Dlaczego warto studiować Biblię

duchowość, etyka, religia

Moderator: moderatorzy

Regulamin forum
W tematach dotyczących choroby proszę pisać w odpowiednim poddziale "dyskusji ogólnej".
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Zmieńmy temat, bo potop idzie :mrgreen:

Znalazłem ilustrację pokazującą to jak demony zostawiły swoje kobity na pastwę losu, to znaczy pastwę Bozi, która rozpoczęła zalewanie swojego zespsutego dzieła stwórczego płynem dezynfekującym i uciekły do góry, ale to jeszcze nie to. Tutaj po prostu nagle wyrastają im gęsie skrzydła i odfruwają w siną dal. A biedne naiwne kobity zalewa woda. Jedna po prawej stronie leci i łapie swojego byłego za skrzydła, ale jej się nie udaje. Inna błagalnie podnosi ich wspólne dziecko i woła, żeby wrócił, ale to na nic.
Na tamtej była jednak jeszcze ciekawsza wizja artysty, taka wręcz do szpiku kości, wyrazy ich twarzy widziane tuż naprzeciwko, tak jakby się było tam i rozumiało właśnie rozgrywającą się między nimi sytuację doskonale.

https://wol.jw.org/pl/wol/mp/r12/lp-p/ll/2018/59
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 1:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: Kiciuś_XXL »

Amannn pisze: pn lis 21, 2022 6:44 pm Straciłeś moderatora bo mnie wyzywałeś. Teraz nie wyzywasz przestałeś mi nie przeszkadza teraz twoja obecność na forum. Natomiast ten ostatni post wskazuje na to ze znowu ci odbija.
Człowieku odpowiedz na trzy litery
Tak albo Nie



jesteś debilem czy matołem?
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 1:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: Kiciuś_XXL »

Twoja matka to k.u.r.w.a!!!

Mam opuścić to forum ch.uju?

ile się jeszcze będziesz pastwił kosztem innych? Cieciu?
Awatar użytkownika
Kiciuś_XXL
moderator
moderator
Posty: 2970
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 1:35 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: Kiciuś_XXL »

O co Ci chodzi pedale? Chcesz mnie ciągle gwałcić słownie. Walisz gruchę gdy mnie czytasz i do mnie piszesz.? Siedzisz tylko w czterech ścianach sam na świecie i w Internecie się popisujesz udowodniając swoją wartość poniżając mnie oraz Trickstera i Catastrophique.

Czy wygląda na to że Zbyszek, właściciel tego forum to onanista i idzie za twoją radą i manipulacją że poznbawił mnie tak łatwo funkcji moderatora. Co skrywa w ciemnych stronach nasz Zbyszek że cię posłuchał? czego matoł się boi?

Mam opuścić to forum panie Zbysztu debilu i Amannnie masturbatorze zaj.eb.any?

Czy Zbyszek to krypto gej albo jakiś dewiant tajemny?
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 3:54 pm

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: Amannn »

Tak katastrofo i triksterze wyzywajcie mnie i Zbyszka razem z kiciusiem.
Awatar użytkownika
Catastrophique
bywalec
Posty: 17079
Rejestracja: pt maja 24, 2013 7:49 pm
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Wawa <3

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: Catastrophique »

Jak sie z tym czujesz Amannn, ze z kimkolwiek nie zaczniesz konwersacje ta osoba ma Cie czesto szybko dosyc? Uważasz, ze to dobra, pozytywna cecha? ;) Przysporzy Ci przyjaciół o których zapewne marzysz od dawna, ale nie potrafisz sie odpowiednio zachowywac? ;)
Tik tak tik tak ;) | "To boldly go where no one has gone before"
Awatar użytkownika
Amannn
zaufany użytkownik
Posty: 4627
Rejestracja: pn sie 17, 2020 3:54 pm

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: Amannn »

A wychwalaj jeszcze wyzwiska mnie i Zbyszka przez kogoś takiego jak kiciuś . To ty swojemu obrażaniem wszystkich na forum go do tego sprowokowałeś i zacheciłeś. Zasługujesz na ban w rôwnym stopniu co on. 15 osób żąda twojego natychmiastowego zbanowania właśnie dlatego.
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

"Sześć jest rzeczy, których nienawidzi Jahwe, a siedem ma On w pogardzie: (17) wyniosłe oczy, język kłamliwy, ręce, które niewinną krew rozlewają, (18) serce, które knuje grzeszne zamierzenia, nogi, co spieszą, by popełnić zło, (19) fałszywy świadek, który wypowiada kłamstwo, i ten, kto wznieca swary między braćmi".
Prz 6:16-19 Biblia Poznańska
Awatar użytkownika
Catastrophique
bywalec
Posty: 17079
Rejestracja: pt maja 24, 2013 7:49 pm
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Wawa <3

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: Catastrophique »

cezary123 pisze: wt lis 22, 2022 7:12 pm Sześć jest rzeczy, których nienawidzi Jahwe
Bóg i nienawiść. Biblia wymiata, jak zawsze.
Tik tak tik tak ;) | "To boldly go where no one has gone before"
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Catastrophique pisze: śr lis 23, 2022 12:13 am Bóg i nienawiść.
Nienawiść w znaczeniu innym niż potocznie.

„Jeśli kto przychodzi do Mnie, a nie ma w nienawiści swego ojca i matki, żony i dzieci, braci i sióstr, nadto i siebie samego, nie może być moim uczniem".

Słowo „nienawiść" pojawiające się prawie we wszystkich tłumaczeniach Ewangelii, nie do końca oddaje dziś sens słów Jezusa. W językach nowożytnych bowiem nienawiść wiąże się z silnym ładunkiem emocjonalnym, z wrogością, przemożną chęcią „niewidzenia" kogoś już nigdy.

Tymczasem znaczenia słowa „miseo", występującego w Ewangelii, należy szukać w Septuagincie, czyli greckim tłumaczeniu Biblii hebrajskiej, która posługuje się nim dla wyrażenia oddalenia kogoś. Taki na przykład ludzie popełniający rytualną nieczystość, spożywający nieczysty pokarm, są „znienawidzeni", czy raczej wykluczeni, odsunięci przez Boga. Podobnie też Jakub, który kochał bardziej Rachelę niż Leę, tę drugą „nienawidził", a raczej odsuwał od siebie.

Posługiwanie się tym słowem było charakterystyczne dla semickiego sposobu myślenia, w którym sprzeczne pojęcia łączono ze sobą, nie wchodząc w głębię ich znaczenia(...)"
https://opoka.org.pl/biblioteka/H/HN/3/23zwykly-5
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

"Kiedy nienawiść jest zaletą i stanowi ochronę?

W SKLEPIE samoobsługowym jakaś kobieta w średnim wieku wsunęła sobie do torby puszkę sardeli i wyszła, nie płacąc za nią. W tym samym czasie do automatu odmierzającego czas parkowania po drugiej stronie ulicy jej mąż wrzucił krążek metalowy zamiast monety. Córka ich wyszła tego dnia wcześniej z pracy, udając chorą. Co myślisz o takich postępkach? Czy uważasz je po prostu za sprytne urządzanie się w życiu, czy raczej budzą w tobie odrazę?

Takie rzeczy mogą się wydawać mało znaczącą drobnostką, ale czy tak jest naprawdę? Całe oceany składają się z pojedynczych kropli wody. Od małej iskry może się spalić wielki las. Drobne błędy często już prowadziły do wielkich nieszczęść. Jezus Chrystus orzekł: „Kto w drobnej rzeczy jest nieuczciwy, ten i w wielkiej nieuczciwy będzie” (Łuk. 16:10). Tak więc złych postępków, chociażby nawet były nieznaczne, nie należy usprawiedliwiać, ale traktować poważnie, gdyż są oznaką moralnej słabości.

Ludzie bez wątpienia żywiej sobie uświadamiają szkodliwość złego czynu — małego czy dużego — gdy jest on skierowany przeciw nim osobiście. Wtedy ich to boli. Odczuwają skutki na własnej skórze. Gdyby wspomniana niewiasta wróciła z puszką sardeli do domu i stwierdziła, że skradziono jej telewizor, gdyby mąż zauważył, iż ktoś usiłuje go oszukać przy wydawaniu reszty, a narzeczony córki symulował chorobę, aby się spotkać z inną dziewczyną, niewątpliwie dane osoby uznałyby to za ohydę i głośno by protestowały przeciw krzywdzie. A przecież różnica między pierwszą a drugą sytuacją polega jedynie na tym, że tutaj same padłyby ofiarą nieuczciwości.

Kiedy słyszymy, ile to zła dzieje się na świecie — o zakłamaniu, oszustwach, kradzieżach, o rozboju i cudzołóstwach, brutalności i zabójstwach — wystarczy sobie wyobrazić, że my sami i nasi bliscy padliśmy ofiarą, a od razu zdobędziemy właściwy pogląd na te sprawy. Gdyby z kolei ktoś z nas odczuł pokusę do popełnienia zła, niech sam siebie zapyta, jak by się czuł, gdyby komuś innemu przyszło na myśl tak z nim postąpić lub z członkami jego rodziny.

Rozpatrywanie sytuacji z takiego punktu widzenia ułatwia nam zrozumienie i docenienie nakazu od Boga: „Wy, którzy miłujecie Jehowę, miejcie w nienawiści zło”. Łatwiej też pojmiemy, dlaczego apostoł Paweł nalegał: „Miejcie wstręt do złego”, zaś psalmista napisał: „Nienawidzę wszelkiej ścieżki nieprawej. (...) Nienawidzę i wstręt czuję do kłamstwa”. (Ps. 97:10, NW; Rzym. 12:9; Ps. 119:104, 163). Czy tak samo reagujesz na zło, jak apostoł i psalmista? Czy nienawidzisz tego, co złe?

ZŁA I DOBRA NIENAWIŚĆ

„Nienawiść” jako pojęcie ma niejedno oblicze. Słowo to może wyrażać nieprzebłaganą wrogość, działanie w złej woli, której często towarzyszy niecny zamiar wyrządzenia krzywdy temu, kto jest przedmiotem nienawiści. Jest to zła nienawiść. Wynika ze złych pobudek. Wywodzi się od Diabła, często rodzi się w umyśle wytrąconego z równowagi i zawiedzionego człowieka, przy czym niezmiennie prowadzi do złych skutków. Cała historia ludzi i narodów pod panowaniem Diabła jest praktycznie biorąc nieprzerwanym pasmem zaciekłej, krwawej nienawiści. Niekiedy ogarniała tylko pojedyncze osoby. W innych okresach anarchie i rewolucje miotały całymi narodami. Nierzadko nienawiść zrodzona z wojny wtrącała w niedolę i śmierć tysiące niewinnych ludzi.

„Nienawiść” może też oznaczać silną niechęć, której jednak nie towarzyszy dążenie do wyrządzenia szkody przedmiotowi nienawiści, a tylko do unikania go jako czegoś obrzydliwego, budzącego wstręt i odrazę. Taka nienawiść bywa dobra, jeśli jest skierowana przeciw temu, co złe.

Przejawianie takiej nienawiści jest naśladowaniem Jehowy, Boga sprawiedliwości. Nienawiści do zła nie wywołuje u Niego uczucie rozczarowania ani też nie okazuje jej On przez nieopanowane, porywcze, gwałtowne wyskoki. Nienawiść Boża do tego, co złe, opiera się na zasadach. Taka nienawiść nie zakłóca u człowieka spokoju umysłu ani nie wywołuje u niego wrzodów żołądka. Jest to uczucie silnej niechęci, głębokiej odrazy, nieprzezwyciężonego wstrętu i zdecydowanego obrzydzenia na myśl o tym, co złe. W tym sensie nienawidzić znaczy zohydzić sobie coś, nie cierpieć i nie znosić czegoś, ponieważ jest nikczemne i wysoce szkodliwe, natomiast nie ma nic wspólnego z miłością. — Prz. 6:16-19.

Z JAKIEJ RACJI NIENAWIDZIĆ ZŁA?

Dla nas największe znaczenie ma fakt, że Jehowa nienawidzi zła. Już samo to powinno być dla każdego z nas wystarczającym powodem, aby mieć w nienawiści wszystko, co złe. Jeżeli kochający i mądry ojciec nie je trujących grzybów, sam ten fakt powinien być dla jego synka dostateczną podstawą, żeby też je z odrazą odrzucał. A jeśli jeszcze ojciec zakaże jedzenia ich, to posłuszny syn, który miłuje ojca, ma podwójny powód, aby nimi gardzić. Stanowisko syna nie musi wynikać ze znienawidzenia szkodliwych skutków, jakie by mogły nastąpić, gdyby nie posłuchał ojca. Jest posłuszny po prostu dlatego, że bardzo kocha ojca.

Drugi, lecz nie mniej ważny powód nienawidzenia zła to skutki, jakie ono za sobą pociąga. Jedno z przysłów biblijnych brzmi: „Na pewno zło nie ujdzie bezkarnie” (Prz. 11:21). Mężczyźni i kobiety żyjący przed potopem za czasów Noego nie uniknęli skutków swego złego sprawowania; przy życiu pozostało tylko osiem osób, które nienawidziły wszelkiej niegodziwości (Rodz. 6:5-7; 7:1). Jako przykład z naszych czasów można by przytoczyć ludzi, którzy dokonali słynnego, największego w dziejach Anglii napadu rabunkowego na pociąg i uszli z sumą około 7 300 000 dolarów. Później wszystkich wyłapano i ukarano. Gdyby nienawidzili zła, jak nakazuje Słowo Boże, zaoszczędziliby sobie wielu przykrych lat więzienia. — Time z 31 października roku 1969.

WŁAŚCIWA NIENAWIŚĆ DZIŚ POTRZEBNA

Rada Boża, aby nienawidzić zła, nie była nigdy tak bardzo potrzebna jak obecnie. Szatan i jego demony, wiedząc, że mają krótki czas, czynią wszystko, co tylko mogą, aby upodlić i wytracić ród ludzki. Posługują się samolubnymi, chciwymi ludźmi, którzy potrafią wyzyskać słabości i grzeszne skłonności swych bliźnich. Doprawdy żyjemy w ‚czasach krytycznych, trudnych do zniesienia’, kiedy to ‚z powodu wzrostu bezprawia miłość u większości oziębła’. Aby się uchronić od takiego stanu, musisz nienawidzić zła. — 2 Tym. 3:1; Mat. 24:12, NW; Apok. 12:12.

Jeżeli nie przeciwstawimy się stanowczo niegodziwości, to ona nas pokona. Urodziliśmy się jako grzesznicy i dlatego skłonni jesteśmy do zła (Ps. 51:7; Rodz. 8:21; Rzym. 7:14-25). Z tej też przyczyny nie wystarczy tylko miłować to, co dobre, ale musimy też nienawidzić tego, co złe. Jezus Chrystus ‚umiłował sprawiedliwość, a nienawidził nieprawości’ (Ps. 45:8; Hebr. 1:9). Musimy zachowywać się tak samo, jeśli nam zależy na przeżyciu tego złego systemu rzeczy(...)".
https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1970843
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Przysłów 18:19


Biblia Warszawska
Brat oszukany mocniejszy stawia opór niż warowny gród, a jego upór jest jak zasuwy pałacu.

Biblia Brzeska
Brat obrażony jest twardszy niż miasto mocne, a zwady takowe są jako zatwory na zamkoch.


Biblia Gdańska (1632)
Brat krzywdą urażony trudniejszy nad miasto niedobyte, a swary są jako zawory u pałacu.


Biblia Gdańska (1881)
Brat krzywdą urażony trudniejszy nad miasto niedobyte, a swary są jako zawory u pałacu.





Biblia Tysiąclecia
Brat obrażony - trudniejszy do zdobycia niż miasto warowne, a kłótnie - jak zawory w twierdzy.


Biblia Jakuba Wujka
Brat, który bywa wspomagan od brata, jako miasto mocne, a sądy jako zawory miast.


Nowa Biblia Gdańska
Zdradzony brat jest odporniejszy niż gród warowny, a ich kłótnie – niby zawory zamku.


Uwspółcześniona Biblia Gdańska
Brat obrażony trudniejszy do zdobycia niż warowne miasto, a spory są jak rygle w zamku.



American Standard Version
A brother offended [is harder to be won] than a strong city; And [such] contentions are like the bars of a castle.

Clementine Vulgate
Frater qui adjuvatur a fratre quasi civitas firma,et judicia quasi vectes urbium.

Westminster Leningrad Codex
אָח נִפְשָׁע מִקִּרְיַת־עֹז [וּמְדֹונִים כ] (וּמִדְיָנִים ק) כִּבְרִיחַ אַרְמֹון׃



http://biblia-online.pl/Porownaj/Werset ... mona/18/19


Biblia Warszawsko-Praska
(19) Oszukany trudniejszy do zdobycia niż twierdza, a spory są niczym zamki ryglujące twierdzę.

Edycja Świętego Pawła
(19) Znieważony brat jest bardziej niedostępny niż warowne miasto, a spory są jak rygle w twierdzy.

Biblia Poznańska
(19) Brat wspomożony przez brata jest mocarzem, a przyjaciele są jak zawory twierdzy.

Biblia Mesjańska
(19) Brat oszukany mocniejszy stawia opór niż warowny gród, a jego upór jest jak zasuwy pałacu.

Biblia Lubelska
(19) Znieważony brat przewyższa warowne miasto, a spory są ryglem w twierdzy.


Przekład Literacki
(19) Skrzywdzonego brata trudniej przejednać niż zdobyć warowny gród, jego nieugiętość w sporze bywa jak rygle pałacu.

Przekład Nowego Świata 1997
(19) Brat, przeciwko któremu popełniono występek, to więcej niż silny gród; i są swary, które przypominają zasuwę w wieży mieszkalnej.


https://www.biblia.info.pl/biblia.html

Przekład Nowego Świata 2018
19 Urażony brat jest bardziej nieprzystępny niż warowne miasto
i są spory, które przypominają zasuwy w twierdzy.


https://www.jw.org/pl/biblioteka/biblia ... C3%B3w/18/


Wychodzi na to, że w różnych przekładach biorą się do sprawy z dwóch różnych stron i albo chodzi o twierdzę zamkniętą nie do zdobycia przez wrogów ze względu na pomoc brata albo nie do zdobycia z powodu urazy.

I jeszcze jeden ciekawy adekwatny werset:

(18) Los kładzie kres sporom i rozstrzyga sprawy najmocniejszych.
Przekład Literacki

(18) Losem łagodzi się spory i rozstrzyga pomiędzy możnymi.
Biblia Tysiąclecia.


Też dwa różne znaczenia w różnych przekładach. Albo chodzi o to, że los i przypadek i ewolucja i tak rozwiąże ludzkie marne konflikty jak to bywało w historii naturalnej gatunków, wymieranie dinozaurów, nowe ekspansje w środowisku, albo o to, że ludzie czasem lubili przywoływać na pomoc los, losowanie, kto wygra a kto przegra zależało od wyniku (jak na przykład rzucanie oskarżonych w średniowieczu w "próbie wody" - jeżeli nie utonie, to znaczy niewinny, Bozia nie pozwoli skrzywdzić. Pojedynki w których decydować miał los, rzucanie losu o to, kto idzie na najbardziej niebezpieczne zadanie.
A może o to co powiedział pewien dowódca w czasie wojny "Strzelajcie i zabijajcie wszystkich, Bóg rozpozna swoich").




Na koniec dla Catastrophique na szkolenia cytat do wykorzystania, żeby zabłysnął znajomością Biblii:


Przysłów 18:1
(1) Kto się odosabnia, będzie szukał swej samolubnej tęsknoty; wybuchnie przeciwko wszelkiej praktycznej mądrości.

Przekład Nowego Świata

(1) Odludek szuka pozorów, aby móc sprzeciwić się wszelkiej słusznej radzie.
Biblia Warszawska

(1) Za żądzą idzie odludek i z każdą radą wojuje.
Biblia Tysiąclecia


Resztę przekładów tego wersetu tu:
https://www.biblia.info.pl/biblia.html
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Ale napisano też tak:
Przysłów 22:3




Roztropny, ujrzawszy nieszczęście, kryje się, lecz niedoświadczeni idą dalej i muszą ponieść karę.
Przekład Nowego Świata


Rozważny zło widzi i odwraca się, nierozważni tam idą - i szkodę ponoszą.
Biblia Tysiąclecia

Przezorny, widząc niebezpieczeństwo, ukrywa się, lecz prostaczkowie idą naprzód i ponoszą szkodę
Biblia Warszawska

Rozważny dostrzega zło i chowa się przed nim, niedoświadczeni zaś idą przed siebie i ponoszą szkodę.
Biblia Paulistów

Człowiek rozważny widząc zło kryje się, prostacy idą dalej i ponoszą szkodę
Biblia Poznańska

Ostrożny widząc złe ukrywa się; ale prostacy wprost idąc wpadają w szkodę.
Biblia Gdańska


Smyślny obaczy złe i skrył się, prostak minął i popadł szkodę.
Biblia Jakuba Wujka


W obliczu niebezpieczeństwa przezorny się ukrywa, prostacy prą do przodu — i ponoszą szkodę.
Przekład Literacki



Napisano też:

Przysłów 6:25-26

Nie pożądaj w swym sercu jej piękności i niech cię nie złapie mruganiem swoich powiek, gdyż nierządnicę można zgodzić za bochenek chleba, lecz cudzołożna żona przyprawia o cenne życie.
Biblia Warszawska

jej wdzięków niech serce twoje nie pragnie, powiekami jej nie daj się złowić, bo nierządnicy wystarczy kęs chleba, zamężna zaś czyha na cenne życie.
Biblia Tysiąclecia

Nie pożądaj w sercu jej piękności, nie daj się uwieść jej rzęsom. Bo nierządnica zadowala się kawałkiem chleba, ale kobieta zamężna poluje na cenne życie.
Biblia Paulistów

Nie pożądaj w swym sercu jej piękności i niech cię nie pociągnie swymi błyszczącymi oczami, gdyż z powodu kobiety nierządnej człowiekowi pozostaje już tylko okrągły bochenek chleba; lecz co się tyczy żony innego mężczyzny, ta poluje na drogocenną duszę.
Przekład Nowego Świata

Nie pożądaj piękności jej w sercu twojem, a niech cię nie łowi powiekami swemi. Albowiem dla niewiasty wszetecznej zubożeje człowiek aż do kęsa chleba; owszem żona cudzołożna drogą duszę łowi.
Biblia Gdańska

Nie pożądaj jej piękności w swoim sercu i niech cię nie ujmie swoimi rzęsami. Gdyż przez nierządną kobietę schodzi się aż do bochenka chleba; a wiarołomna kobieta usidla i cenne życie
Nowa Biblia Gdańska

Nie pożądaj w swym sercu jej piękności, nie daj się zwabić jej rzęsami, bo nierządnicy wystarczy kawałek chleba, dla cudzej żony naraża się cenne życie.
Biblia Poznańska

Niechaj nie pożąda piękności jej serce twoje ani się daj poimać mruganiu jej. Cena bowiem nierządnice ledwie za jeden chleb stoi, a niewiasta drogą duszę mężową pojmuje.
Biblia Jakuba Wujka

Nie pragnij w głębi serca jej urody, oprzyj się trzepotaniu jej powiek, bo gdy kobieta nierządna odda się za obiad, cudza żona może kosztować życie!
Przekład Literacki.


No to pięknie.
Tu już mniej niejednoznaczności. Co kobieta wszeteczna zyska to klient straci. Wyciągnie wszystko, to klient goły i wesoły.
Można mówić i tak i tak. Równanie poprawne.

Cudzołożna żona to zguba pewna, to wiadomo.
W dzisiejszych czasach również pewnie partnerka w umowie konkubenckiej z kimś innym. Czasem szuka lepszego jelenia czy miśka, bo się jej znudziło albo rozczarowana.




(27) Czyż można zgarnąć ogień w zanadrze i szat swoich nie spalić? (28) Czyż można chodzić po płonących węglach i nie poparzyć swoich stóp? (29) Tak [dzieje się] z tym, który biega za żoną bliźniego: ktokolwiek zbliża się do niej, nie ujdzie kary. (30) Nie odtrąca się złodzieja, który kradnie dlatego, by zaspokoić łaknienie, (31) [mimo to] złapany wynagrodzi siedmiokroć, całą majętność swego domu odda. (32) Lecz cudzołóżca jest pozbawiony rozsądku: tak postępuje ten, kto własnej zguby szuka. (33) Zbiera on chłostę i hańbę, a wstydu jego nic nie zmaże, (34) gdyż zazdrość rozpali gniew męża i w dniu zemsty będzie bezlitosny. (35) Nie ułagodzi go żaden okup, nie ustąpi, choćbyś mu ofiarował wiele darów.

Aha, to może chodziło o porównanie złodzieja, który kradnie tylko dlatego, że jest głodny, do klienta nierządnicy. Kradnie sobie seks u dziwek.
Złapany musi zapłacić całą majętnością domu swego i tyle.
Za to męża cudzołożnej żony nikt byle bochenkiem chleba nie przekupi. :mrgreen:
Złapany przez alfonsa musi zapłacić i tyle.
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Trudno w dzisiejszych czasach odróżnić kobietę wszeteczną od cudzołożnej żony, bo pełno konkubinatów i związków nieformalnych...
Niby żyją z jakimś Miśkiem a później okazuje się, że nie i bądź tu mądry. :mrgreen:
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Napisano też:



Przysłów 5


(1) Ku mojej mądrości zwróć się, mój synu, ku mojej rozwadze nakłoń swe ucho, (2) abyś zachował roztropność, twe usta niech strzegą rozsądku! (3) Bo miód wycieka z warg obcej, podniebienie jej gładkie jak olej, (4) lecz w końcu będzie gorzka niby piołun i ostra jak miecz obosieczny. (5) Jej nogi zstępują ku śmierci, do Szeolu zmierzają jej kroki, (6) byś nie ujrzał drogi życia, jej ścieżki wiją się niedostrzegalnie. (7) Więc teraz, mój synu, posłuchaj: nie odstępuj od moich pouczeń; (8) idź drogą swą od niej daleko, pod drzwi jej domu nie podchodź, (9) byś obcym swej sławy nie oddał, a lat swych okrutnikowi, (10) by z pracy twej inni nie tyli, by mienie twe nie szło w dom obcy. (11) Na końcu przyjdzie ci wzdychać, gdy ciało i siły wyczerpiesz. (12) Powiesz: Nie cierpiałem upomnień - nauką wzgardziło me serce, (13) nie dbałem na głos wychowawców, nie dawałem posłuchu nauczającym mnie; (14) o włos, a popadłbym w wielkie nieszczęście pośród rady i zgromadzenia.
Biblia Tysiąclecia

(1) Synu mój, zważaj na mądrość moją i ku rozumowi memu nakłoń ucha, (2) abyś zachował rozwagę, (a wargi twoje strzegły mądrości). (3) Wargi cudzej [żony] ociekają bowiem miodem, a podniebienie jej gładsze jest niż oliwa, (4) ale w końcu staje się gorzkie jak piołun i ostre jak miecz obosieczny. (5) Stopy jej zstępują ku śmierci, do Szeolu prowadzą jej kroki. (6) Nie przewidując ścieżki życia nie wiesz, że drogi jej są niepewne. (7) Dlatego, synowie, słuchajcie mnie, nie odstępujcie od słów moich ust. (8) Niech droga twoja omija ją z daleka, nie zbliżaj się do drzwi jej domu, (9) abyś czci swojej nie oddał na łup innym, a lat swoich temu, kto nie zna litości; (10) aby obcy nie sycili się twoim dorobkiem, a owoc twoich wysiłków nie s w dom obcego, (11) abyś w końcu, zużywszy mięśnie swe i ciało, nie musiał jęczeć (12) wołając: Ach, niestety, nienawidziłem karności, a serce moje gardziło naganą! (13) Nie słuchałem głosu moich wychowawców i ku tym, którzy mnie pouczali, nie nakłaniałem ucha. (14) Niewiele brakowało, bym omalże nie spadł na dno nieszczęścia pośród zgromadzenia ludu.
Biblia Poznańska


(1) Synu mój, słuchaj uważnie tego, co mówię o mądrości, nakłoń ucha na to, co mówię o roztropności, (2) abyś umiał postępować przezornie i aby w twoich ustach znalazły się mądre słowa. (3) Bo usta cudzej żony ociekają miodem, jej podniebienie jest gładsze od oliwy. (4) Lecz potem staje się gorzka jak piołun i ostra jak miecz obosieczny. (5) Jej nogi schodzą do śmierci, jej kroki zmierzają do krainy umarłych. (6) Nie widzi ona ścieżki życia, nie wie, że jej drogi wiodą na manowce. (7) A zatem, słuchajcie mnie, synowie, nie odstępujcie od rad moich! (8) Niech twoja noga omija ją z daleka, nie zbliżaj się do drzwi jej domu, (9) abyś nie musiał oddać innemu swej siły, a swoich lat człowiekowi okrutnemu; (10) żeby twoją pracą nie sycili się inni, a owoc twego trudu nie znalazł się w cudzym domu. (11) Bo w końcu będziesz jęczał, gdy zwiotczeje twoje ciało i mięśnie, (12) i powiesz: "Oto nienawidziłem karności, moje serce wzgardziło upomnieniem. (13) Nie słuchałem głosu moich wychowawców, nie skłaniałem ucha do słów nauczycieli. (14) Niewiele brakowało, abym wpadł w największe nieszczęście pośród zgromadzenia i rady".
Biblia Paulistów



(1) Synu mój, zważaj na moją mądrość. Nakłoń swych uszu ku memu rozeznaniu. (2) by chronić zdolność myślenia; i oby twoje wargi strzegły poznania. (3) Bo wargi obcej kobiety ociekają niczym plaster miodu, a jej podniebienie jest gładsze niż oliwa. (4) Lecz to, co po niej pozostaje, jest gorzkie jak piołun, jest ostre jak miecz obosieczny. (5) Jej stopy zstępują do śmierci. Jej kroki trzymają się Szeolu. (6) Nie rozmyśla nad ścieżką życia. Nie wie, gdzie błądzą jej szlaki. (7) Teraz więc, synowie, słuchajcie mnie i nie odwracajcie się od wypowiedzi moich ust. (8) Niech twoja droga biegnie z dala od niej i nie zbliżaj się do wejścia do jej domu, (9) żebyś nie oddał drugim swej godności ani swych lat temu, co okrutne; (10) żeby mocą twoją nie sycili się obcy, a to, co z bólem zdobyłeś, nie znalazło się w domu cudzoziemca, (11) abyś nie musiał wzdychać w przyszłości, gdy twoje ciało i twój organizm przybliżą się do swego kresu. (12) I będziesz musiał powiedzieć: "Jakże nienawidziłem karcenia, a moje serce wzgardziło upomnieniem! (13) I nie słuchałem głosu tych, którzy mnie pouczali, a ku mym nauczycielom nie nakłaniałem swego ucha. (14) Łatwo uwikłałem się we wszelkie zło pośród zboru i zgromadzenia".
Przekład Nowego Świata

(1) Zwróć uwagę na mą mądrość, mój synu, zadbaj o to, by zrozumieć moją myśl: (2) Chodzi o to, byś zachował rozwagę, a twe wargi pilnowały poznania. (3) Owszem, obca na wargach ma miód, jej podniebienie gładsze niż oliwa, (4) jednak potem jest gorzka jak piołun i ostra jak obosieczny miecz. (5) Stąpa ona prosto ku śmierci, zdąża wprost do świata umarłych, (6) nie chce kroczyć prostą ścieżką życia — nawet nie wie, jak zgubne są jej szlaki. (7) Teraz więc posłuchajcie, synowie, nie lekceważcie mojej przestrogi! (8) Trzymajcie się od niej z daleka! Nie podchodźcie do wejścia jej domu! (9) Bo inni pozbawią was sławy, okrutni ludzie zmarnują wam lata, (10) waszym mieniem nasycą się obcy, a wasz trud skończy w cudzym domu. (11) Będziecie narzekać u kresu życia, gdy przeminie młodość z jej wigorem: (12) Jak mogłem nie trzymać się karności? Jak mogłem odrzucać przestrogę? (13) Jak mogłem nie słuchać wychowawców, lekceważyć głos nauczycieli?! (14) Chwila — i wpadłem w nieszczęście ze strony zgromadzenia i rady!
Przekład Literacki


(1) Synu mój, bądź pilen mądrości mojej a ku roztropności mojej nakłoń ucha twego, (2) abyś strzegł myśli, a wargi twe naukę zachowały. Nie słuchaj chytrości niewieściej: (3) plastr bowiem miodu ciekący wargi nierządnice a gardło jej gładsze niż oliwa; (4) lecz ostatnie rzeczy jej gorzkie jako piołun i ostre jako miecz o dwu ostrzu. (5) Nogi jej zstępują do śmierci, a kroki jej przechodzą do piekła. (6) Po szcieżce żywota nie chodzą, błędne są kroki jej i nie wyszladowane. (7) Teraz tedy, synu mój, słuchaj mię a nie odstępuj od słów ust moich. (8) Oddal od niej drogę twoję a nie przybliżaj się ku drzwiam domu jej. (9) Abyś nie dał obcym czci twojej, a lat twoich okrutnemu, (10) by snadź nie nasycili obcy siły twojej, a prace twe nie były w cudzym domu (11) i abyś nie wzdychał na ostatku, kiedy zniszczysz mięsa twoje i ciało twoje, i rzeczesz: (12) Czemużem się ja brzydził nauką, a serce moje nie przestało na karaniu (13) anim słuchał głosu uczących mię, a nauczycielom nie nachyliłem ucha mego? (14) Bez mała byłem w każdej złości, w pośrzodku zgromadzenia i zboru.
Biblia Jakuba Wujka







Co powie kobieta fałszywa na koniec? To samo co fałszywy przyjaciel.
Przysłów 26:18-19

Do obłąkanego, który rzuca płonące głownie i śmiertelne strzały, (19) podobny jest człowiek, który oszukał swojego bliźniego, a potem mówi: Ja tylko żartowałem.
Biblia Warszawska



Jak ten, co rzuca bezmyślnie strzały, oszczepy i śmierć - (19) tak człowiek, co zwodzi bliźniego i mówi: To tylko dla żartu.
Biblia Tysiąclecia


Jak człowiek szalony, który rozrzuca wkoło płonące drwa i strzałami zadaje śmierć, (19) tak ten, kto zdradza bliźniego, a potem mówi: "Ja tylko żartowałem!".
Biblia Paulistów


Szaleńcem, który miota płonące żagwie i śmiercionośne strzały, (19) jest człowiek, który zwiódł bliźniego, a potem tłumaczy: Ja tylko żartowałem.
Przekład Literacki

Jako szalony wypuszcza iskry i strzały śmiertelne: (19) Tak jest każdy, który podchodzi przyjaciela swego, a mówi: Azam ja nie żartował?
Biblia Gdańska

Jako jest winny ten, który wypuszcza strzały i włócznie na zabicie, (19) tak człowiek, który zdradliwie szkodzi przyjacielowi swemu, a gdy go doznają, mówi: żem żartem uczynił.

Biblia Jakuba Wujka



Jak ktoś obłąkany, kto miota ogniste pociski, strzały i śmierć – (19) taki jest człowiek, który chytrze podszedł swego bliźniego i rzekł: "Czyż nie żartowałem?"
Przekład Nowego Świata


"Żartowałam, zdesperowana byłam, może źle zrozumiałeś jakieś moje słowo czy gest, zaczęłam chodzić z Miśkiem".
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Dlaczego nie wtrącać się w wojenki pacjentów na forum?
Przysłów 26:17

Chwyta za uszy psa, który biegnie - kto w cudze spory się miesza.
Biblia Tysiąclecia

Przechodzień, który wtrąca się do cudzego sporu, jest jak człowiek, który łapie za uszy biegnącego psa.
Biblia Paulistów


Kto się wtrąca do cudzego sporu, ten jak gdyby łapał biegnącego psa za uszy.
Biblia Warszawska

Łapie za uszy przebiegającego psa, kto przechodząc wdaje się do cudzych sprzeczek.
Biblia Poznańska

Jakoby też psa za uszy łapał, kto się mimo idąc w cudzą zwadę wdaje.
Biblia Gdańska

Kto się wdaje w cudzy spór, łapie za uszy rozpędzonego psa.
Przekład Literacki


Jako gdy kto psa ułapi za uszy, tak kto niecierpliwy, mimo idzie, a wdaje się w swary drugiego.
Biblia Jakuba Wujka


Kto przechodząc, wpada w furię z powodu nie swojej kłótni, jest jak człowiek, który łapie psa za uszy.
Przekład Nowego Świata




A jak rozwiązać sytuację na forum?

To trudna sprawa, trzeba głębiej poszukać odpowiednich myśli z Biblii.
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Pierwsze co mi przyszło do głowy to myśl z Listu Św. Jakuba.

List Jakuba 3:13-18

"Czy jest między wami ktoś mądry i rozumny? Niech to pokaże przez dobre postępowanie uczynkami swymi, nacechowanymi łagodnością i mądrością. (14) Jeśli jednak gorzką zazdrość i kłótliwość macie w sercach swoich, to przynajmniej nie przechwalajcie się i nie kłamcie wbrew prawdzie. (15) Nie jest to mądrość, która z góry zstępuje, lecz przyziemna, zmysłowa, demoniczna. (16) Bo gdzie jest zazdrość i kłótliwość, tam niepokój i wszelki zły czyn. (17) Ale mądrość, która jest z góry, jest przede wszystkim czysta, następnie miłująca pokój, łagodna, ustępliwa, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, nie stronnicza, nie obłudna. (18) A owoc sprawiedliwości bywa zasiewany w pokoju przez tych, którzy pokój czynią".
Biblia Warszawska


(13) Kto spośród was jest mądry i rozsądny? Niech wykaże się w swoim nienagannym postępowaniu uczynkami dokonanymi z łagodnością właściwą mądrości. (14) Natomiast jeżeli żywicie w sercach waszych gorzką zazdrość i skłonność do kłótni, to nie przechwalajcie się i nie sprzeciwiajcie się kłamstwem prawdzie. (15) Nie na tym polega zstępująca z góry mądrość, ale mądrość ziemska, zmysłowa i szatańska. (16) Gdzie bowiem zazdrość i żądza sporu, tam też bezład i wszelki występek. (17) Mądrość zaś /zstępująca/ z góry jest przede wszystkim czysta, dalej, skłonna do zgody, ustępliwa, posłuszna, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, wolna od względów ludzkich i obłudy. (18) Owoc zaś sprawiedliwości sieją w pokoju ci, którzy zaprowadzają pokój.
Biblia Tysiąclecia

Jeśli ktoś z was jest mądry i rozsądny, niech tego dowiedzie swoim nienagannym postępowaniem, czynami pełnymi delikatności i mądrości. (14) Jeśli natomiast wasze serce napełnione jest chorobliwą zazdrością i rywalizacją, to nie wywyższajcie się nad innych i nie kłamcie wbrew prawdzie. (15) Taka mądrość nie pochodzi z nieba, ale jest przyziemna; kieruje się tylko zmysłami i jest diabelska. (16) Gdzie bowiem panuje zazdrość i chorobliwa ambicja, tam jest niepokój i wszelkie przewrotne działanie. (17) Mądrość natomiast, która pochodzi od Boga, jest przede wszystkim nieskazitelnie czysta, przynosi pokój, jest życzliwa i wyrozumiała, uległa, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, jest bezstronna i bez obłudy. (18) A ci, którzy wprowadzają pokój, zasiewają w pokoju owoc sprawiedliwości.
Biblia Paulistów

Kto wśród was jest mądry i rozumny? Niech to pokaże dobrym postępowaniem, swymi czynami dobrymi i mądrymi! (14) Jeżeli jednak gorzką zazdrość i kłótliwość żywicie w swych sercach, nie macie się czym przechwalać; zadajecie kłam prawdzie. (15) To nie jest mądrość przychodząca z góry, lecz przyziemna, zmysłowa, szatańska. (16) Gdzie bowiem zazdrość i kłótliwość, tam niestałość i wszelki czyn przewrotny. (17) Natomiast mądrość [pochodząca] z góry jest przede wszystkim skromna, dalej pełna pokoju, pobłażliwa, uległa, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, jest stała i szczera. (18) A owoc sprawiedliwości w pokoju wschodzi dla tych, którzy pokój czynią.
Biblia Poznańska

Który mądry i ćwiczony między wami? Niech pokaże z dobrego obcowania sprawę swą w cichości mądrości. (14) Lecz jeśli zazdrość gorzką macie i spory by były w sercach waszych, nie chciejcie się chlubić i kłamcami być przeciwko prawdzie. (15) Abowiem nie jest ta mądrość z góry zstępująca, ale ziemska, cielesna, diabelska. (16) Bo gdzie zazdrość i spór, tam niestateczność i wszelaka zła sprawa. (17) Lecz która jest z góry mądrość, naprzód jest ci czysta, potym spokojna, skromna, łacna ku namówieniu, przyzwalająca dobrym, pełna miłosierdzia i owoców dobrych, nie szacująca, bez obłudy. (18) A owoc sprawiedliwości w pokoju bywa siany pokój czyniącym.
Biblia Jakuba Wujka


Jeźli kto jest mądry i umiejętny między wami? niech pokaże dobrem obcowaniem uczynki swoje w mądrej cichości. (14) Ale jeźli macie gorzką zawiść i zajątrzenie w sercu waszem, nie chlubcież się, ani kłamcie przeciwko prawdzie. (15) Nie jestci ta mądrość z góry zstępująca, ale ziemska, bydlęca, dyjabelska. (16) Bo gdzie jest zawiść i zajątrzenie, tam i rozterki, i wszelka zła sprawa. (17) Ale mądrość, która jest z góry, najprzódci jest czysta, potem spokojna, mierna, powolna, pełna miłosierdzia i owoców dobrych, nieposądzająca, i nieobłudna. (18) Ale owoc sprawiedliwości w pokoju bywa siany tym, którzy pokój czynią.
Biblia Gdańska


Kto wśród was jest mądry i odznacza się zrozumieniem? Ten niech swym szlachetnym postępowaniem pokaże swe uczynki z łagodnością właściwą mądrości. (14) ale jeśli w swych sercach macie gorzką zazdrość i swarliwość, to się nie przechwalajcie i nie kłamcie przeciwko prawdzie. (15) Nie jest to mądrość zstępująca z góry, lecz ziemska, zwierzęca, demoniczna. (16) Bo gdzie zazdrość i swarliwość, tam zamęt i wszelka podłość. (17) Ale mądrość z góry jest przede wszystkim nieskalanie czysta, następnie usposobiona pokojowo, rozsądna, gotowa okazać posłuszeństwo, pełna miłosierdzia i dobrych owoców, nie czyni stronniczych wyróżnień, nie jest obłudna. (18) Ponadto nasienie owocu prawości jest w pokojowych warunkach siane dla tych, którzy czynią pokój.
Przekład Nowego Świata


Myśl ta pojawiła się w kontekście takim:




(1) Bracia moi, niech zbyt wielu z was nie uważa się za nauczycieli, widząc, że surowszy sąd będzie naszym udziałem. (2) Wszyscy bowiem błądzimy w wielu rzeczach. Kto nie grzeszy słowami, ten jest człowiekiem doskonałym, zdolnym też całego siebie trzymać na wodzy. (3) Bo jeżeli wkładamy w pyski koniom wędzidła, aby były nam uległe, to kierujemy nimi. (4) Oto i okręty, choć duże i silnymi wichrami pędzone, kierowane są maleńkim sterem tam, dokąd zechce wola sternika. (5) Tak i język - jest wprawdzie niewielki, ale chlubi się wielkimi rzeczami. Oto maleńki ogień podpala wielki las. (6) I język - to ogień, [cały] świat nieprawości! Język jest tym naszym członkiem, który plami całego człowieka. Spala bieg naszego życia, sam rozpalany przez piekło. (7) Wszystkie bowiem gatunki zwierząt i ptaków, płazów i stworzeń morskich można ujarzmić i [rzeczywiście] zostały one ujarzmione przez rodzaj ludzki. (8) Języka natomiast nikt z ludzi ujarzmić nie zdoła; niespokojne to zło, pełne śmiercionośnego jadu. (9) Wysławiamy nim Pana i Ojca, nim też złorzeczymy ludziom stworzonym na podobieństwo Boże. (10) Z tych samych ust wychodzi błogosławieństwo i złorzeczenie. Nie powinno tak być, bracia moi! (11) Czyż z tego samego źródła tryska równocześnie [woda] słodka i gorzka? (12) Czyż może, bracia moi, drzewo figowe rodzić oliwki albo krzew winny - figi? Tak i słone źródło nie da wody słodkiej.
Biblia Poznańska
cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Oby do wiosny :D





cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Do wiosny zdążymy przeczytać i przesłuchać Biblię, a dziewczyny będą później. :D


Na razie zobaczmy jak Leszek Kołakowski zmieniał światopogląd. Podobno naprawdę nie nawrócił się, a jedynie zmienił w apologetę chrześcijaństwa, ze względu na uświadomienie sobie jego wpływu na dzieje i środowisko, w którym żyją jednostki na tle świata od wielu wieków aż do dziś, ale zobaczmy więcej:


"Leszek Kołakowski w zaskakującym, odnalezionym po latach, eseju "Jezus ośmieszony" przestrzega przed usuwaniem z europejskiej kultury postaci Chrystusa.

Tekst "Jezus ośmieszony" powstał w latach 80., czyli w czasach, kiedy jego autor dawno zmienił swoje spojrzenie na religię, a zwłaszcza na chrześcijaństwo. W eseju tym filozof z podziwem patrzy na Jezusa, nie tylko - jak we wcześniejszych tekstach - jak na nauczyciela. Być może dlatego nie zdecydował się na jego publikację, bo chwilami jego ton jest zbyt apologetyczny.

- Tekst ten, zwłaszcza pierwsza jego część, jest rzeczywiście nowatorski, nie spodziewałem się, że Kołakowski coś takiego napisał - przyznał w Dwójce o. Maciej Zięba. Jak tłumaczył, tytuł eseju może być mylący: nie chodzi tu o krytykę założyciela chrześcijaństwa, a o jego obronę. - Kołakowskiemu chodzi o to, że Jezus jest ośmieszany w naszej kulturze. Nie ma nawet sporów, dyskusji, a jest ośmieszanie - mówił.

Skąd ta fascynacja Leszka Kołakowskiego postacią Jezusa? Dlaczego znakomity filozof sądził, że kultura europejska nie może obyć się bez Jezusa, bez idei grzechu, tabu, bez horyzontu apokaliptycznego? I przed czym przestrzega Kołakowski samych chrześcijan?"




Przyda się też poznać dzieje herezji, dla pełniejszego obrazu religii, jej efektów i konsekwencji w świecie i społeczeństwie w dziejach.



cezary123
zaufany użytkownik
Posty: 26682
Rejestracja: pn paź 10, 2011 8:47 pm
płeć: mężczyzna

Re: Dlaczego warto studiować Biblię

Post autor: cezary123 »

Teraz bulwersują się metodami wychowawczymi księdza w szkole a jeszcze nie tak dawno za byle herezje czy ateizm palono na stosach. Polowania na czarownice, inkwizycja, krucjaty i zabijanie innowierców, wyniszczenie Indian, niewolnictwo, romans religii z królami Europy w celu panowania i podbojów.
Cywilizacja zmienia się w kwestii podejścia do Bozi.
Zresztą może kontakt fizyczny i próba przemocy wynikały z czegoś innego niż zdenerwowania zachowaniem chłopca, kto tam wie.

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/202 ... ?ref=kafle
ODPOWIEDZ

Wróć do „filozofia”