schodzenie z kwetiapiny

quetiapinum, ketilept, ketipinor, seroquel
  -TMOVE_BUTT AMOVE_BUTT SMOVE_BUTT
User avatar
typasek
zaufany użytkownik
Posts: 372
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:40 pm

schodzenie z kwetiapiny

Postby typasek » Mon Nov 06, 2017 1:56 pm

Hej - zapisane mialam:
1. 100 mg kwetiapiny na noc - postanowiłam ze z niej zejde sama.
2. Decaldol 2mg (czyli haloperidol w zastrzyku) co 28 dni
3. Abilify raz dziennie rano 15 mg

Schodzić zaczełam w sposób nastepujacy:
1. najpierw brałam 100mg na noc, potem
2. przez 3 dni 75 mg
3. przez 5 dni 50 mg
4. teraz 2 dni 25 mg.
I plan miałam taki, ze dalej bede brac zolafren 2x10mg a potem po 10 mg potem 7,5 mg aż do zera. I jedna noc wziełam te 20mg zolafrenu ale coś dziwnie długo spałam i śpię już pół dnia i zaczełam sie zastanawiać dlaczego? Wygooglałam o okazałao sie, ze zolafren to olanzapina a nie kwetiapina!

Więc teraz pytanie - czy mogę już całkowicie odstawić kwetiapinę i nic więcej nie brać na noc czy lepiej brać tą olanzapinę, która mam? jeśli tak, to w jakiej dawce - 10mg czy 7,5 mg? (tyko takie leki mam w domu a wizyta u psychiatry dopiero za miesiac). Z góry dzieki za porady :)

User avatar
piotrs
zaufany użytkownik
Posts: 1008
Joined: Sat Oct 08, 2016 11:41 am

Re: schodzenie z kwetiapiny

Postby piotrs » Mon Nov 06, 2017 3:01 pm

na zolafrenie olaplazminie powinnas dobrze spac ja na 10mg na dobe spalem 12-14 h i nie moglem sie wybudzic powinno na sen starczyc 5mg ale ty bierzesz abilify dodadkowo 15 mg na ktorym tak dlugo sie nie spi wszystko stopniowo z glowa zmniejszac i po jednym jest duzy apetyt zolafrenie a abilify nie chce sie jesc

User avatar
hvp2
zaufany użytkownik
Posts: 9061
Joined: Sun Nov 04, 2007 4:14 am
płeć: mężczyzna

Re: schodzenie z kwetiapiny

Postby hvp2 » Mon Nov 06, 2017 6:35 pm

Moim zdaniem schodzisz z tymi dawkami w dół o wiele za szybko, a ponadto nie tak dawno temu miałaś chyba pogorszenie, więc tym bardziej zmniejszanie dawek wydaje mi się mało rozsądne!

Jak już musisz zmniejszać to kolejne zmniejszenie realizuj po kilkunastu dniach od poprzedniego, a nie jedynie po kilku!!!

PS. Psychiatrzy twierdzą że nieprzestrzeganie zaleconego dawkowania leków i samowolne zmniejszanie dawek oraz ich całkowite odstawianie jest najczęstszą przyczyną nawrotów!!! A z kolei każdy nawrót jest podobno dla mózgu procesem toksycznym.

Gehenna
zaufany użytkownik
Posts: 9980
Joined: Sat Jul 17, 2010 9:24 am

Re: schodzenie z kwetiapiny

Postby Gehenna » Mon Nov 06, 2017 9:35 pm

W jaki sposób dzielisz tabletki. Ja też biorę ketrel, najmniejsza tab to setka. Rozumiem podzielić gilotyną na pół ale ćwiartki...

Newt
zaufany użytkownik
Posts: 3425
Joined: Mon Jun 11, 2007 2:24 pm

Re: schodzenie z kwetiapiny

Postby Newt » Mon Nov 06, 2017 11:20 pm

Ja na ćwiartki dzieliłam nawet tabletki po 25 mg, więc setka bez żadnego problemu.
"My mommy always said there were no monsters. No real ones. But there are."

einsam
zaufany użytkownik
Posts: 110
Joined: Sat Feb 08, 2014 6:10 pm
płeć: mężczyzna

Re: schodzenie z kwetiapiny

Postby einsam » Tue Nov 07, 2017 12:04 am

Ja nie schodzę z kwetiapiny.Mi kwetiapina służy.Biorę jeszcze sulpiryd przeciwpsychotyczny i cloranxen małą dawkę.Czuję się rewelacyjnie.Nie ma mowy w moim przypadku o jakimkolwiek odstawianiu.Nie chcę zaliczyć nawrotu. :naughty:

User avatar
typasek
zaufany użytkownik
Posts: 372
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:40 pm

Re: schodzenie z kwetiapiny

Postby typasek » Tue Nov 07, 2017 6:59 am

W jaki sposób dzielisz tabletki. Ja też biorę ketrel, najmniejsza tab to setka. Rozumiem podzielić gilotyną na pół ale ćwiartki...
Jest jeszcze kwetiaplex 25 mg To ta sama substancja czynna co w ketrelu. Czyli 3 taletki tego kwetisplexu to 75mg dwie to 50 mg a jedna 25 mg

User avatar
typasek
zaufany użytkownik
Posts: 372
Joined: Tue Mar 29, 2016 11:40 pm

Re: schodzenie z kwetiapiny

Postby typasek » Tue Nov 07, 2017 7:02 am

Moim zdaniem schodzisz z tymi dawkami w dół o wiele za szybko, a ponadto nie tak dawno temu miałaś chyba pogorszenie, więc tym bardziej zmniejszanie dawek wydaje mi się mało rozsądne!

Jak już musisz zmniejszać to kolejne zmniejszenie realizuj po kilkunastu dniach od poprzedniego, a nie jedynie po kilku!!!

PS. Psychiatrzy twierdzą że nieprzestrzeganie zaleconego dawkowania leków i samowolne zmniejszanie dawek oraz ich całkowite odstawianie jest najczęstszą przyczyną nawrotów!!! A z kolei każdy nawrót jest podobno dla mózgu procesem toksycznym.
Wyczytałam w necie ze schodzic z kwetiapiny powinno sie od tygodnia do dwóch. Moj lekarz juz wie ze zeszlam i ze pomylilam lek na końcu. Kazal mi juz wiecej nic nie brać. Czyli zejście sie chyba udalo... a moj stan po olanzie ma sie utrzymać do 5 dni ale nahgorsza jest podobno 1 doba...

User avatar
hvp2
zaufany użytkownik
Posts: 9061
Joined: Sun Nov 04, 2007 4:14 am
płeć: mężczyzna

Re: schodzenie z kwetiapiny

Postby hvp2 » Tue Nov 07, 2017 7:42 am

Jak masz w tym poparcie lekarza to zupełnie inna sprawa!


Return to “ketrel”

Who is online

Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot] and 0 guests