Ryspolit odstawienie

risperidon
Awatar użytkownika
iwonaburgunda
zarejestrowany użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 6:50 pm
Gender: None specified

Ryspolit odstawienie

Post autor: iwonaburgunda » ndz sty 18, 2015 2:30 pm

Powoli zaczynam odstawiac lek ryspolit. Przedtem (1,5 roku) brałam w dawce 0,5mg, teraz od jakiegoś czasu biorę 0,25mg, od czwartku odstawiłam. Zastanawiam się czy może teraz brać tę ćwiartkę co kilka dni i dopiero za jakiś czas całkowicie odstawić? Jakie mogą pojawić się objawy odstawienne przy takiej dawce? Jak na razie bardzo boli mnie głowa "taki pas" na czole i czuję się trochę jakbym była na kacu. Ile ten lek po odstawieniu będzie utrzymywał się w organizmie? Zastanawiam się też nad problemem metabolizmu, przytycia. O dziwno na tym leku moja waga się ustabilizowała i nic nie przytyłam mimo, że jem dość dużo. Zastanawiam się czy to ma jednak związek z lekiem czy można z ustabilizowaniem się problemu zaburzenia odżywiania (dzięki terapii). Boję się, że np. jak odstawię lek to przytyję. Czy jest to możliwe?

Awatar użytkownika
devil89
zaufany użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: pn paź 20, 2014 8:57 pm
Status: Anioł Stróż
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: devil89 » ndz sty 18, 2015 3:35 pm

przytyć nie przytyjesz, jedynie waga może zejść w dół. jeśli chodzi o odstawienie jeśli powoli schodziłaś to objawy takie jakbyś była na kacu ustąpią , powinny po kilku dniach.
"Nieważne jak zaczynasz ważne jak kończysz..."

Matt
moderator
moderator
Posty: 2595
Rejestracja: wt cze 10, 2014 1:50 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: Matt » ndz sty 18, 2015 4:30 pm

Substancja czynna (risperidon) rozkłada się całkowicie po 7 tygodniach od zażycia.
Ale przy tak małej dawce to bez znaczenia.
W całym chaosie jest kosmos
w całym nie porządku sekretny porządek.

Awatar użytkownika
iwonaburgunda
zarejestrowany użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 6:50 pm
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: iwonaburgunda » ndz sty 18, 2015 4:46 pm

Dziękuję za odpowiedzi.
Ale też mam wrażliwy organizm i nawet takie dawki na mnie działają. Wystarczyło mi 0,5mg żeby wyjść ze stanów psychotycznych. Przyzwyczaiłam się też do tego leku, może to głupie ale traktuję go jak przyjaciela, bo on o nic nigdy nie pytał, a potrafił mnie uspokoić. Chyba wynika to z tego, że jestem osoba bardzo samotną i w tym znalazłam przyjaciela;] Ale ostatnio byłam u ginekologa i mam trochę problemy hormonalne, powiedział, że to możliwe, że od tego (podwyższenie prolaktyny) i dobrze byłoby odstawić.
Boję się tylko, że po odstawieniu zacznie mną rzucać czy coś, chyba wkręcam sobie dodatkowo lęki itp.
Jeśli brałam jakiś czas 0,25mg a od czwartku odstawił to nie wiem czy dobrze zrobiłam, może lepiej jeszcze bardziej stopniowo np. brać teraz ćwiartkę raz na 3-4 dni, potem raz na tydzień, aż do odstawienia?
Ogólnie lek pomagał mi w uspokojeniu, impulsywności i napadach lękowych i w zasypianiu (mam borderline). Teraz popijam melise i inne ziołowe uspokajacze (kozłek, szyszki chmielu, waleriana). Najbardziej zależy mi na tym żeby mieć dobry głęboki sen, a taki dawał mi ten lek.

leonidas
zaufany użytkownik
Posty: 950
Rejestracja: czw gru 13, 2012 10:47 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: leonidas » ndz sty 18, 2015 5:48 pm

Matt pisze:Substancja czynna (risperidon) rozkłada się całkowicie po 7 tygodniach od zażycia.
Ale przy tak małej dawce to bez znaczenia.
A nie chodzi w tym przypadku o conste w zastrzyku, mi pielęgniarka mówiła, że zastrzyk utrzymuję się parę tygodni, a tabletki tydzień.

Matt
moderator
moderator
Posty: 2595
Rejestracja: wt cze 10, 2014 1:50 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: Matt » ndz sty 18, 2015 5:54 pm

To może lepiej nie odstawiaj ryspolitu jeżeli dobrze się na nim czujesz !!! zresztą sama to stwierdziłaś !!!
Przy tak małej dawce - podwyższona prolaktyna ??? gdybyś brała 4 mg na dobę to tak ale przy 0,25 mg to raczej nie.
W całym chaosie jest kosmos
w całym nie porządku sekretny porządek.

Matt
moderator
moderator
Posty: 2595
Rejestracja: wt cze 10, 2014 1:50 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: Matt » ndz sty 18, 2015 6:08 pm

leonidas pisze:
Matt pisze:Substancja czynna (risperidon) rozkłada się całkowicie po 7 tygodniach od zażycia.
Ale przy tak małej dawce to bez znaczenia.
A nie chodzi w tym przypadku o conste w zastrzyku, mi pielęgniarka mówiła, że zastrzyk utrzymuję się parę tygodni, a tabletki tydzień.
Tak masz racje leonidas sprawdziłem jeszcze raz i to było z ulotki od consty. W tabletkach tak jak piszesz tydzień.
W całym chaosie jest kosmos
w całym nie porządku sekretny porządek.

Awatar użytkownika
iwonaburgunda
zarejestrowany użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 6:50 pm
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: iwonaburgunda » ndz sty 18, 2015 6:25 pm

Matt pisze:To może lepiej nie odstawiaj ryspolitu jeżeli dobrze się na nim czujesz !!! zresztą sama to stwierdziłaś !!!
Przy tak małej dawce - podwyższona prolaktyna ??? gdybyś brała 4 mg na dobę to tak ale przy 0,25 mg to raczej nie.
Sama nie wiem, bo ja mam bardzo wrażliwy organizm na działanie wszelkich leków. Unikam nawet espresso (kawa mocna), bo dostaję po niej coś jakby hipomanii, która trwa 1-2 dni. Na dawce 0,5mg ryspolitu czasem nie miałam okresu, więc już taka dawka działała u mnie na prolaktynę. Na 0,25mg okres mam, ale jest krótszy, mniej obfity i że tak powiem ciężko" schodzi. I przez to porobiły mi się jakieś zmiany na jajnikach, wcześniej z hormonami nie miałam problemu, więc to chyba od tego?
Od czwartku nie biorę i gorzej się czuję w sumie, jak na kacu i czuję, że woda zatrzymała mi się w organizmie, jestem napuchnięta na twarzy i gorzej widzę dzisiaj. Sama nie wiem co robić, może wziąć jednak dzisiaj lek i poczekać do wizyty u psychiatry (mam w piątek)?

Matt
moderator
moderator
Posty: 2595
Rejestracja: wt cze 10, 2014 1:50 pm
płeć: mężczyzna
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: Matt » ndz sty 18, 2015 10:36 pm

iwonaburgunda pisze: Od czwartku nie biorę i gorzej się czuję w sumie, jak na kacu i czuję, że woda zatrzymała mi się w organizmie, jestem napuchnięta na twarzy i gorzej widzę dzisiaj. Sama nie wiem co robić, może wziąć jednak dzisiaj lek i poczekać do wizyty u psychiatry (mam w piątek)?
Od odstawienia ryspolitu takie objawy ?? może to nie od ryspolitu ?? Nie wiem ... najlepiej będzie jednak jak to skonsultujesz z lekarzem psychiatrą.
W całym chaosie jest kosmos
w całym nie porządku sekretny porządek.

maajutka
zaufany użytkownik
Posty: 1033
Rejestracja: śr maja 16, 2012 1:10 pm
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: maajutka » pn sty 19, 2015 10:18 am

A mialas psychoze ?bierzesz bardzo malutkie dawki

Awatar użytkownika
iwonaburgunda
zarejestrowany użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 6:50 pm
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: iwonaburgunda » pn sty 19, 2015 4:04 pm

maajutka pisze:A mialas psychoze ?bierzesz bardzo malutkie dawki
1,5 roku temu miałam stany psychotyczne (głosy, urojenia, halucynacje), stwierdzono ciężką depresję z objawami psychotycznymi i wtedy dzięki takiej dawce 0,25mg-0,5mg ustąpiły objawy.
Wczoraj na noc zażyłam jednak ćwiartkę i już lepiej się czuję. Chyba poczekam do wizyty u psychiatry i zobaczę co powie.

maajutka
zaufany użytkownik
Posty: 1033
Rejestracja: śr maja 16, 2012 1:10 pm
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: maajutka » pn sty 19, 2015 4:15 pm

Mi halucynacje i urojenia przeszly na dawce 4mg rispoleptu

maajutka
zaufany użytkownik
Posty: 1033
Rejestracja: śr maja 16, 2012 1:10 pm
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: maajutka » pn sty 19, 2015 4:23 pm

Iwona normalnie pracujesz?ja biore 2mg ryspolitu i bardzo ciezko mi sie pracuje ,mam Spore objawy negatywne

Awatar użytkownika
iwonaburgunda
zarejestrowany użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 28, 2013 6:50 pm
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: iwonaburgunda » pn sty 19, 2015 4:31 pm

maajutka, normalnie pracuję, chociaż przez moje zaburzenie osobowości mam problemy w relacjach międzyludzkich i czasem zniekształcam rzeczywistość, ale terapia mi trochę pomaga uporać się z tym.
Słyszałam właśnie, że dużo osób narzeka na ryspolit, że nic się po nim nie chce i jest większa depresja, zmęczenie. Pewnie to zależy od dawki. U mnie akurat sprawdził się na 100%, z kolei nie mogę brać antydepresantów, bo zawsze źle reaguję i od razu tracę okres. A rozmawiałaś ze swoim lekarzem o tym leku, o tym jak na Ciebie wpływa? Może zamieni na inny?

maajutka
zaufany użytkownik
Posty: 1033
Rejestracja: śr maja 16, 2012 1:10 pm
Gender: None specified

Re: Ryspolit odstawienie

Post autor: maajutka » pn sty 19, 2015 4:36 pm

Gadalam z lekarzem o tym leku i nic nie chce zmieniac,ja Sama z roku na rok sobie zmbiejszam dawki od wrzesnia jestem na 2mg i od tygodnia zmniejszylam na 1,5mg Ale sie balam i wrocilam na 2mg mimo ze nie mialam zadnych Objawow pierwsza psychoze i jedyna mialam ponad 3lata temu

Wróć do „rispolept”