Regulamin

dział techniczny, tu proszę kierować pytania i uwagi do administratora i moderatorów
  -TMOVE_BUTT AMOVE_BUTT SMOVE_BUTT
User avatar
zbyszek
admin
Posts: 9093
Joined: Sun Feb 02, 2003 3:24 am
Status: informatyk
płeć: mężczyzna
Location: Warszawa

Regulamin

Postby zbyszek » Mon Nov 30, 2009 9:40 pm

  1. Forma organizacyjna
    1. To forum jest usługą komunikacji oferowaną publicznie przez Zbigniewa Lisieckiego, pełniącego także funkcję administratora. Zbigniew Lisiecki jest właścicielem domeny evot.org, która oferuje także inne serwisy.
    2. Forum jest finansowane ze środków prywatnych administratora. Działanie forum nie jest zależne finansowo od przemysłu farmaceutycznego ani żadnej instytucji medycznej. W domenie evot.org nie ma żadnych elementów komercyjnych, jak reklamy, lub oferty finansowe, etc.
    3. Forum jest także merytorycznie niezależne od oficjalnej medycyny i odzwierciedla jedynie wiedzę własną użytkowników.
  2. Cel
    1. Forum służy komunikacji oraz wolnej wymianie doświadczeń i wiedzy wśród osób związanych osobiście, przez najbliższych, lub zawodowo z chorobą schizofrenii.
    2. Forum nie narzuca ani nie promuje żadnych przekonań ani żadnego światopoglądu. Różne punkty patrzenia na sprawy schizofrenii są dopuszczalne i w rzetelnej dyskusji równoważne (uwaga pkt.5.6).
    3. Forum nie zastępuje porad fachowych ani diagnoz medycznych, choć może je praktycznie wspomagać, uzupełniać lub wyjaśniać, a także nie ponosi odpowiedzialności za rady i oceny udzielane przez użytkowników sobie nawzajem.
    4. Liczymy na to, że możliwość nazywania i opisywania swoich uczuć, rozmowy o nich a także informacja zwrotna o nich od innych użytkowników będą miały dobry wpływ. Jednak żadne inne techniki psychoterapeutyczne, na które użytkownik nie wyraził wcześniej bezpośredniej zgody nie mają na tym forum miejsca.
  3. Dostępność
    1. Forum jest publicznie dostępne dla każdego, kto nie narusza tego regulaminu.
    2. Różne prawa dostępu do różnych działów są określane przez administratora według potrzeb. Istnieje przykładowo dział widoczny tylko dla zarejestrowanych użytkowników, a niewidoczny dla wyszukiwarek jak google oraz reszty sieci,
      a także dział, do którego dostęp mają tylko "zaufane" osoby związane osobiście z chorobą schizofrenii (zob. viewtopic.php?f=6&t=2509).
    3. Kto nie narusza regulaminu znajdzie w wyjątkowych wypadkach możliwość wypowiedzi nawet bez rejestracji.
    4. Fakt rejestracji na forum pozostaje bez związku z jakkolwiek zrozumianym "przyznaniem się do choroby".
  4. Jak korzystać z forum
    1. To miejsce w sieci nie jest zastępstwem zwykłych kontaktów międzyludzkich. Gdy zaczyna je zastępować należy rozważyć opuszczenie forum do czasu gdy zwykłe kontakty powrócą. Zwykły bezpośredni kontakt międzyludzki zobowiązuje do kontynuacji. Na forum takie zobowiązanie odpada. Przykładowo inaczej niż w tzw. "realu" na forum można do woli brać udział w dyskusji, tę dyskusję na dowolnie długo opuścić i po dowolnie długim czasie do niej powrócić. Brak zobowiązań powoduje, że zapowiadane "opuszczania" forum lub wypisywania się z niego tracą sens.
    2. Za naszymi postami kryją się nieraz dramatyczne ludzkie uczucia. Prosimy o szacunek dla autorów. Kto demonstruje jego brak, ten może utracić niektóre uprawnienia.
    3. Wielokrotne rejestrowanie pod różnymi nickami jest dozwolone tylko za dodatkową zgodą administracji forum. Wycinanie części własnej historii to brak szacunku dla samego siebie. Dwa konta tego samego użytkownika administrator może połączyć.
    4. Kasowanie postów jest możliwe, lecz zwykle rujnuje prowadzone dyskusje, bo odpowiedzi na posty, których brak tracą sens.
    5. Usunięcie konta oraz/lub usunięcie wszystkich postów jest możliwe tylko w przypadku, gdy jego pozostawienie niosłoby realną szkodę dla użytkownika. W szczególności nie usuwamy konta z samego tylko powodu, że użytkownik nie chce z niego więcej korzystać. W tym ostatnim przypadku proszę po prostu nie odwiedzać forum. Zob. także pkt 2.4 oraz viewtopic.php?f=6&t=11074 .
    6. Użytkownik dba o aktualność swojego adresu mailowego, a kto tego nie czyni może utracić niektóre uprawnienia. Zamiast usuwania adresu wystarcza zwykle wyłączenie powiadomień oraz kontaktu dla innych użytkowników.
    7. Zmiana nicka jest możliwa w uzasadnionych przypadkach. Proszę pisać w tej sprawie do administratora. Po zmianie także stare posty ukażą się pod nowym nickiem autora. Niestety często nie da się uaktualnić nicków w cytatach, co może powodować niespójność. Im mniej postów ktoś napisał tym mniejsze konsekwencje ma zmiana nicka.
  5. Jak pisać
    1. Za treść postów odpowiada autor.
    2. Prosimy o staranny wybór działu oraz dobre określenie tematu wątku. Piszmy w odpowiednich miejscach, bo to ułatwia innym korzystanie z forum, np. jego przeszukiwanie i korzystanie z nagromadzonej wiedzy.
    3. Prosimy o nie rozpoczynanie dyskusji już rozpoczętych wcześniej, w szczególności o nietworzenie wielu wątków o tej samej nazwie lub treści w różnych działach. Aby tego uniknąć warto posługiwać się funkcją "szukaj".
    4. Temat wątku powinien opisywać jego treść w sposób ułatwiający przeszukiwanie działów. Piszmy tak, żeby łatwo dało się odszukać nasze treści przez funkcję "szukaj" szukając w samych tytułach.
    5. Prosimy nie zmieniać głównego nurtu dyskusji zadanego przez autora wątku. O temacie wątku decyduje jego pierwszy post.
    6. Autor wątku powinien odczuwać pewną odpowiedzialność za prowadzoną dyskusję. Jeśli tok dyskusji nie odpowiada jego zamierzeniom warto poprosić innych o powrót do tematu, a jeśli to nie pomaga proszę zwrócić się do moderatorów lub admina. W ten sposób autor wątku współdecyduje o jego obliczu.
    7. Prosimy nie cytować całych postów, lecz tylko tę ich część, do której się odnosimy. W szczególności nie należy cytować tego, co jest widoczne bezpośrednio powyżej i nie używać guzika "cytuj" zamiast guzika "odpowiedz".
    8. Prosimy o nie umieszczanie bez konieczności żadnych dłuższych obcych tekstów, w szczególności innego autora. W Internecie należy posługiwać się odnośnikami, gdy tylko to możliwe. Nie należy także podawać samych odnośników bez wzmianki czego one dotyczą i co zawierają.
    9. Długość wypowiedzi powinna uwzględniać realistyczną ocenę tego, czy inni czytelnicy będą chcieli taką wypowiedź w pełni przeczytać.
  6. Usuwanie postów
    1. Na tym forum nie na cenzury merytorycznej, zob. viewtopic.php?f=6&t=562
    2. Usuwane są reklamy i posty naruszające w oczywisty sposób prawo. Usuwane mogą być także posty nie odnoszące się w żaden sposób do tematu tego forum, choć osobny dział spraw nie związanych z chorobą daje możliwość pisania na różne tematy. Dlatego także postów nie odnoszących się do choroby raczej też nie usuwamy, a zwykle jedynie przesuwamy do tego działu.
    3. Posty obraźliwe, nawołujące do przemocy, do dyskryminacji lub do innych konfliktów nie związanych z tematem tego forum lub nie odnoszące się do tematu wątku mogą być przesuwane do wątku tzw. "niechcianych postów". Celem jest zapewnienie przejrzystej dyskusji przy jednoczesnym braku cenzury. Kryterium przesunięcia jest nasza ocena, czy zakłócają one korzystanie z forum innym użytkownikom np. urażając ich godność lub zniechęcając ich w inny sposób do udziału.
    4. Administrator może zarządzić cenzurę niektórych obraźliwych słów automatycznie przez oprogramowanie, choć obecnie tego nie robimy.
    5. Moderator może na podstawie własnej merytorycznej oceny dzielić lub łączyć wątki lub przesuwać je do prawidłowego działu.
    6. Propaganda będzie traktowana podobnie jak reklama. Przez propagandę rozumiemy usilne narzucające się powtarzanie tych samych treści, w szczególności przekonań w celu pozyskania do nich zwolenników, które ignoruje powstałe w dyskusji zastrzeżenia.
  7. Moderacja
    1. Celem moderacji jest zapewnienie sprawnie działającej wymiany informacji dla możliwie dużej liczby użytkowników.
    2. Funkcje moderatorów dzielą się na merytoryczne i formalne. Moderator korzysta z funkcji formalnych, jak przesuwanie postów, usuwanie reklam, zamykanie wątków, etc. jedynie w celu wspomożenia dobrej wymiany informacji, a nie na podstawie ocen merytorycznych. Podstawą do oceny takiej potrzeby jest zakłócenie w obiegu informacji, jakim może być np. pisanie nie na temat, w niewłaściwym temacie lub dziale, powtarzanie postów, urażanie innych w sposób, który wyłącza ich z dyskusji, etc.
    3. Forum nie posiada autorytetów merytorycznych i nie rozstrzyga kwestii merytorycznych. Wszyscy użytkownicy są merytorycznie równi. Moderator ani forum jako całość nie promują ani nie ganią poglądów, nie stopują konfliktów, nie rozstrzygają o prawidłowym rozumieniu problemów schizofrenii.
    4. Moderatorzy jak i admin sprawują merytoryczną opiekę (funkcje merytoryczne) na prawach zwykłego użytkownika, co oznacza, że publikują swoje merytoryczne zdanie jako zwykli użytkownicy. Wielu użytkowników przydaje moderatorom większy autorytet z racji sprawowanych przez nich funkcji, jednak obsługa tego forum nie przypisuje sobie atrybutu bycia lepszymi lub mądrzejszymi ludźmi, który mogą sprawować nadzór nad poglądami lub wypowiedziami innych.
    5. Kierując się potrzebami dobrej wymiany informacji dbamy o godność każdego użytkownika, w tym staramy się o życzliwy stosunek użytkowników do siebie nawzajem. W przypadku postów naruszających tę lub inne zasady najpierw szukamy porozumienia z autorem postu.
    6. Wszyscy użytkownicy są proszeni o branie współodpowiedzialności za poziom dyskusji. W ten sposób każdy może współmoderować forum. Uznajemy zasadę, według której fałszywe posty, które spotkały się z prawidłowym komentarzem są dla społeczności zyskiem, a nie stratą. Prosimy o używanie w razie potrzeby żółtego guzika ("zawołaj moderatora").
    7. O interwencjach (także banowaniu, czyli pozbawieniu kogoś konta wbrew woli) i kompetencjach (np. nadawaniu szczególnych uprawnień) staramy się rozstrzygać wspólnie: autor wątku, moderator, administrator, a o prawidłowym rozumieniu tematu wątku decyduje jego autor.
    8. Żaden post nie jest zmieniany. Moderator może jedynie dopisać na końcu postu czerwonym kolorem swoją uwagę w kwestii formalnej, np. informację o jego przeniesieniu. Prosimy o nie używanie tego koloru przez innych. Wyjątkiem jest ochrona przed nieumyślnym publikowaniem danych osobowych. Takie przegapione dane osobowe autora postu możemy w jego własnym interesie usuwać.
  8. Banowanie
    1. Wyłączony z dostępu może być ten, kto celowo niszczy działanie forum np. celowo utrudnia innym korzystanie z forum, celowo zakłóca im dyskusję, zniechęca innych do udziału swoją agresją lub doborem słów, a także kiedy ignoruje wskazania administracji w tym względzie.
    2. Nie można zbanować użytkownika za same jego poglądy i przekonania, jeśli nie noszą one cech propagandy zakłócającej działanie forum.
    3. Wyłączone z dostępu mogą być numery IP lub całe sieci IP znane z nadużyć takich, jak rozsyłanie spamu, lub próby włamań. (Przykładem są sieci dalekowschodnie). Niestety możemy wbrew woli pominąć przy tym osoby, którym dostawca internetu przyznał "zatruty" IP odnotowany jako rozsyłający spam lub użytkowników piszących z innych krajów np. z Chin etc. W takich przypadkach prosimy o zwrócenie uwagi na wątek: viewtopic.php?f=6&t=14934 lub kontakt z administratorem, aby uzyskać dostęp w inny sposób.
  9. Kontakty osobiste
    1. Dane rejestracji jak adres mailowy są poufne. Poufny jest także adres IP, jeśli użytkownik drastycznie nie naruszył regulaminu. Serdecznie prosimy każdego użytkownika, żeby dbał o aktualność adresu mailowego, inaczej może stracić status zaufanego użytkownika. zob. też pkt.2.5.
    2. Forum nie ma łatwej możliwości technicznej pełnego zidentyfikowania piszącego, a jedynie ograniczenie do miasta, osiedla lub sieci. Dopuszczonego wyrokiem sądu z lata 2013 wniosku do dostawcy internetu o pełną identyfikację użytkownika jeszcze w historii tego forum nie składaliśmy.

      Prosimy każdego o dbałość o dyskrecję własnych danych osobowych np. nie podawanie publicznie adresów mailowych ani numerów telefonów. Guziki obok postów zezwalają na kontakt mailowy bez upubliczniania adresu !
    3. Forum wspomaga indywidualne kontakty użytkowników. W przypadku umawiania się na spotkanie do dobrego tonu należy podanie wcześniej podstawowych danych osobowych m.i. własnego wieku, płci.
    4. Kontakt do administratora jest możliwy przez PM, przez dział "O tym forum" lub mailem na adres webmaster at domena evot.org, a w nagłych wypadkach przez moderatorów, którzy znają kontakt telefoniczny do admina. Podobnie jest z kontaktem do moderatorów: PM, mail guzikiem pod avatarem, lub w dziale "o tym forum". W przypadku zastrzeżeń do pracy moderatorów proszę pisać śmiało w dziale "o tym forum" a nigdy w wątku merytorycznej dyskusji.
    5. Proszę o uszanowanie zasady wg. której administrator z powodu braku formalnych kwalifikacji psychiatrycznych oraz psychologicznych odpowiada merytorycznie tylko publicznie na forum, a nie w osobistych mailach lub PM, bo tylko tak inni mogą łatwo poprawić jego ewentualne błędy. Kto szuka merytorycznej porady administratora powinien umieścić swoje pytanie na forum, a do administratora wysłać jedynie adres tego wątku z prośbą o wypowiedź.
Zbyszek

kaznodzieja
zaufany użytkownik
Posts: 593
Joined: Sat Mar 02, 2013 6:24 pm
płeć: mężczyzna

Re: Regulamin

Postby kaznodzieja » Sun Dec 31, 2017 8:01 pm

proszę o kilka wskazówek technicznych dotyczące punktu 5;7.
Daniela 12;10 ,,, A niegodziwi działać będą niegodziwie i żaden z niegodziwych nie zrozumie, ale wnikliwi zrozumieją.

User avatar
karuna
moderator
moderator
Posts: 11172
Joined: Fri Feb 06, 2015 7:06 pm
płeć: mężczyzna
Gadu-Gadu: gie gie

Re: Regulamin

Postby karuna » Sun Dec 31, 2017 8:07 pm

Chodzi Ci o wybiórczy cytat? Jak wejdziesz w okno odpowiedzi to masz podgląd tematu, szukasz danego cytatu w podglądzie, zaznaczasz tekst i wtedy dajesz w przycisk "cytuj". ...

Tak na przykład.
schizka się zawsze kończy.

User avatar
zbyszek
admin
Posts: 9093
Joined: Sun Feb 02, 2003 3:24 am
Status: informatyk
płeć: mężczyzna
Location: Warszawa

Re: Regulamin

Postby zbyszek » Sun Dec 31, 2017 8:21 pm

Istnieją dwa guziki służące do tego, żeby odpowiedzieć na dany post: pierwszy po lewej na dole "ODPOWIEDZ" i drugi " na górze po prawej. Ten drugi załącza dany post jako cytat i był często używany zamiast pierwszego, gdy żaden cytat nie jest potrzebny. Jeśli korzystasz z cytatów przynajmniej nie cytuj całego postu, lecz przytnij ten cytat tylko do tego zdania, do którego się rzeczywiście odnosisz. Przecież poprzedni post jest i tak widoczny powyżej w całości, więc po co go kopiować ?

kaznodzieja
zaufany użytkownik
Posts: 593
Joined: Sat Mar 02, 2013 6:24 pm
płeć: mężczyzna

Re: Regulamin

Postby kaznodzieja » Mon Jan 01, 2018 3:33 pm

Chodzi Ci o wybiórczy cytat? Jak wejdziesz w okno odpowiedzi to masz podgląd tematu, szukasz danego cytatu w podglądzie, zaznaczasz tekst i wtedy dajesz w przycisk "cytuj". ...

Tak na przykład.
zaznaczasz tekst
aaa ,właśnie o to mi chodziło...dzięki
Daniela 12;10 ,,, A niegodziwi działać będą niegodziwie i żaden z niegodziwych nie zrozumie, ale wnikliwi zrozumieją.


Return to “o tym forum”

Who is online

Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot], DotNetDotCom.org [Bot] and 0 guests