Abilify.. Skutki uboczne..

aripiprazol

Moderator: moderatorzy

Awatar użytkownika
Dalija
bywalec
Posty: 49
Rejestracja: ndz lis 03, 2013 1:01 pm
Status: dziennikarz

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: Dalija »

Czy Abilifi wpływa na poziom cukru we krwi. Mam skłonności do spadku cukru ( nie mylić cukrzycą). Zauważyłam że po Abilifi mi się to nasiliło i muszę coś zjeść co 2-3 godz. i inaczej łapię dilerkę, zbiera mi się na wymioty itp. Czy ktoś miał podobnie?

Awatar użytkownika
Peter
zaufany użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob gru 22, 2007 8:36 pm
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Pomorze

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: Peter »

na Abilify mam cukier w normie

AM
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: śr gru 11, 2013 6:16 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: AM »

Mam pytanie. Od kilku dni przyjmuję Abilify (na razie 7,5 mg ale docelowo ma być 15 mg)
Wystąpiły działania niepożądane takie jak: bóle głowy, zmęczenie, nerwowość, torsje, zawroty głowy.
Czy ktoś kto przyjmuje lub przyjmował ten lek mógłby się wypowiedzieć czy te skutki uboczne przechodzą? Jeżeli tak to po jakim czasie?
"Moje zwariowane życie jest jak syzyfowa praca bo zawsze, gdy staję na nogi po klęsce, od nowa się wywracam i... wciąż upadam i wstaje i znów upadam i wstaje i zamiast się ogarnąć tylko o tym gadam, udaje"

Awatar użytkownika
Catastrophique
bywalec
Posty: 13452
Rejestracja: pt maja 24, 2013 8:49 pm
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Wawa <3

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: Catastrophique »

AM pisze:Mam pytanie. Od kilku dni przyjmuję Abilify (na razie 7,5 mg ale docelowo ma być 15 mg)
Wystąpiły działania niepożądane takie jak: bóle głowy, zmęczenie, nerwowość, torsje, zawroty głowy.
Czy ktoś kto przyjmuje lub przyjmował ten lek mógłby się wypowiedzieć czy te skutki uboczne przechodzą? Jeżeli tak to po jakim czasie?
Abilify biorę od około 5 lat w dawce 15mg. Nadal czasami odczuwam zmęczenie, nerwowość i zawroty głowy. Torsje od jakiegoś czasu mi się już nie zdarzają. Bólów głowy w ogóle nie miałem, w każdym razie nie przez lek.
Życie jest przygodą dla odważnych albo niczym. | Nothing is impossible | Semper in altum

Awatar użytkownika
amigo
zaufany użytkownik
Posty: 3821
Rejestracja: śr lut 06, 2013 8:20 pm
płeć: mężczyzna

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: amigo »

Biore Abilify w dawce 15 mg okolo 3 miesiace i nie czuje zadnych skutkow ubocznych, idealny lek jak dla mnie.Na poczatku mialem skutki uboczne, ale z czasem one znikaly.
Jutro kolejny dzien wiecej... Schizofrenia wita.

barneyrubble
zarejestrowany użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: sob mar 22, 2014 9:22 pm
płeć: mężczyzna

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: barneyrubble »

Biorę Abilify w dawce 22.5 mg od 22 dni. Początki były ciężkie z powodu akatyzji ale postanowiłem poczekać do kolejnej planowej wizyty u psychiatry za 2 miesiące i jeden tydzień żeby organizm przyzwyczaił się do nowego leku. Miałem poranne nudności, które dzielnie zniosłem i przeszły. Lęki z początku się nasiliły ale powoli się wyciszają.

Awatar użytkownika
Niemamnie
zaufany użytkownik
Posty: 15558
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: z Czarnych Dziur, z Pustek Kul, z Lasu gdzie nie ma Czasu

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: Niemamnie »

Przy 30mg, szybkie męczenie się. :(
Wiele osób mających władzę nad światem nie ma władzy nad życiem. A ci którzy mają władzę nad życiem nie mają władzy nad światem. Gdzie tu sprawiedliwość.

biedronka1802
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: biedronka1802 »

Biorę abilify od 5 miesięcy. Zauważyłam, że mam po nim lekką akatyzję, niepokój, przesypiam maksymalnie 7 godzin, budzę się bardzo wcześnie (5 rano) i mam energię do działania, nie czuję się przytępiona. Spokojnie mogę się skoncentrować na pracy biurowej (tak do godziny 12), potem jest coraz gorzej, ale to chyba normalka :) nie zawsze jest energia do pracy.

biedronka1802
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: biedronka1802 »

Zażywam dawkę 15 mg, ale chciałabym zmniejszyć o połowę, do 7,5 mg.

biedronka1802
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: biedronka1802 »

Mam pytanie do osób, które zażywają dawkę 7,5 mg. Jak się czujecie na niej? Czy jest jakaś różnica w porównaniu do 15 mg?

maajutka
zaufany użytkownik
Posty: 1023
Rejestracja: śr maja 20, 2020 7:11 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: maajutka »

biedronka a na abilify masz wiecej mysli w glowie niz na rispolepcie?

biedronka1802
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: biedronka1802 »

Hej, po rispolepcie miałam totalną pustkę w głowie. Kiedy go zażywałam o godzinie 17 to z reguły potrzebowałam ok.2 h żeby się ogarnąć (po prostu ścinał mnie z nóg). Na abilify jest o tyle dobrze,że potrafię się skoncentrować na wykonywanych czynnościach (szczególnie rano tak do południa) i mam więcej myśli w głowie, nie odczuwam otępienia. Myślę, że to dobry lek i fajnie na mnie działa (poza tymi kilkoma sprawami które wymieniłam powyżej). Maajutka, a Ty zażywasz abilify czy dopiero zamierzasz poprosić o niego swojego lekarza?

maajutka
zaufany użytkownik
Posty: 1023
Rejestracja: śr maja 20, 2020 7:11 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: maajutka »

Ja biore rispolept 2,5 mg .Mam malo mysli w glowie ,nic mi sie nie chce robic,brakuje mi energii i emocji.Zamierzam prosic mojego lekarza o abilify.Chociaz moj lekarz wcale nic nie chce zmieniac :(.Moze zmienie lekarza

biedronka1802
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: biedronka1802 »

Rzeczywiście w takiej sytuacji warto pomyśleć o zmianie lekarza. Lekarz powinien liczyć się ze zdaniem pacjenta,a nie udawać nieomylnego i non stop przepisywać te same leki, choć mogą one być nieodpowiednie w konkretnym przypadku. Moja lekarka jest młoda i bardzo życiowa. Obiecała mi,że leki będę brała tylko tyle czasu ile to konieczne i jak na razie dotrzymuje słowa. Z każdą wizytą u niej mam mniej leków,ale przede wszystkim dobrze się z tym czuję :) Tobie też życzę fajnego lekarza, z którym można się dogadać. Podobno po pierwszym epizodzie psychotycznym są duże szanse,że sytuacja już nigdy się nie powtórzy i tego się trzymajmy! powodzenia i miłego dnia

maajutka
zaufany użytkownik
Posty: 1023
Rejestracja: śr maja 20, 2020 7:11 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: maajutka »

biedronka a TY na abilify masz emocje?

Awatar użytkownika
mei
zaufany użytkownik
Posty: 7518
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 9:12 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: mei »

maajutka pisze:Ja biore rispolept 2,5 mg .Mam malo mysli w glowie ,nic mi sie nie chce robic,brakuje mi energii i emocji.Zamierzam prosic mojego lekarza o abilify.Chociaz moj lekarz wcale nic nie chce zmieniac :(.Moze zmienie lekarza
Maajutka, brałam trochę neuroleptyków i rispolept był jedynym lekiem, na którym nie miałam myśli w głowie. Wiele osób narzeka na ten lek. Jeżeli lekarz Ciebie nie słucha, to jedynym wyjściem jest zmiana na kogoś innego, bardziej otwartego na dialog.
Kochajcie tych, których chcecie kochać, żyjcie tak, jak chcecie żyć i nigdy nie pozwólcie by ktokolwiek przeszkodził wam w zmienianiu waszych marzeń w rzeczywistość.
Jared Leto, 13.04.2014.

biedronka1802
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: biedronka1802 »

Maajutka, na abilify normalnie mam emocje, śmieję się lub płaczę w zależności od nastroju :) przeważnie czuję się dobrze, jestem spokojna, ale nie otępiona.

maajutka
zaufany użytkownik
Posty: 1023
Rejestracja: śr maja 20, 2020 7:11 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: maajutka »

biedronka no to ciesze sie ze masz na abilify emocje, super wiadomosc , ja biore rispolept juz dlugi okres czasu i bardzo sie na nim mecze,moj lekarz ma w dupie moje narzekania na ten lek.Nie chce mi zmienic leku,moja rodzina tez uwaza zeby nic nie zmieniac bo bardzo sie boja psychozy , a ja juz mam dosc tak jałowego zycia .W przyszlym tygodniu postanowilam ze zmienie lekarza i poprosze o abilify .

biedronka1802
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: biedronka1802 »

Trzymam kciuki za zmiany :) mam nadzieję, że sprawy się ułożą po Twojej myśli i abilify ci podpasuje.pozdrawiam

greeta4
zarejestrowany użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 17, 2009 9:32 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Post autor: greeta4 »

Witam,
Też zażywam Abilify od prawie roku. Nie jestem z niego zachwycona. Czuję się wyciszona, nie mam chęci do rozmowy, nic mi się nie chce.. pracuję ale bardzo ciężko mi w relacjach z ludźmi. Na początku zażywałam dawkę 15 mg, później 7,5 mg a od miesiąca 3,25 mg ale na tej najmniejszej dawce czuję że samopoczucie się pogorszyło. Pewnie wrócę na tą połowę tabletki. Kiedyś zażywałam Seroqwel XR 150mg i ten lek był dla mnie super bo czułam się normalnie. Szkoda że go już nie ma na liście leków refundowanych :(

Wróć do „abilify”