Abilify.. Skutki uboczne..

aripiprazol
  -TMOVE_BUTT AMOVE_BUTT SMOVE_BUTT
barneyrubble
zarejestrowany użytkownik
Posts: 15
Joined: Sat Mar 22, 2014 9:22 pm
płeć: mężczyzna

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby barneyrubble » Sat Mar 22, 2014 11:48 pm

Biorę Abilify w dawce 22.5 mg od 22 dni. Początki były ciężkie z powodu akatyzji ale postanowiłem poczekać do kolejnej planowej wizyty u psychiatry za 2 miesiące i jeden tydzień żeby organizm przyzwyczaił się do nowego leku. Miałem poranne nudności, które dzielnie zniosłem i przeszły. Lęki z początku się nasiliły ale powoli się wyciszają.

User avatar
JagodowyWilkołak
zaufany użytkownik
Posts: 6623
Joined: Fri Feb 06, 2015 2:42 pm
płeć: mężczyzna

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby JagodowyWilkołak » Sun Mar 23, 2014 8:41 pm

Przy 30mg, szybkie męczenie się. :(
Don't worry, be chory. :)

biedronka1802
bywalec
Posts: 35
Joined: Fri Jan 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby biedronka1802 » Wed Apr 02, 2014 9:39 pm

Biorę abilify od 5 miesięcy. Zauważyłam, że mam po nim lekką akatyzję, niepokój, przesypiam maksymalnie 7 godzin, budzę się bardzo wcześnie (5 rano) i mam energię do działania, nie czuję się przytępiona. Spokojnie mogę się skoncentrować na pracy biurowej (tak do godziny 12), potem jest coraz gorzej, ale to chyba normalka :) nie zawsze jest energia do pracy.

biedronka1802
bywalec
Posts: 35
Joined: Fri Jan 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby biedronka1802 » Wed Apr 02, 2014 9:41 pm

Zażywam dawkę 15 mg, ale chciałabym zmniejszyć o połowę, do 7,5 mg.

biedronka1802
bywalec
Posts: 35
Joined: Fri Jan 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby biedronka1802 » Wed Apr 02, 2014 9:46 pm

Mam pytanie do osób, które zażywają dawkę 7,5 mg. Jak się czujecie na niej? Czy jest jakaś różnica w porównaniu do 15 mg?

maajutka
zaufany użytkownik
Posts: 1007
Joined: Wed May 16, 2012 1:10 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby maajutka » Wed Apr 02, 2014 10:40 pm

biedronka a na abilify masz wiecej mysli w glowie niz na rispolepcie?

biedronka1802
bywalec
Posts: 35
Joined: Fri Jan 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby biedronka1802 » Thu Apr 03, 2014 11:15 am

Hej, po rispolepcie miałam totalną pustkę w głowie. Kiedy go zażywałam o godzinie 17 to z reguły potrzebowałam ok.2 h żeby się ogarnąć (po prostu ścinał mnie z nóg). Na abilify jest o tyle dobrze,że potrafię się skoncentrować na wykonywanych czynnościach (szczególnie rano tak do południa) i mam więcej myśli w głowie, nie odczuwam otępienia. Myślę, że to dobry lek i fajnie na mnie działa (poza tymi kilkoma sprawami które wymieniłam powyżej). Maajutka, a Ty zażywasz abilify czy dopiero zamierzasz poprosić o niego swojego lekarza?

maajutka
zaufany użytkownik
Posts: 1007
Joined: Wed May 16, 2012 1:10 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby maajutka » Thu Apr 03, 2014 11:39 am

Ja biore rispolept 2,5 mg .Mam malo mysli w glowie ,nic mi sie nie chce robic,brakuje mi energii i emocji.Zamierzam prosic mojego lekarza o abilify.Chociaz moj lekarz wcale nic nie chce zmieniac :(.Moze zmienie lekarza

biedronka1802
bywalec
Posts: 35
Joined: Fri Jan 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby biedronka1802 » Thu Apr 03, 2014 11:59 am

Rzeczywiście w takiej sytuacji warto pomyśleć o zmianie lekarza. Lekarz powinien liczyć się ze zdaniem pacjenta,a nie udawać nieomylnego i non stop przepisywać te same leki, choć mogą one być nieodpowiednie w konkretnym przypadku. Moja lekarka jest młoda i bardzo życiowa. Obiecała mi,że leki będę brała tylko tyle czasu ile to konieczne i jak na razie dotrzymuje słowa. Z każdą wizytą u niej mam mniej leków,ale przede wszystkim dobrze się z tym czuję :) Tobie też życzę fajnego lekarza, z którym można się dogadać. Podobno po pierwszym epizodzie psychotycznym są duże szanse,że sytuacja już nigdy się nie powtórzy i tego się trzymajmy! powodzenia i miłego dnia

maajutka
zaufany użytkownik
Posts: 1007
Joined: Wed May 16, 2012 1:10 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby maajutka » Thu Apr 03, 2014 12:07 pm

biedronka a TY na abilify masz emocje?

User avatar
mei
zaufany użytkownik
Posts: 8272
Joined: Sun Jun 10, 2007 9:12 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby mei » Thu Apr 03, 2014 1:01 pm

Ja biore rispolept 2,5 mg .Mam malo mysli w glowie ,nic mi sie nie chce robic,brakuje mi energii i emocji.Zamierzam prosic mojego lekarza o abilify.Chociaz moj lekarz wcale nic nie chce zmieniac :(.Moze zmienie lekarza
Maajutka, brałam trochę neuroleptyków i rispolept był jedynym lekiem, na którym nie miałam myśli w głowie. Wiele osób narzeka na ten lek. Jeżeli lekarz Ciebie nie słucha, to jedynym wyjściem jest zmiana na kogoś innego, bardziej otwartego na dialog.
Kochajcie tych, których chcecie kochać, żyjcie tak, jak chcecie żyć i nigdy nie pozwólcie by ktokolwiek przeszkodził wam w zmienianiu waszych marzeń w rzeczywistość.
Jared Leto, 13.04.2014.

biedronka1802
bywalec
Posts: 35
Joined: Fri Jan 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby biedronka1802 » Thu Apr 03, 2014 5:15 pm

Maajutka, na abilify normalnie mam emocje, śmieję się lub płaczę w zależności od nastroju :) przeważnie czuję się dobrze, jestem spokojna, ale nie otępiona.

maajutka
zaufany użytkownik
Posts: 1007
Joined: Wed May 16, 2012 1:10 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby maajutka » Thu Apr 03, 2014 5:39 pm

biedronka no to ciesze sie ze masz na abilify emocje, super wiadomosc , ja biore rispolept juz dlugi okres czasu i bardzo sie na nim mecze,moj lekarz ma w dupie moje narzekania na ten lek.Nie chce mi zmienic leku,moja rodzina tez uwaza zeby nic nie zmieniac bo bardzo sie boja psychozy , a ja juz mam dosc tak jałowego zycia .W przyszlym tygodniu postanowilam ze zmienie lekarza i poprosze o abilify .

biedronka1802
bywalec
Posts: 35
Joined: Fri Jan 10, 2014 10:00 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby biedronka1802 » Thu Apr 03, 2014 7:26 pm

Trzymam kciuki za zmiany :) mam nadzieję, że sprawy się ułożą po Twojej myśli i abilify ci podpasuje.pozdrawiam

greeta4
zarejestrowany użytkownik
Posts: 3
Joined: Fri Jul 17, 2009 9:32 pm

Re: Abilify.. Skutki uboczne..

Postby greeta4 » Tue May 13, 2014 6:26 pm

Witam,
Też zażywam Abilify od prawie roku. Nie jestem z niego zachwycona. Czuję się wyciszona, nie mam chęci do rozmowy, nic mi się nie chce.. pracuję ale bardzo ciężko mi w relacjach z ludźmi. Na początku zażywałam dawkę 15 mg, później 7,5 mg a od miesiąca 3,25 mg ale na tej najmniejszej dawce czuję że samopoczucie się pogorszyło. Pewnie wrócę na tą połowę tabletki. Kiedyś zażywałam Seroqwel XR 150mg i ten lek był dla mnie super bo czułam się normalnie. Szkoda że go już nie ma na liście leków refundowanych :(


Return to “abilify”

Who is online

Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot] and 0 guests