Spadek

Moderator: moderatorzy

Mariii
zaufany użytkownik

Spadek

Post autor: Mariii »

ktoś się zna na prawie spadkowym?
kto musi odrzucić spadek?
załatwiać przez notariusza czy bezpośrednio w sądzie?
Wasz świat nic mi nie dał, nic nie może mi zabrać
Awatar użytkownika
hvp2
zaufany użytkownik

Re: Spadek

Post autor: hvp2 »

Mariii pisze:ktoś się zna na prawie spadkowym?
Ja się znam dość słabo.
Spadek się odrzuca chyba przede wszystkim wtedy, gdy są w nim głównie niespłacone kredyty.

Przez notariusza się załatwia chyba przede wszystkim wtedy, gdy nie ma żadnych sporów między spadkobiercami.

Może ktoś inny napisze coś mądrzejszego... :think:
Awatar użytkownika
Pathetic Heart
zaufany użytkownik

Post autor: Pathetic Heart »

Mariii pisze:ktoś się zna na prawie spadkowym?
Z tego co się orientuję, to raczej u notariusza się takie sprawy załatwia. Ale jestem zielony, bo nigdy takimi rzeczami się nie zajmowałem, więc mogę się mylić.
W dół, na boki, wzwyż ku słońcu, na stracenie, w prawo, w lewo
Kto pamięta, że to w końcu jedno i to samo drzewo...
Mariii
zaufany użytkownik

właśnie są kredyty i karty kredytowe,
i prawdopodobnie żadnych aktywów, czy jak to się nazywa
chyba telewizora, komórki itp się nie wlicza!???

wiem, że jest opcja przyjęcia z dobrodziejstwem inwentarza, czyli tylko tego na "plusie"
ale nie wiem, czy w obecnej sytuacji ma to sens
Mariii
zaufany użytkownik

Pathetic Heart pisze:nigdy takimi rzeczami się nie zajmowałem
no popatrz ;)

notariusz bierze dodatkowe pieniądze, ale załatwia za mnie wszystko,
łącznie z komornikiem sądowym i spisaniem owego inwentarza
ale mogę też sama bezpośrednio do sądu złożyć orzeczenie
Awatar użytkownika
hvp2
zaufany użytkownik

Mariii pisze:notariusz bierze dodatkowe pieniądze, ale załatwia za mnie wszystko,
łącznie z komornikiem sądowym i spisaniem owego inwentarza
Możesz jakoś szerzej o tym napisać :?:
Co ma do spadku komornik sądowy :?:
Co to jest "spisywanie inwentarza" :?: