ocena Lenina
Moderator: moderatorzy
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 5581
- Rejestracja: pt paź 26, 2012 7:59 pm
Re: ocena Lenina
Już dawno wszelkie oznaki tej czerwonej zarazy powinny zostać z Polsku usunięte - wszelkie pomniki większych czy mniejszych siepaczy spod znaku sierpa i młota. Wszelkie emerytury i renty wypłacane prześladowcom jeśli nie całkowicie odebrane, to zmniejszone do kwoty 500 złotych - i to byłaby łaska ze strony prawdziwie nowej władzy miłującej sprawiedliwość (a nie bandy kapusiów, agentów, którzy dogadali się przy okrągłym stole co do podziału łupów po 89).
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 6989
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 12:49 am
- płeć: mężczyzna
Re: ocena Lenina
To co byśmy sobie zyczyli, a to co jest - to dwie zupełnie rozne rzeczy.Wspaniale pisze:Już dawno wszelkie oznaki tej czerwonej zarazy powinny zostać z Polsku usunięte - wszelkie pomniki większych czy mniejszych siepaczy spod znaku sierpa i młota. Wszelkie emerytury i renty wypłacane prześladowcom jeśli nie całkowicie odebrane, to zmniejszone do kwoty 500 złotych - i to byłaby łaska ze strony prawdziwie nowej władzy miłującej sprawiedliwość (a nie bandy kapusiów, agentów, którzy dogadali się przy okrągłym stole co do podziału łupów po 89).
Tez bym wolal godziwe zarobki, uczciwości na kazdym kroku i swiata bez wojen, jak widać jednak to nie możliwe.
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 6989
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 12:49 am
- płeć: mężczyzna
Re: ocena Lenina
Skad masz, dużo fajniejszy niż mój!Orzeł pisze:
Bohater tego zamieszania.

-
- zaufany użytkownik
- Posty: 1500
- Rejestracja: śr paź 23, 2013 8:15 pm
- płeć: mężczyzna
- Lokalizacja: Północny Wschód
Re: ocena Lenina
Zgadzam się z tymWspaniale pisze:Już dawno wszelkie oznaki tej czerwonej zarazy powinny zostać z Polsku usunięte - wszelkie pomniki większych czy mniejszych siepaczy spod znaku sierpa i młota. Wszelkie emerytury i renty wypłacane prześladowcom jeśli nie całkowicie odebrane, to zmniejszone do kwoty 500 złotych - i to byłaby łaska ze strony prawdziwie nowej władzy miłującej sprawiedliwość (a nie bandy kapusiów, agentów, którzy dogadali się przy okrągłym stole co do podziału łupów po 89).

Śmierć Wrogom Ojczyzny
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 1500
- Rejestracja: śr paź 23, 2013 8:15 pm
- płeć: mężczyzna
- Lokalizacja: Północny Wschód
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 6989
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 12:49 am
- płeć: mężczyzna
Re: ocena Lenina
Lepiej uważaj bo Cie Ralf oskarzy o propagandę, a Zbyszek o zbrodnie!
Re: ocena Lenina
Materializm jest zły, ale komunizm był systemem materialistycznym i w dodatku nie znaleziono rozwiązania systemu monetarnego. W idealnym komunizmie człowiek powinien być nagradzany pozytywnymi uczuciami, ale technologia jest dopiero teraz dzięki firmie Thync.
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 6989
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 12:49 am
- płeć: mężczyzna
Re: ocena Lenina
O widze, ze czytales My Zamiatina! Faktycznie polecam, swietna rzecz
Powieść Jewgienija Zamiatina pt. „My” jest klasycznym przykładem antyutopii. Państwo Jedyne, miejsce rozgrywania się akcji, to z pozoru raj na Ziemi. Wszyscy obywatele traktowani są jednakowo, nie ma tu miejsca na bogatych i biednych, na sławnych i tych, o których nikt nigdy nie usłyszy. Każdy mieszkaniec otrzymuje od Państwa dom, pracę, żywność, odzież. Władca dba o to, by nikomu niczego nie zabrakło – obywatele mają Godziny Osobiste, podczas których mogą spacerować i Godziny Seksualne, mające na celu zaspokojenie potrzeb fizycznych człowieka. Życie w Państwie toczy się według Dekalogu Godzinnego, który tak rozplanowuje dni mieszkańców, by nie mieli oni czasu na rzeczy zbędne. Ta pozorna sielanka nie jest jednak w stanie zagłuszyć prawdziwej natury człowieka, natury, która potrzebuje wolności, indywidualizmu. Dlatego też znajduje się grupa śmiałków, której prawie udaje się obalić reżim. Prawie, bo okazuje się, że Państwo Jedyne jest w niektórych obywatelach zbyt mocno zakorzenione, że jego idee wydają się być dla nich jedynymi słusznymi.
Zamiatin w swej powieści zwraca uwagę na następujące zagrożenia dla wolności:
„Nie ma ja, jesteśmy my” – słowa te przewijają się przez całą powieść. W Państwie tym nie ma miejsca na indywidualizm, brak jest słowa jednostka;
„Rezygnujemy z wolności żeby być szczęśliwymi” – podstawowa zasada Państwa – nie ma wolności. Wszyscy są własnością kraju, w którym żyją, nie mogą dobrowolnie podejmować decyzji o swoim życiu, wszystko jest im odgórnie narzucone – to, kiedy wstają, kiedy jedzą i kiedy się kochają;
Dzień Jednomyślności – dzień wyborów. Brak jest tam podstawowych zasad demokratycznego wyboru – głosowanie jest jawne, jest tylko jeden kandydat, nikomu nie wolno wyłamać się z głosowania lub się na nie nie stawić. Wybory są więc tylko formalnością, która zamienia się w fetę na cześć z góry znanego zwycięzcy;
Szklane domy – są formą ograniczenia wolności osobistej. Żaden obywatel nie może żyć w budynku, w którym byłby niewidoczny dla Opiekunów, jego życie musi być poddawane nieustannej kontroli;
Nielegalne macierzyństwo – kobietom nie wolno jest zachodzić w ciążę jeśli nie są do tego przydzielone. W Państwie nie ma prywatnych dzieci, nie ma żon, mężów i matek. Nikt nie ma własnej rodziny, bo wszyscy są dla siebie jedną wielką rodziną;
Dekalog Godzinny – jedna ze świętości. Żaden obywatel nie może sam decydować o której godzinie położy się spać lub pójdzie na spacer. Nikt w państwie nie może też sobie wybrać zawodu, mieszkania. Jedyne, co mogą robić obywatele, to wybór osoby, z którą będą odbywać stosunki seksualne;
Wyobraźnia najgorszą z chorób – mieszkańcom Państwa Jedynego nie może się nic śnić, bo sny to oznaka choroby psychicznej jaką jest wyobraźnia. Człowiek nie potrzebuje wyobraźni, nie musi przecież sam podejmować żadnych decyzji, wszystko robi za niego państwo. On jest tylko narzędziem wykonującym pracę;
Urząd Opieki – miejsce składania donosów na obywateli. Każdy podlega nieustającej kontroli nie tylko ze strony Opiekunów ale też sąsiadów, znajomych, współpracowników. Szklane ściany mają w tym pomóc.
Bohater powieści jest o krok od wielkiej wewnętrznej przemiany. Poznajemy go w momencie, gdy jest zadowolonym, spełnionym mieszkańcem Państwa Jedynego. Na wszystkie wynalazki starożytności, jak wolność, wybory, indywidualizm, reaguje wręcz z oburzeniem. Uważa, że idea jego państwa jest jedyna, słuszna, najlepsza. A jednak, w miarę jak poznaje I-330 i rodzi się w nim miłość, dochodzi do zmiany jego przekonań. Д-503 nie czuje się już częścią jednolitej masy, co więcej, chce sam stanowić o swoim życiu, chce tworzyć z ukochaną rodzinę. Nie jest mu to jednak dane. Idee demokratyczne są mu zupełnie obce. Wychowywany w państwie totalitarnym, w którym nie ma miejsca na własne wybory, w którym wszelkie wartości antydemokratyczne są mocno wpajane od dziecka, nie jest na tyle silny, by walczyć o siebie. W krytycznym momencie, momencie wyboru, odzywają się w nim dawno zakorzenione idee Jedynego Państwa. Bojąc się kary, a przede wszystkim nowego świata i życia, w którym sam musiałby zadbać o dach nad głową, odzież, pożywienie, mężczyzna wybiera życie wygodne. Uważa, że wolność jest dobrą ceną za szczęście.
Czas i miejsce akcji[edytuj | edytuj kod]
Akcja powieści rozgrywa się w bliżej nieokreślonym czasie. Wiadomo, że jest to czas po Wielkiej Wojnie Dwustuletniej, która rozegrała się pomiędzy miastem i wsią. Ze słów narratora można wywnioskować, iż jest to mniej więcej około XXX wiek. Charakterystyczne dla bohaterów powieści jest to, że na czasy nam współczesne, wiek XX, zwykli mawiać starożytność. Miejsce akcji to Państwo Jedyne. Twór ten powstał po Wojnie Dwustuletniej, kiedy to szlaki i drogi zostały zarośnięte przez lasy. Państwo Jedyne odgrodzone jest od reszty świata w dwójnasób: po pierwsze – w sposób naturalny – lasami, po drugie – w sposób sztuczny – szklanym murem rażącym prądem. Cała ta podwójna fasada nazywana jest przez mieszkańców Zielonym Murem. Państwo jedyne w niczym nie przypomina dawnych krajów. Całe zbudowane jest symetrycznie, na planie kwadratów i sześcianów. Domy, drogi, urzędy, wszystko to zbudowane jest ze szkła po to, aby Państwo miało pełną kontrolę nad obywatelem. W miejscu tym znajdują się różne instytucje, jak: Urząd Opieki, do którego przychodzi się ze wszelkimi donosami na nieprawidłowości wśród mieszkańców, Urząd Medycyny, czyli tamtejsze szpitale, audytoria, w których codziennie odbywają się wykłady i słuchowiska dla mieszkańców. Miejscem akcji staje się również Dom Starożytności, XX-wieczny dom zachowany jako muzeum dla potomnych.

Powieść Jewgienija Zamiatina pt. „My” jest klasycznym przykładem antyutopii. Państwo Jedyne, miejsce rozgrywania się akcji, to z pozoru raj na Ziemi. Wszyscy obywatele traktowani są jednakowo, nie ma tu miejsca na bogatych i biednych, na sławnych i tych, o których nikt nigdy nie usłyszy. Każdy mieszkaniec otrzymuje od Państwa dom, pracę, żywność, odzież. Władca dba o to, by nikomu niczego nie zabrakło – obywatele mają Godziny Osobiste, podczas których mogą spacerować i Godziny Seksualne, mające na celu zaspokojenie potrzeb fizycznych człowieka. Życie w Państwie toczy się według Dekalogu Godzinnego, który tak rozplanowuje dni mieszkańców, by nie mieli oni czasu na rzeczy zbędne. Ta pozorna sielanka nie jest jednak w stanie zagłuszyć prawdziwej natury człowieka, natury, która potrzebuje wolności, indywidualizmu. Dlatego też znajduje się grupa śmiałków, której prawie udaje się obalić reżim. Prawie, bo okazuje się, że Państwo Jedyne jest w niektórych obywatelach zbyt mocno zakorzenione, że jego idee wydają się być dla nich jedynymi słusznymi.
Zamiatin w swej powieści zwraca uwagę na następujące zagrożenia dla wolności:
„Nie ma ja, jesteśmy my” – słowa te przewijają się przez całą powieść. W Państwie tym nie ma miejsca na indywidualizm, brak jest słowa jednostka;
„Rezygnujemy z wolności żeby być szczęśliwymi” – podstawowa zasada Państwa – nie ma wolności. Wszyscy są własnością kraju, w którym żyją, nie mogą dobrowolnie podejmować decyzji o swoim życiu, wszystko jest im odgórnie narzucone – to, kiedy wstają, kiedy jedzą i kiedy się kochają;
Dzień Jednomyślności – dzień wyborów. Brak jest tam podstawowych zasad demokratycznego wyboru – głosowanie jest jawne, jest tylko jeden kandydat, nikomu nie wolno wyłamać się z głosowania lub się na nie nie stawić. Wybory są więc tylko formalnością, która zamienia się w fetę na cześć z góry znanego zwycięzcy;
Szklane domy – są formą ograniczenia wolności osobistej. Żaden obywatel nie może żyć w budynku, w którym byłby niewidoczny dla Opiekunów, jego życie musi być poddawane nieustannej kontroli;
Nielegalne macierzyństwo – kobietom nie wolno jest zachodzić w ciążę jeśli nie są do tego przydzielone. W Państwie nie ma prywatnych dzieci, nie ma żon, mężów i matek. Nikt nie ma własnej rodziny, bo wszyscy są dla siebie jedną wielką rodziną;
Dekalog Godzinny – jedna ze świętości. Żaden obywatel nie może sam decydować o której godzinie położy się spać lub pójdzie na spacer. Nikt w państwie nie może też sobie wybrać zawodu, mieszkania. Jedyne, co mogą robić obywatele, to wybór osoby, z którą będą odbywać stosunki seksualne;
Wyobraźnia najgorszą z chorób – mieszkańcom Państwa Jedynego nie może się nic śnić, bo sny to oznaka choroby psychicznej jaką jest wyobraźnia. Człowiek nie potrzebuje wyobraźni, nie musi przecież sam podejmować żadnych decyzji, wszystko robi za niego państwo. On jest tylko narzędziem wykonującym pracę;
Urząd Opieki – miejsce składania donosów na obywateli. Każdy podlega nieustającej kontroli nie tylko ze strony Opiekunów ale też sąsiadów, znajomych, współpracowników. Szklane ściany mają w tym pomóc.
Bohater powieści jest o krok od wielkiej wewnętrznej przemiany. Poznajemy go w momencie, gdy jest zadowolonym, spełnionym mieszkańcem Państwa Jedynego. Na wszystkie wynalazki starożytności, jak wolność, wybory, indywidualizm, reaguje wręcz z oburzeniem. Uważa, że idea jego państwa jest jedyna, słuszna, najlepsza. A jednak, w miarę jak poznaje I-330 i rodzi się w nim miłość, dochodzi do zmiany jego przekonań. Д-503 nie czuje się już częścią jednolitej masy, co więcej, chce sam stanowić o swoim życiu, chce tworzyć z ukochaną rodzinę. Nie jest mu to jednak dane. Idee demokratyczne są mu zupełnie obce. Wychowywany w państwie totalitarnym, w którym nie ma miejsca na własne wybory, w którym wszelkie wartości antydemokratyczne są mocno wpajane od dziecka, nie jest na tyle silny, by walczyć o siebie. W krytycznym momencie, momencie wyboru, odzywają się w nim dawno zakorzenione idee Jedynego Państwa. Bojąc się kary, a przede wszystkim nowego świata i życia, w którym sam musiałby zadbać o dach nad głową, odzież, pożywienie, mężczyzna wybiera życie wygodne. Uważa, że wolność jest dobrą ceną za szczęście.
Czas i miejsce akcji[edytuj | edytuj kod]
Akcja powieści rozgrywa się w bliżej nieokreślonym czasie. Wiadomo, że jest to czas po Wielkiej Wojnie Dwustuletniej, która rozegrała się pomiędzy miastem i wsią. Ze słów narratora można wywnioskować, iż jest to mniej więcej około XXX wiek. Charakterystyczne dla bohaterów powieści jest to, że na czasy nam współczesne, wiek XX, zwykli mawiać starożytność. Miejsce akcji to Państwo Jedyne. Twór ten powstał po Wojnie Dwustuletniej, kiedy to szlaki i drogi zostały zarośnięte przez lasy. Państwo Jedyne odgrodzone jest od reszty świata w dwójnasób: po pierwsze – w sposób naturalny – lasami, po drugie – w sposób sztuczny – szklanym murem rażącym prądem. Cała ta podwójna fasada nazywana jest przez mieszkańców Zielonym Murem. Państwo jedyne w niczym nie przypomina dawnych krajów. Całe zbudowane jest symetrycznie, na planie kwadratów i sześcianów. Domy, drogi, urzędy, wszystko to zbudowane jest ze szkła po to, aby Państwo miało pełną kontrolę nad obywatelem. W miejscu tym znajdują się różne instytucje, jak: Urząd Opieki, do którego przychodzi się ze wszelkimi donosami na nieprawidłowości wśród mieszkańców, Urząd Medycyny, czyli tamtejsze szpitale, audytoria, w których codziennie odbywają się wykłady i słuchowiska dla mieszkańców. Miejscem akcji staje się również Dom Starożytności, XX-wieczny dom zachowany jako muzeum dla potomnych.
Re: ocena Lenina
Nie czytałem, antyutopie mnie nie interesują. Przyszłość zawsze stanowi antyutopię ponieważ rujnuje wszystko budowane przemocą.
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 6989
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 12:49 am
- płeć: mężczyzna
Re: ocena Lenina
To prawda, terazniejszosc zawsze jest rozrachunkiem z przeszloscia.
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 11824
- Rejestracja: sob maja 14, 2011 7:23 pm
- płeć: mężczyzna
Re: ocena Lenina
o chorobie komuny i innych gówien bolszewickich:
1 część
2 część
3 część
1 część
2 część
3 część
"Żyjemy w świecie przyjemności pozbawionych radości"
"Nie widzę gwiazd, lecz muszę trwać"
"Nie widzę gwiazd, lecz muszę trwać"
Re: ocena Lenina
Kapitalizm nie polega na własności prywatnej pieniądza, kapitalizm polega na zdolności kredytowej.
-
- moderator
- Posty: 2474
- Rejestracja: wt cze 10, 2014 1:50 pm
- płeć: mężczyzna
Re: ocena Lenina
Technologia jest a koszty produkcji są coraz mniejsze, produkowanych towarów jest coraz więcej...a ludzie na zachodzie nie nadarzają z konsumpcją. Zresztą wyprodukowanie czegokolwiek staje się coraz łatwiejsze (drukarki 3D) wiec ku czemu to wszystko zmierza.... aby środki produkcji były w posiadaniu całej populacji !
No właśnie socjalizm to chyba kwestia czasu ....to nie będzie komuna to raczej będzie świat Huxleya (zresztą po części już tak jest)
No właśnie socjalizm to chyba kwestia czasu ....to nie będzie komuna to raczej będzie świat Huxleya (zresztą po części już tak jest)
W całym chaosie jest kosmos
w całym nie porządku sekretny porządek.
w całym nie porządku sekretny porządek.
Re: ocena Lenina
Socjalizm produkuje te towary które zalewają świat, chodzi mi o Chiny.
Aby dorównać Chinom i wzmocnić swoje rynki świat musi przejść na socjalizm.
Kwestia czasu.
Aby dorównać Chinom i wzmocnić swoje rynki świat musi przejść na socjalizm.
Kwestia czasu.
-
- zaufany użytkownik
- Posty: 5581
- Rejestracja: pt paź 26, 2012 7:59 pm
Re: ocena Lenina
W Chinach od dekad panuje gospodarczy kapitalizm. Socjalizm to na Kubie i w Wenezueli, która właśnie ma ogłosić czy już to zrobiła, bankructwo. A Kuba wiadomo, jak Kuba bogu, tak bóg KubieOrzeł pisze:Socjalizm produkuje te towary które zalewają świat, chodzi mi o Chiny.
Aby dorównać Chinom i wzmocnić swoje rynki świat musi przejść na socjalizm.

-
- moderator
- Posty: 27824
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:12 pm
- Gadu-Gadu: 9
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Re: ocena Lenina
Nie zapominajmy o Laosie...Wspaniale pisze:Socjalizm to na Kubie i w Wenezueli (...)
Pozdrawiam.m.
-
- bywalec
- Posty: 892
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 2:58 pm
- Status: zawód? jeszcze nikt się na mnie nie zawiódł
- płeć: mężczyzna
- Lokalizacja: Twin Peaks