Czy DEPAKINE otępia?

kwas walproinowy

Moderator: moderatorzy

Awatar użytkownika
koniczynka26
bywalec
Posty: 566
Rejestracja: pt paź 17, 2014 8:07 pm
Status: rencistka

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Post autor: koniczynka26 »

Mnie depakine też nie otępia, tylko mnie uspokaja i łagodzi gwałtowne emocje , ale w to, że depakine uczyni ze mnie geniusza zdecydowanie nie wierze, bo zbyt duże mam deficyty intelektualne , problemy z pamięcią i koncentracją uwagi .
Mam teraz o wiele niższe zdolności intelektualne, niż podczas nauki w szkole i wątpię, żeby depakine miała to zmienić, bo tak na mnie wpływa moja choroba, która ma negatywny wpływ na moje funkcje poznawcze.

Awatar użytkownika
raichu
zaufany użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: śr lip 06, 2016 9:27 pm
Status: trener pokemon
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Post autor: raichu »

koniczynka26 pisze:Mnie depakine też nie otępia, tylko mnie uspokaja i łagodzi gwałtowne emocje , ale w to, że depakine uczyni ze mnie geniusza zdecydowanie nie wierze, bo zbyt duże mam deficyty intelektualne , problemy z pamięcią i koncentracją uwagi .
Mam teraz o wiele niższe zdolności intelektualne, niż podczas nauki w szkole i wątpię, żeby depakine miała to zmienić, bo tak na mnie wpływa moja choroba, która ma negatywny wpływ na moje funkcje poznawcze.
Na mnie podobnie choć dawka 2x1000mg już wywołuje senność. A 2x500 jest ok. Ja to się dziwię że w ogóle przed terapią zdałem wszystkie przedmioty na studiach mgr i potem w trakcie się obroniłem. A co do Depakine to mi pomaga opanować drgawki i np podskoki wywołane emocjami głównie pozytywnymi - np jak zobaczyłem coś fajnego w sklepie albo usłyszałem ulubioną piosenkę to chciałem odfrunąć. Miałem to od małego a dzięki Depakine i Tegretol nie mam tego problemu.

siwa21
zarejestrowany użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: pt lut 03, 2017 4:53 pm

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Post autor: siwa21 »

Biorę depakine od nie dawna, nie zwrocilam uwagi na to ktory lek otepia bardziej podejrzewalam inne niz depakine Fakt jestem jakby nie obecna chwilami czy nie aktywna w rozmowie gdzies tam mi umaka ses wypowiedzi ale z mysleniem nie mam klopotu troche jestem zdezorietowan ale staram sie do tego przyzwyczic tym bardziej ze nie biore nie tylko depakiny a mieszanke lekow na shizofrenie. To depakina pomaga na ta chorobe :dance: ja myslalam ze to jest lek leczacy ogolnie psychike nie koniecznie shizofrenie moze jestem nie doinformowana :think:

Awatar użytkownika
Niemamnie
zaufany użytkownik
Posty: 15558
Rejestracja: pn lip 30, 2018 9:52 pm
płeć: mężczyzna
Lokalizacja: z Czarnych Dziur, z Pustek Kul, z Lasu gdzie nie ma Czasu

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Post autor: Niemamnie »

Depakine izoluje od świata poprzez nasilanie autyzmu w schizofrenii, ale podobno ludzie z Aspergerem są inteligentniejsi. Wklejałem gdzieś linka że Depakine nawet podnosi pamięć.

Najgorszy objaw jej brania to wypadanie włosów.
Wiele osób mających władzę nad światem nie ma władzy nad życiem. A ci którzy mają władzę nad życiem nie mają władzy nad światem. Gdzie tu sprawiedliwość.

malgorzateka
bywalec
Posty: 84
Rejestracja: pn mar 07, 2016 4:55 am

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Post autor: malgorzateka »

W ogóle musiała to być - ale nie wiem, w jakich latach- duża propaganda, że kwas walproinowy (Depakine) wyrównuje nastrój, działa jako "stabilizator nastroju". Czyli jeżeli spotka mnie jakaś przykrość, czy tzw. uśmiech losu, to ja mam mieć zawsze taki sam nastrój. Mam być skałą, kamieniem? Osobą, do której nie docierają żadne treści, osobą, do której oczu i uszu nie docierają żadne zabarwienia, odcienia..? Po raz pierwszy dostałam Depakine w 2013 z powodu wewnętrznego napięcia, o którym powiedziałam psychiatrze, a następnie 2015-2016 na moje żądanie, gdy w EEG wyszły skłonności do czynności napadowych, ale czułam po tym... No właśnie nic nie czułam, poza tym wrażeniem, że jestem zamknięta w jakiejś "mentalnej bańce", a zewnętrzni obserwatorzy próbowali dotrzeć do mnie z informacją, że jestem mentalnie/ duchowo nieobecna.

Awatar użytkownika
AMerei
zaufany użytkownik
Posty: 1990
Rejestracja: czw mar 07, 2013 8:47 pm

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Post autor: AMerei »

ja biorę w dawce 500-0-500 i nie czuję, jakbym coś brała, nie potrafię sama ocenić swojego stanu i porównać do tego sprzed choroby, to już lekarz musiałby powiedzieć... subiektywnie wydaje mi się, że mam przytępiony intelekt, do tego dochodzi ślinienie się i pocenie w nocy, ale to chyba od klozapolu, który biorę w dawce 300-300-300.
mam pytanie do forumowych Pań - czy przyjmowanie depakiny wpłynęło jakoś na częstotliwość miesiączki? mi się okres ostatnio spóźnił o dwa tygodnie, nie wiem, od którego to leku...
"Wszystko co słyszymy jest opinią, nie faktem. Wszystko co widzimy jest punktem widzenia, nie prawdą." Marek Aureliusz.

Awatar użytkownika
amigo
zaufany użytkownik
Posty: 4130
Rejestracja: śr lut 06, 2013 8:20 pm
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Post autor: amigo »

Depakine troszke zamula, ale rowniez stabilizuje nastrój.Biore 1000 mg na noc.Jak obnizylem o 500 mg, czulem sie bardziej rozbity i wahania nastrojow, wiec wrocilem do 1000 mg i jest o wiele lepiej.

Wróć do „depakine”