Tycie po olanzapinie

zyprexa, zolafren, zalasta, zolaxa, velotab, zypadhera

Moderator: moderatorzy

Awatar użytkownika
kredki11
zarejestrowany użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: wt kwie 23, 2019 8:06 pm

Tycie po olanzapinie

Post autor: kredki11 »

Cześć lekarz przepisał mi do aripiprazolu (półtora tabletki po 15mg) olanzapine 2,5 mg. Czy trzymajac ścisłą dietę i ćwicząc codziennie mogę przytyć na tak małej dawce? bardzobo się tego boję lekarka powidziala ze jak przytyje to odstawi mi ten lek ale naczytalam sie odnosnie tego ze niektórzy przytyli nawet 40 kilo! Czy to wynik wzmożonego laknienia czy po prostu ten lek sam w sobie powoduje tycie? jak to wyglada? bardzo dziekuje za wszelkie odpowiedzi.


Temat wałkowany wielokrotnie w dziale LEKI - OLANZAPINE. Tam też przenoszę - Maxi.

Awatar użytkownika
delta_
zaufany użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: pt cze 14, 2019 8:26 am

Re: Tycie po olanzapinie

Post autor: delta_ »

właściwie jak człowiek myśli, to nie zajmuje go jedzenia, i mówi nawet o tym ewangelia ta o tym jak Jezus nauczał a potem musiał rozdzielić chleb.

Awatar użytkownika
Bright Angel
zaufany użytkownik
Posty: 5316
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 11:40 pm
płeć: mężczyzna

Re: Tycie po olanzapinie

Post autor: Bright Angel »

Ja brałem przez długi okres właśnie 2,5 mg olanzapiny i nie miałem problemów z wagą, ale byłem na diecie semiwegetariańskiej. Duży apetyt zaczynał mi się od dawki 7,5 mg. Tylko ja nie brałem innych leków do tej olanzapiny. Poza tym nie tyje się od samego leku, tylko od jedzenia i braku ruchu.
Wątków o tyciu po olanzapinie było już chyba dziesiątki, jeżeli nie setki.
Just remember that death is not the end. Heaven or hell? The choice is Yours.

Rexio
zaufany użytkownik
Posty: 177
Rejestracja: wt mar 20, 2018 10:11 pm
płeć: mężczyzna

Re: Tycie po olanzapinie

Post autor: Rexio »

Ja obecnie biorę chrom pod postacią pikolinianu chromu oraz cynamon w kapsułkach. Zahamowało to apetyt na słodkie i nie chce mi się już tak jeść. Potrzeba mi jednak czegoś co powodowałoby uczucie sytości.

redaktor
zaufany użytkownik
Posty: 822
Rejestracja: pn lip 04, 2011 8:11 pm
płeć: mężczyzna

Re: Tycie po olanzapinie

Post autor: redaktor »

Zastanawiam się nad poproszeniem moich lekarek o częściowe przynajmniej odstawienie olanzapiny. Chce mi się po niej strasznie jeść i jutro wybieram się do diabetologa, a dzisiaj ostatni raz idę do chirurga na zmianę opatrunku, ponieważ mam cukrzycę typu 2 i czyrak mi duży wyrósł na plecach, byłem dwa razy operowany ( przez dermatolożkę i chirurga )... aby od olanzapiny ??.

Awatar użytkownika
unreal
zaufany użytkownik
Posty: 4530
Rejestracja: ndz cze 29, 2014 12:34 am

Re: Tycie po olanzapinie

Post autor: unreal »

redaktor pisze: wt wrz 24, 2019 3:58 pm mam cukrzycę typu 2 i czyrak mi duży wyrósł na plecach, byłem dwa razy operowany ( przez dermatolożkę i chirurga )... aby od olanzapiny ??.
Prędzej od zaburzeń gospodarki cukrowej, a może to zwykły zbieg okoliczności.
LaDopamina

redaktor
zaufany użytkownik
Posty: 822
Rejestracja: pn lip 04, 2011 8:11 pm
płeć: mężczyzna

Re: Tycie po olanzapinie

Post autor: redaktor »

unreal pisze: wt wrz 24, 2019 4:14 pm
redaktor pisze: wt wrz 24, 2019 3:58 pm mam cukrzycę typu 2 i czyrak mi duży wyrósł na plecach, byłem dwa razy operowany ( przez dermatolożkę i chirurga )... aby od olanzapiny ??.
Prędzej od zaburzeń gospodarki cukrowej, a może to zwykły zbieg okoliczności.
Czyli żadnych słodyczy ( i tak ich prawie nie jem ). I chleb ograniczyć trzeba...

florris
zaufany użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: śr paź 02, 2019 2:15 pm

Re: Tycie po olanzapinie

Post autor: florris »

Ja na olanzapinie 20mg nie przytyłam,być może za krótko brałam.Tyłam za to po innych lekach.Olanzapinę brałam na noc.Wspominam go jako dobry lek.Żałuję,że już go nie biorę,bo nie działał u mnie na objawy pozytywne.A tycie raczej polega na tym że zwiększa się łaknienie.

Awatar użytkownika
pawel534
zaufany użytkownik
Posty: 3432
Rejestracja: sob lut 18, 2012 1:32 pm
płeć: mężczyzna

Re: Tycie po olanzapinie

Post autor: pawel534 »

redaktor pisze: wt wrz 24, 2019 3:58 pm Zastanawiam się nad poproszeniem moich lekarek o częściowe przynajmniej odstawienie olanzapiny. Chce mi się po niej strasznie jeść i jutro wybieram się do diabetologa, a dzisiaj ostatni raz idę do chirurga na zmianę opatrunku, ponieważ mam cukrzycę typu 2 i czyrak mi duży wyrósł na plecach, byłem dwa razy operowany ( przez dermatolożkę i chirurga )... aby od olanzapiny ??.
Olanzapina może ponoć wywoływać cukrzycę typu 2 , jest chyba coś na ten temat nawet w ulotce. Z tego co kojarzę pacjenci w USA pozywali do sądów producentów leku z tego powodu. Co do leczenia cukrzycy typu 2 ponoć surowa dieta leczy cukrzycę typu 2, chodzi głównie o owoce i warzywa surowe. Jest na ten temat ciekawy film "Po prostu na surowo - cofanie cukrzycy w 30 dni". Nie wiem jaki jest oryginalny tytuł tego dokumentu. Nie wiem czy jest tam legalnie ale można go znaleźć nawet na youtube. Możesz zainteresować się też głodówką leczniczą jeśli chodzi o leczenie cukrzycy typu 2 lub dietą optymalną chyba też jest pomocna. Z tym że głodówkę leczniczą przy cukrzycy typu 2 najlepiej robić pod kontrolą lekarza który zna się na głodówkach bo na głodówce mocno zmienia się poziom cukru i chodzi o odpowiednie dawkowanie leków na cukrzycę.

Wróć do „olanzapina”