Chcę powiedzieć że...

miejsce na dowolną inną dyskusję nie dotyczącą schizofrenii

Moderator: moderatorzy

Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

Kiciuś_XXL pisze: śr sty 25, 2023 7:56 pm Aktualnie regularne branie leków z odpowiednimi dawkami to najpewniejszy sposób żeby nawrotu nie było.

Czekamy na rewolucję w medycynie czy terapii na lepsze metody
Nie jest to prawda badania naukowe nad lekami wykazują ze leki po 3 latach ich brania wywołują psychozy częściej niż u osób które leków nie biorą. Czemu nie wierzyć profesorom psychiatrom którzy te badania przeprowadzili i się pod nimi podpisują???
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

Być może nie ma i nie będzie nigdy lepszej metody niż free drug treatment i jungowska aktywna imaginacja która można by skrócić do „jak najwiecej psychoz” i poznawania samego siebie od wewnątrz.
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

Poczytaj o nadwrażliwości dopaminowej powodowanej przez leki i przestaniesz być fanem leków. Mnóstwo materiałów po angielsku w tym na Wikipedii anglojęzycznej.
Awatar użytkownika
Meduzola
zaufany użytkownik
Posty: 3106
Rejestracja: śr wrz 13, 2017 6:44 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Meduzola »

Na polskojęzycznej Wikipedii jest coś, bodajże o części mózgu spoidło wielkie jest wzmianka o tym, że środki psychotropowe wywołują fobię społeczną.
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

O psychozach powodowanych przez leki takich jak ma np amigo mimo brania kolosalnych dawek leków ostre psychozy bez trzymanki
Awatar użytkownika
pingui
bywalec
Posty: 652
Rejestracja: pn cze 15, 2020 7:16 pm
Status: Guru
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Madagaskar

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: pingui »

Kiciuś_XXL pisze: śr sty 25, 2023 7:56 pm Aktualnie regularne branie leków z odpowiednimi dawkami to najpewniejszy sposób żeby nawrotu nie było.

Czekamy na rewolucję w medycynie czy terapii na lepsze metody
Jakby się wódki nie piło, to te dawki mogłyby być znacznie mniejsze ;) A metody są od dawna tyle że poukrywane przed ciekawskich.
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 3:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Kiciuś_XXL »

Amannn pisze: śr sty 25, 2023 8:28 pm O psychozach powodowanych przez leki takich jak ma np amigo mimo brania kolosalnych dawek leków ostre psychozy bez trzymanki
Piszesz o lekoopornych?
Awatar użytkownika
pingui
bywalec
Posty: 652
Rejestracja: pn cze 15, 2020 7:16 pm
Status: Guru
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Madagaskar

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: pingui »

Stają się lekooporni w wyniku wysokich dawek zachodzą zmiany w płacie czołowym. Nie wiem raczej nieodwracalne. Amannn pisał że to nazywa się hiper dopaminowa wrażliwość mózgu.
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

Nie o ludziach u których leki wywołały psychozę Jak poczytasz choć trochę jak leki działają i co robią z twoim mózgiem to będziesz wiedział jaki jest mechanizm. Leki powodują ze mózg się przed nimi chroni odtwarzając dodatkowe receptory dopaminowe. One zaś z czasem są nadwrażliwe na dopaminę i powodują psychozy Maksymalny okres do jakiego powinno wolno być brać leki to z tego powodu 3 lata . To jest wszystko przebadane i opisane. Pytanie czemu tak mało nagłośnione Na zachodzie o tym wiedza i dlatego w Norwegii wprowadzono w szpitalach wbrew lobby psychiatrycznemu które w większości podawałoby leki do końca życia leczenie całkowicie bezlekowa.
Awatar użytkownika
karuna
zaufany użytkownik
Posty: 17511
Rejestracja: pt lut 17, 2023 6:23 pm
Status: xd
płeć: mężczyzna
Gadu-Gadu: Gadu gadu bla bla
Lokalizacja: Taka żeby ciebie było widać. ;)

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: karuna »

Jak chcecie to piszcie dalej.
nie mam podpisu :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 3:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Kiciuś_XXL »

Amannn pisze: śr sty 25, 2023 8:43 pm Nie o ludziach u których leki wywołały psychozę Jak poczytasz choć trochę jak leki działają i co robią z twoim mózgiem to będziesz wiedział jaki jest mechanizm. Leki powodują ze mózg się przed nimi chroni odtwarzając dodatkowe receptory dopaminowe. One zaś z czasem są nadwrażliwe na dopaminę i powodują psychozy Maksymalny okres do jakiego powinno wolno być brać leki to z tego powodu 3 lata . To jest wszystko przebadane i opisane. Pytanie czemu tak mało nagłośnione Na zachodzie o tym wiedza i dlatego w Norwegii wprowadzono w szpitalach wbrew lobby psychiatrycznemu które w większości podawałoby leki do końca życia leczenie całkowicie bezlekowa.
17 lat brałem olanzapine 10mg. Dopiero kiedy zmieniałem na Latude i związane z tym różne okoliczności wynikające z mojego zaniedbania pojawiły sie u mnie lekkie objawy choroby
Awatar użytkownika
Meduzola
zaufany użytkownik
Posty: 3106
Rejestracja: śr wrz 13, 2017 6:44 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Meduzola »

U mnie cześć skroniowa jest w stanie Hv, tak wyszło w EEG, które kazałam zrobić rok temu na własną rękę. Mnie wynik badania zdziwił, bo przed badaniem słyszałam o ubożeniu komórek w części czołowej czy jak mówią przedczołowej. I generalnie mieszanina fal alfa i beta w korze mózgowej właśnie. W dziale "wiedza o schizofrenii" pisałam też o móżdżku. Myślę, że to jego nagła niedoczynność to przyczyna tzw. "załamania dotychczasowej linii życiowej", czyli wybuchu choroby, gdy nagle przestajemy funkcjonować jak dotychczas. Kobiety później, mężczyźni wcześniej.
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

Kiciuś_XXL pisze: śr sty 25, 2023 9:37 pm
Amannn pisze: śr sty 25, 2023 8:43 pm Nie o ludziach u których leki wywołały psychozę Jak poczytasz choć trochę jak leki działają i co robią z twoim mózgiem to będziesz wiedział jaki jest mechanizm. Leki powodują ze mózg się przed nimi chroni odtwarzając dodatkowe receptory dopaminowe. One zaś z czasem są nadwrażliwe na dopaminę i powodują psychozy Maksymalny okres do jakiego powinno wolno być brać leki to z tego powodu 3 lata . To jest wszystko przebadane i opisane. Pytanie czemu tak mało nagłośnione Na zachodzie o tym wiedza i dlatego w Norwegii wprowadzono w szpitalach wbrew lobby psychiatrycznemu które w większości podawałoby leki do końca życia leczenie całkowicie bezlekowa.
17 lat brałem olanzapine 10mg. Dopiero kiedy zmieniałem na Latude i związane z tym różne okoliczności wynikające z mojego zaniedbania pojawiły sie u mnie lekkie objawy choroby
Ponieważ zrobiłeś to nagle bez bardzo długiej zakładki dostałeś właśnie najprawdopodobniej psychozy polekowej . Polekówki doznają zwłaszcza ludzie którzy nagle odstawiają leki.
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 3:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Kiciuś_XXL »

17 lat to jest więcej niż te max 3 lata
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

Tak dlatego jesteś w grupie wysokiego ryzyka i masz demona który jest niczym innym jak psychozą.
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 3:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Kiciuś_XXL »

to tylko metafora, ten demon. Nikt w realu nie wie o żadnym demonie
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 4:54 pm

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Amannn »

Sam wiesz najlepiej jak jest z tym demonem . Dla mnie jest to całkiem realna personifikacja treści nieświadomych . Psychiatra by ci powiedział że to psychoza i zwiększył dawkę leku. Najprawdopodobniej masz już po tylu latach brania olanzapiny te nadwrażliwość dopaminowa przez co nie możesz ani zejść szybko z leków ani trwać na dotychczasowej dawce. Szkoda ze to demon a nie anima (Salome). Ale leki robią swoje i też zaburzają treści nieświadome Nikt nie powiedział tego że psychozy polekowe są normalne i wyglądają jak psychozy naturalne.
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 3:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Kiciuś_XXL »

Demon to literacka metafora którą posługuję się tylko pisząc na forum psychiatrycznym. Mam świadomość że pisząc gdziekolwiek indziej, czy mówiąc o tym w realu takie rzeczy odbiera się dziwnie, chyba że gdy robi się jaja.
Demon też synonim może być wielkość, sława, fenomen, gwiazda, as. To zależy o jakich odczuciach pisze i co mi przychodzi na myśl.
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 3:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Chcę powiedzieć że...

Post autor: Kiciuś_XXL »

Pisze o nim dużo w surrealistycznej mojej biografii Melisa. Zaznaczyłem w niej że nie należy tego brać na poważnie.

Amannn więcej luuuzu proszę cię

Wróć do „inne”