp anioła, który mi je ukazał. (9): Na to rzekł do mnie: Bacz, byś tego nie czynił, bo jestem współsługą twoim i braci twoich, proroków, i tych, którzy strzegą słów tej księgi. Bogu samemu złóż pokłon! (10): Dalej mówi do mnie: Nie kładź pieczęci na słowa proroctwa tej księgi, bo chwila jest bliska. (11): Kto krzywdzi, niech jeszcze krzywdę wyrządzi, i plugawy niech się jeszcze splugawi, a sprawiedliwy niech jeszcze wypełni sprawiedliwość, a święty niechaj się jeszcze uświęci! (12): Oto przyjdę niebawem, a moja zapłata jest ze mną, by tak każdemu odpłacić, jaka jest jego praca. (13): Ja jestem Alfa i Omega, Pierwszy i Ostatni, Początek i Koniec. (14): Błogosławieni, którzy płuczą swe szaty, aby władza nad drzewem życia do nich należała i aby bramami wchodzili do Miasta. (15): Na zewnątrz są psy, guślarze, rozpustnicy, zabójcy, bałwochwalcy i każdy, kto kłamstwo kocha i nim żyje. (16): Ja, Jezus, posłałem mojego anioła, by wam zaświadczyć o tym, co dotyczy Kościołów. Ja jestem Odrośl i Potomstwo Dawida, Gwiazda świecąca, poranna. (17): A Duch i Oblubienica mówią: Przyjdź! A kto słyszy, niech powie: Przyjdź! I kto odczuwa pragnienie, niech przyjdzie, kto chce, niech wody życia darmo zaczerpnie. (18): Ja oświadczam każdemu, kto słucha słów proroctwa tej księgi: Jeśliby ktoś do nich cokolwiek dołożył, Bóg mu dołoży plag zapisanych w tej księdze. (19): A jeśliby ktoś odjął coś ze słów księgi tego proroctwa, to Bóg odejmie mu udział w drzewie życia i w Mieście Świętym - które są opisane w tej księdze. (20): Mówi Ten, który o tym zaświadcza: Zaiste, przyjdę niebawem. Amen. Przyjdź, Panie Jezu! (21): Łaska Pana Jezusa ze wszystkimi! [Biblia Tysiąclecia V, Ap 22]
(1): I ukazał mi rzekę wody życia, lśniącą jak kryształ, wypływającą z tronu Boga i Baranka. (2): Pomiędzy rynkiem Miasta a rzeką, po obu brzegach, drzewo życia rodzące dwanaście owoców wydające swój owoc każdego miesiąca a liście drzewa [służą] do leczenia narodów. (3): Nic godnego klątwy już nie będzie. I będzie w nim tron Boga i Baranka, a słudzy Jego będą Mu cześć oddawali. (4): I będą oglądać Jego oblicze, a imię Jego - na ich czołach. (5): I już nocy nie będzie. A nie potrzeba im światła lampy ani światła słońca, bo Pan Bóg będzie świecił nad nimi i będą królować na wieki wieków. (6): I rzekł do mnie: Te słowa wiarygodne są i prawdziwe, a Pan, Bóg duchów proroków, wysłał swego anioła, by sługom swoim ukazać, co stać się musi niebawem. (7): A oto niebawem przyjdę. Błogosławiony, kto strzeże słów proroctwa tej księgi. (8): To właśnie ja, Jan, słyszę i widzę te rzeczy. A kiedy usłyszałem i ujrzałem, upadłem, by oddać pokłon, do stóp anioła, który mi je ukazał. (9): Na to rzekł do mnie: Bacz, byś tego nie czynił, bo jestem współsługą twoim i braci twoich, proroków, i tych, którzy strzegą słów tej księgi. Bogu samemu złóż pokłon! (10): Dalej mówi do mnie: Nie kładź pieczęci na słowa proroctwa tej księgi, bo chwila jest bliska. (11): Kto krzywdzi, niech jeszcze krzywdę wyrządzi, i plugawy niech się jeszcze splugawi, a sprawiedliwy niech jeszcze wypełni sprawiedliwość, a święty niechaj się jeszcze uświęci! (12): Oto przyjdę niebawem, a moja zapłata jest ze mną, by tak każdemu odpłacić, jaka jest jego praca. (13): Ja jestem Alfa i Omega, Pierwszy i Ostatni, Początek i Koniec. (14): Błogosławieni, którzy płuczą swe szaty, aby władza nad drzewem życia do nich należała i aby bramami wchodzili do Miasta. (15): Na zewnątrz są psy, guślarze, rozpustnicy, zabójcy, bałwochwalcy i każdy, kto kłamstwo kocha i nim żyje. (16): Ja, Jezus, posłałem mojego anioła, by wam zaświadczyć o tym, co dotyczy Kościołów. Ja jestem Odrośl i Potomstwo Dawida, Gwiazda świecąca, poranna. (17): A Duch i Oblubienica mówią: Przyjdź! A kto słyszy, niech powie: Przyjdź! I kto odczuwa pragnienie, niech przyjdzie, kto chce, niech wody życia darmo zaczerpnie. (18): Ja oświadczam każdemu, kto słucha słów proroctwa tej księgi: Jeśliby ktoś do nich cokolwiek dołożył, Bóg mu dołoży plag zapisanych w tej księdze. (19): A jeśliby ktoś odjął coś ze słów księgi tego proroctwa, to Bóg odejmie mu udział w drzewie życia i w Mieście Świętym - które są opisane w tej księdze. (20): Mówi Ten, który o tym zaświadcza: Zaiste, przyjdę niebawem. Amen. Przyjdź, Panie Jezu! (21): Łaska Pana Jezusa ze wszystkimi! [Biblia Tysiąclecia V, Ap 22]