Czy DEPAKINE otępia?

kwas walproinowy
  -TMOVE_BUTT AMOVE_BUTT SMOVE_BUTT
User avatar
Petruccio
zaufany użytkownik
Posts: 13222
Joined: Mon Dec 01, 2008 3:53 pm
płeć: mężczyzna

Czy DEPAKINE otępia?

Postby Petruccio » Tue Dec 29, 2009 3:34 pm

Witam. Jakie macie doświadczenia z braniem Depakiny? Niby powinna działać wyrównująco na nastrój. Ale czy ma ktoś tak, że działa na niego otępiająco jeśli chodzi o emocje? Ja biorę 500-0-500, oprócz tego sulpiryd 200-200-0, Asentra 25-0-0 i Tisercin doraźnie 0-0-25 i czuję się niezdolny do uczuć. Niby nie biorę dużych dawek, ale coś mi jednak daje w kość...
Poważnie zastanawiam się nad Abilify, bo dużo osób się wypowiada, że on nie otępia emocjonalnie, a poza tym po nim się nie tyje. Jak to u was jest z tymi lekami?

inga
zaufany użytkownik
Posts: 27
Joined: Fri Oct 09, 2009 8:17 pm

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby inga » Tue Dec 29, 2009 6:00 pm

Myślę, że tak. Brałam depakine przez pół roku i rzeczywiście nie odczuwałam żadnych emocji. Było mi wszystko obojętne a jedyne co mnie obchodziło to żeby się wyspać bo na ogół czułam się bardzo senna. Na szczęście lekarz postanowił odstawić ten otępiający lek i od tego czasu czuję się zdecydowanie lepiej i wróciły emocje. Oprócz tego biorę cały czas zeldox ale on nie wpływa na emocje. I też nie powoduje tycia, a wręcz chudnę na nim. Mam nadzieję, że choć trochę rozjaśniłam sytuację:)

User avatar
Petruccio
zaufany użytkownik
Posts: 13222
Joined: Mon Dec 01, 2008 3:53 pm
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby Petruccio » Tue Dec 29, 2009 6:06 pm

Dzięki, iner :) Spytam się lekarza też o Zeldox i o możliwość odstawienia Depakiny.

User avatar
Petruccio
zaufany użytkownik
Posts: 13222
Joined: Mon Dec 01, 2008 3:53 pm
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby Petruccio » Wed Dec 30, 2009 3:57 pm

Powiedziałem lekarce o odstawieniu Depakiny, to powiedziała, żebym odstawiał stopniowo i że ona za to odpowiedzialności nie bierze. Dla mnie to przecież logiczne. Złe skutki leczenia czy nieleczenia i tak ponosi pacjent. :?
Nawet nie zapytała się, dlaczego chcę odstawić lek, tylko swoje, że Depakina zapobiega nawrotom, itepe, itede. Jak się wkurzę, to kiedy położę się do szpitala na zmianę leków.

inga
zaufany użytkownik
Posts: 27
Joined: Fri Oct 09, 2009 8:17 pm

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby inga » Wed Dec 30, 2009 9:36 pm

W pewnym sensie lekarka ma rację bo ogólnie w leczeniu schizofrenii chodzi o stabilizację nastrojów. Ja też odstawiałam stopniowo z tej samej dawki co Ty. Ale lekarz sam to zainicjował, a ja z chęcią się zgodziłam bo oprócz tego że ten lek działa otępiająco to powoduje tycie, wypadanie włosów, zaburza gospodarkę hormonalną u kobiet i jeszcze inne skutki uboczne, tak więc nie polecam tego leku. A na samym zeldoxie czuję się bardzo dobrze i niech tak zostanie. Nastrój mam w miarę stabilny choć zdarzają się gorsze dni. Pozdrawiam

User avatar
jeremi
zaufany użytkownik
Posts: 687
Joined: Sat Dec 08, 2007 8:56 pm

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby jeremi » Sat Jan 02, 2010 12:08 am

brałem depakine przez pewien czas w dawce 500-0-500 i kompletnie na mnie nie działało, żadnego otępienia, ani wyrównania nastroju. dla mnie było to jak placebo.

User avatar
Petruccio
zaufany użytkownik
Posts: 13222
Joined: Mon Dec 01, 2008 3:53 pm
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby Petruccio » Sat Jan 02, 2010 12:20 am

Biorę jednak depakinę, jednak tylko na noc, bo bez niej nie mogę spać.

tomsoul
zaufany użytkownik
Posts: 1932
Joined: Fri May 16, 2008 5:05 pm
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby tomsoul » Mon Jan 18, 2010 12:25 am

Ja brałem convulex. Lekarze twierdzą że to to samo co depakine, choć niewiem czy to generyk czy lekko zmodyfikowana odmiana. Strasznie mnie też otepiał ,pozatym miałem kłopoty z racjonalnym logicznym myśleniem. No i zero uczuć. Nie polecam.

User avatar
Petruccio
zaufany użytkownik
Posts: 13222
Joined: Mon Dec 01, 2008 3:53 pm
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby Petruccio » Sat Aug 21, 2010 12:20 pm

Lekarz powiedział, że odstawienie depakiny to nie jest dobry pomysł, bo stwierdzono, że przy przyjmowaniu jej jest 7 krotnie mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia nawrotu. Stwierdził też, że niejednokrotnie depakina jest lepsza od neuroleptyków. Na razie ją biorę. Zobaczymy, co będzie dalej...

User avatar
marcelinka
zaufany użytkownik
Posts: 8003
Joined: Thu Jan 25, 2007 9:24 pm

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby marcelinka » Sat Aug 21, 2010 1:23 pm

Ja depakinę kiedyś brałam, gdy podejrzewali u mnie padaczkę, ale to było jeszcze przed tym, zanim pierwszy raz trafiłam do psychiatryka. I jak ją odsatwiłam nic mi zupełnie po niej nie było i nie otępiała mnie.
Każdy zachód jest zapowiedzią poranka, Uśmiechaj się codziennie bo warto, niezależnie od pory dnia :)

User avatar
yvette 26
zaufany użytkownik
Posts: 78
Joined: Fri Mar 12, 2010 12:56 am

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby yvette 26 » Mon Feb 14, 2011 11:59 pm

mnie depakina w polaczeniu z zyprexa otepiala strasznie zoro uczuc wielokrotne prosby o zmiane leku, a lekarz w kolo ze to nie od depakiny tylko to choroba ale ja znalam prawde odstawilam to swinstwo i wszystko sie zmienilo wrocilo do normy powrocily uczucia i radosc i smutek- wreszczie po ludzku.
wiec uwazam po swoim bardzo bolesnym doswiadczeniu ze depakina otepia!!!

z drugiej strony lekarz ma racje normotymiki przeciwdzialaja nawrotom, wiec popros lekarza o zmiane depakiny na inny lek, ja teraz zamiast jej biore lit i nie narzekam, zupelnie nie otepia, tylko jest to lek dla odpowiedzialnych osob
...i znowu sie pogubilam...

User avatar
Petruccio
zaufany użytkownik
Posts: 13222
Joined: Mon Dec 01, 2008 3:53 pm
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby Petruccio » Thu Feb 17, 2011 8:09 pm

Ja teraz jestem na przepustce ze szpitala i mój lekarz prowadzący powiedział, że odstawi mi depakinę, z czego się niezmiernie cieszę. Zamiast tego wstawił mi lamitrin (docelowo 200 mg), też lek normotymiczny o działaniu przeciwdepresyjnym, ale myślę, że będzie lepiej.

User avatar
moi
moderator
moderator
Posts: 29828
Joined: Thu May 18, 2006 1:12 pm
Gadu-Gadu: 9
Location: Dolny Śląsk

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby moi » Thu Feb 17, 2011 8:21 pm

To dobrze, Piotrze, że czujesz się lepiej i masz lepsze samopoczucie. Trzymam kciuki za udaną kuracje i Twój powrót do domu :)

Pozdrawiam.m.

User avatar
Petruccio
zaufany użytkownik
Posts: 13222
Joined: Mon Dec 01, 2008 3:53 pm
płeć: mężczyzna

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby Petruccio » Thu Feb 17, 2011 8:24 pm

Dziękuję, moi :-)

searcz
zarejestrowany użytkownik
Posts: 14
Joined: Fri Mar 25, 2011 4:23 am
Location: kostrzyn nad Odrą

Re: Czy DEPAKINE otępia?

Postby searcz » Tue Mar 29, 2011 11:36 am

ja biorę depakine 500 na noc oprócz tego rispolept 1mg na noc i rispolept consta w zastrzyku co dwa tygodnie i chwalę sobie taki dobór leków. dobrze na nich funkcjonuję. mam wyrównany nastrój i remisję od dwóch lat. może nie odczuwam takich emocji jak kiedyś ale dla mnie to dobrze bo miałem problem z nadmiarem uczuć i emocji i nie radziłem sobie z tym.
depakina powoduje też nasilenie działania innych leków i to może bardzo otępiać, bo jak brałem ją z innymi lekami i w większych dawkach to ścinało mnie z nóg, nic nie czułem, fatalnie się czułem i bardzo długo spałem.
dla mnie bardzo złym lekiem jest tisercin i to może powodować takie otępienie i fatalny nastrój.
pozdrawiam searcz


Return to “depakine”

Who is online

Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot] and 0 guests