Ostrzeżenie dla biorących klozapinę

klozapol, leponex
  -TMOVE_BUTT AMOVE_BUTT SMOVE_BUTT
ktbhogdp
zarejestrowany użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 6:41 pm
Płeć: mężczyzna

Ostrzeżenie dla biorących klozapinę

Postautor: ktbhogdp » ndz lip 01, 2012 7:07 pm

Kierując się odruchem solidarności ze "stukniętymi" chciałem przestrzec przyjmujących przed pewnymi przykrymi konsekwencjami, które nie każdemu muszą się przydarzyć, ale jak to mówią Anglosasi "shit happens". Jakieś cztery lata temu zaczęły się pojawiać u mnie problemy ze wzrokiem. Zacząłem okresowo ślepnąć - głównie na jedno oko i głównie wskutek intensywnego "wysiłku ocznego". Był to okres kiedy brałem jeszcze klozapol. Zbagatelizowałem sprawę i ostatnio poniosłem konsekwencje tej niefrasobliwości. Teraz - bogatszy o doświadczenie - wiem co było przyczyną tych zaburzeń w pracy lewego oka. Stopniowo zamykał mi się kąt przesączania, aż wreszcie zamurowało go na amen i trafiłem pod skalpel chirurga okulisty. Nie obeszło się bez irydotomii. Jeśli więc bierzecie klozapinę, bądź inny syf z grupy neuroleptyków oddziałujących na układ cholinergiczny a na dodatek macie jakąś wadę wrodzoną wzroku, czy skłonność (rodzinną) do jaskry to uważajcie na symptomy pogarszania się widzenia. Ból spowodowany wysoką i gwałtowną zwyżką ciśnienia śródgałkowego jest nie do pozazdroszczenia - zapewniam Was. Pamiętajcie o tym zwłaszcza, że wasz psychiatra może nie mieć pojęcia o niektórych skutkach ubocznych zażywanych psychotropów.

Awatar użytkownika
moi
moderator
moderator
Posty: 29824
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:12 pm
Gadu-Gadu: 9
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Ostrzeżenie dla biorących klozapinę

Postautor: moi » pn lip 02, 2012 11:03 am

Czy u Ciebie jaskra była chorobą dziedziczną w rodzinie? Może zachorowałbyś bez względu na to, czy brałbyś neuroleptyk, czy nie?

Pozdrawiam.m.

Awatar użytkownika
ixeixe
zaufany użytkownik
Posty: 178
Rejestracja: wt cze 12, 2007 4:59 pm
Lokalizacja: Podlasie

Re: Ostrzeżenie dla biorących klozapinę

Postautor: ixeixe » ndz maja 01, 2016 2:48 pm

Ja biorę Kolzapol (500 mg) biorę od grudnia 2015. Od samego początku kuracji tym lekiem odczuwałam dyskomfort w oczach. Mówiłam o tym lekarzowi. Dostałam receptę na Akineton i Lorafen. Jednak w miarę jak mija czas leki coraz słabiej działają. Czuję kłucie i odnoszę wrażenie, jakby oko miało zaraz wypłynąć. Przed braniem Klozapolu nie miałam podobnych problemów.
Pomóż klikając w linki, to wiele nie kosztuje. :)
http://www.pmiska.pl
http://www.pajacyk.pl/#index

Awatar użytkownika
cremik1
zarejestrowany użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: sob lut 25, 2012 4:10 pm
Płeć: mężczyzna

Re: Ostrzeżenie dla biorących klozapinę

Postautor: cremik1 » śr maja 04, 2016 4:40 pm

Witam. Biorę klozapol około 200 Mg i mam okulary z antyrefleksem do pracy przy komputerze dodatkowo mam też astygmatyzm czyli jedno oko ma problem z widzeniem daleko a drugie oko problem z widzeniem blisko. Zauważyłem że gdy oglądam filmy gdzie ludzie wyskakują z samolotu na spadochronach to gdy wyskakują z samolotu mam nagły atak lęku i ręce mi się pocą. Mam lęk wysokości. Bez klozapolu nie mam takich lęków oglądając takie filmy.

damis_sp
zarejestrowany użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 19, 2017 8:06 pm
Płeć: mężczyzna
Gadu-Gadu: 62773141
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ostrzeżenie dla biorących klozapinę

Postautor: damis_sp » pt maja 19, 2017 8:34 pm

Ja zaczynam z klozapiną a mam i tak problemy z oczami tzn po prostu jestem krótkowidzem z dość dużą wadą (coś tam -5) boję się że mi się pogorszy od tego. Bardzo mi łzawi jedno oko to moze byc od leków?


Wróć do „clozapina”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] i 0 gości