Aryzalera - Pomocy

aripiprazol
  -TMOVE_BUTT AMOVE_BUTT SMOVE_BUTT
Awatar użytkownika
szymon1234
zaufany użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: czw sty 10, 2013 3:20 am
Płeć: mężczyzna

Aryzalera - Pomocy

Postautor: szymon1234 » śr lip 08, 2015 12:11 am

Od niecałego miesiąca biorę nowy lek o Nazwie Aryzalera wcześsniej brałem Olzapin, i od paru dni mam problemy ze wzrokiem to znaczy ciężko mi się czyta tekst, czy to może być wina nowego leku ?
Przede wszystkim zdrowia.. :-)

Awatar użytkownika
Petrus2
zaufany użytkownik
Posty: 510
Rejestracja: ndz maja 03, 2015 5:02 pm
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: Petrus2 » śr lip 08, 2015 12:14 am

Jaka dawka Aryzalery?
76746f6c64406a6162626572706c2e6f72

Awatar użytkownika
szymon1234
zaufany użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: czw sty 10, 2013 3:20 am
Płeć: mężczyzna

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: szymon1234 » śr lip 08, 2015 12:23 am

Dokładnie zmieniam lek z Olzapin 10 na Aryzalera 10 .Teraz 13 lipca idę do lekarza bo powiedziała mi lekarka że nie może nagle zmienic leku dlatego biore ten Olzapin 10 wieczorem nadal

Rano biorę Citabax 20 jedną i pół tabletki i Aryzalera 1 tabletkę a wieczorem 1 tabletkę Olzapin 10

A lek zmieniam z faktu że na komisji lekarskiej panie mi powiedziały że podwoiłem mase ciała przez chorobe i groźi mi cukrzyca a po Olzapin strasznie dużo jadłem nocami.
Przede wszystkim zdrowia.. :-)

Awatar użytkownika
Petrus2
zaufany użytkownik
Posty: 510
Rejestracja: ndz maja 03, 2015 5:02 pm
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: Petrus2 » śr lip 08, 2015 12:29 am

Aryzalera to odpowiednik Abilify. Myślę, że tak mała dawka nie powinna dawać efektów ubocznych, o które pytasz.
Jednak jest to na pewno sprawa indywidualna. Poza tym bierzesz też inne leki. Mogą występować między nimi jakieś interakcje.
76746f6c64406a6162626572706c2e6f72

Awatar użytkownika
szymon1234
zaufany użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: czw sty 10, 2013 3:20 am
Płeć: mężczyzna

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: szymon1234 » śr lip 08, 2015 12:54 am

Co robić? powiadomić o tym fakcie lekarkę ?
Przede wszystkim zdrowia.. :-)

Awatar użytkownika
Petrus2
zaufany użytkownik
Posty: 510
Rejestracja: ndz maja 03, 2015 5:02 pm
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: Petrus2 » śr lip 08, 2015 12:56 am

Co robić? powiadomić o tym fakcie lekarkę ?
To chyba oczywiste, ja bym tak właśnie zrobił na Twoim miejscu.
76746f6c64406a6162626572706c2e6f72

Awatar użytkownika
Bardo
moderator
moderator
Posty: 3952
Rejestracja: pn lut 06, 2006 11:32 am
Płeć: mężczyzna

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: Bardo » śr lip 08, 2015 6:46 am

Powinno przejść po pewnym czasie ale dla pewności porozmawiaj z lekarzem. Miałem podobny objaw na Abilify, jest chyba wymieniony w ulotce.

Awatar użytkownika
JagodowyWilkołak
zaufany użytkownik
Posty: 6625
Rejestracja: pt lut 06, 2015 2:42 pm
Płeć: mężczyzna

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: JagodowyWilkołak » śr lip 08, 2015 7:03 am

Od pierwszego lipca Abilify jest w pełni refundowany i kosztuje 3,20zł.
Don't worry, be chory. :)

Awatar użytkownika
Petrus2
zaufany użytkownik
Posty: 510
Rejestracja: ndz maja 03, 2015 5:02 pm
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: 127.0.0.1

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: Petrus2 » śr lip 08, 2015 7:17 am

Dobrze wiedzieć, bo za Aryzalerę przepłaciłem złotówę w takim razie :D
76746f6c64406a6162626572706c2e6f72

Awatar użytkownika
zdrowy
zaufany użytkownik
Posty: 220
Rejestracja: ndz wrz 25, 2011 11:07 pm
Płeć: mężczyzna
Lokalizacja: Toruń

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: zdrowy » czw sie 20, 2015 11:09 pm

Ja brałem abilify. Potem aryzalere- tej jeszcze mam trochę. A teraz lekarz wypisał mi Aribit. Lekarz swój wybór argumentował tym, że należy wesprzeć rodzimych producentów leków, hehe :D
Lek jest płatny 100%.i uwaga uwaga!!!! kosztuje 3,20 za opakowanie 15mg-28 tab.

Awatar użytkownika
Catastrophique
zaufany użytkownik
Posty: 6442
Rejestracja: pt maja 24, 2013 8:49 pm
Płeć: mężczyzna

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: Catastrophique » czw sie 20, 2015 11:16 pm

Lekarz swój wybór argumentował tym, że należy wesprzeć rodzimych producentów leków, hehe :D
:shock:
Brzmi jak argument sprzedawcy pralek badz telewizorów, a nie jak osoby, od której w niemalym stopniu zalezy czyjeś zdrowie.
Choc może sie czepiam, nie wiem.
Bycie nazwanym "szalonym " przez ludzi, którzy są ograniczeni przez normy narzucone przez społeczeństwo, jest niczym innym procz komplementem.

jerzymat
zarejestrowany użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz kwie 16, 2017 10:46 am
Płeć: mężczyzna

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: jerzymat » ndz kwie 16, 2017 10:52 am

To tak na przyszłość. Też miałem dziwne widzenie i percepcję po abilify. Brałem ponad pół roku, potem przestałem bo silnie mnie pobudzał ten lek i potem co jakiś czas próbowałem 1-2 tygodnie. W międzyczasie okazało się, że mam nadciśnienie i zacząłem brać leki. Biorę je już prawie rok i spróbuję teraz znowu bo złe stany podniecenia ustąpiły. Teraz z kolei próbuję odpowiednik tj. Aryzalere bo jest słabsza.

Po zeszłorocznej kuracji jest lepiej. Wracam do świata i mam dobry nastrój. Teraz biorę już prawie rok leki na nadciśnienie i złe stany po aryzalerze mijają. Nie jestem jeszcze co prawda pewien czy będę brał codzień ale nawet branie co weekend działa dobrze. Stwierdziłem, że aryzalera wyciąga mnie z tragedii w wieku 17 lat. Od tamtej pory tworze błędne stany, które uniemożlwiają mi poprawne lub takie jak powinno być fukncjonowanie w społeczeństwie. Ten lek poprawia nastrój i to błędne tworzenie nastroju ustaje. W wieku 17 lat wpędziłem się w tragedię, potem depresja, której twierdzę nie wyleczyłem i sam odstawiłem leki. Co prawda podejrzewam też Coaxil (antydepresant) o pogorszenie komunikacji moich neuronów. Podsumowując - lek godny uwagi, zwłaszcza że poprawia nastrój i powraca się po nim do świata. Należy jedynie sprawdzić jak można to brać. Póki co ja co weekend i jest ok i też pomaga. Aryzalera tworzy mi poprawny dobry nastrój i wszystkie problemy i tragedie to błahostki, które jestem w stanie niewarygodnie lekko znieść. Dobry nastrój je tłumi i spycha na dalszy plan tak, że przestają mieć znaczenie i dręczyć. Stwierdziłem też, ze nie trzeba się starać o dobry nastrój az tak bardzo a juz na pewno nie poprzez ekstremalne uczucia. On powinien po prostu być i trzeba soba lekko pokierować. No może czasem bardziej.

Jednym słowem polecam lek, a teraz objawy z dziwnym widzenie ustąpiły. Dodam też, ze biorę Zyprexę 10mg na na noc i aryzalere od 5-10mg na weekend. Zyprexe nie poprawia nastroju tak jak powinna. Ona dziala raczej antypsychotycznie.

jerzymat
zarejestrowany użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: ndz kwie 16, 2017 10:46 am
Płeć: mężczyzna

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: jerzymat » wt kwie 25, 2017 9:03 pm

Po aryzalerze zniknęło mi zranienie psychiczne. Szukałem wielkich przeżyć w muzyce aby je jakoś wzmocnić i odreagować. Teraz leci po prostu muzyka dla przyjemności. Rok temu brałem 15 mg abilify i czułem właśnie że wracam do stanu sprzed zranienia. Ale teraz mi zaczyna całkowicie przechodzić. Naprawdę warto mieć mix olanzapiny i arypiprazolu.

tomsoul
zaufany użytkownik
Posty: 1626
Rejestracja: pt maja 16, 2008 5:05 pm
Płeć: mężczyzna

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: tomsoul » wt kwie 25, 2017 9:32 pm

Też miałem kłopoty z patrzeniem na abilify.
Fajnie że wam pomaga bo ja się niestety przejechałem na tym leku.

Awatar użytkownika
Chłopiec Papuśny
zaufany użytkownik
Posty: 937
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 11:36 am
Płeć: mężczyzna
Gadu-Gadu: 46660127

Re: Aryzalera - Pomocy

Postautor: Chłopiec Papuśny » śr kwie 26, 2017 5:42 pm

Ja biorę Abilify. Na początku miałem problem z widzenia. Wszystko mi się zdawało, nie mogłem przeczytać tekstu. Z czasem to minęło. Jednak skutek uboczny jaki ciągle odczuwam, to jest swiatlowstret.
Per aspera ad astra
Przez cierpienie do gwiazd


Wróć do „abilify”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] i 1 gość