Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

forumowiczów dzieła własne

Moderator: moderatorzy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Poprawiłem utwór. Miedzy innymi wywaliłem fałszujący flet.
https://soundcloud.com/user-68267412/wa ... er-wersion
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Tym razem wyszło mi trochę chilautowo. Wogóle zrobiłem taki odskok od instrumentów orkiestrowych, w stronę elektrycznych.
https://soundcloud.com/user-68267412/world-map
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Jeden kawałek w tydzień. Tak to ja mogę nabierać doświadczenia.
https://soundcloud.com/user-68267412/mountain-crossing
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Miał być jeden kawałek w tydzień. Ale pomyślałem, że nie będę wszystkiego pokazywał, tylko to co uznam za warte upublicznienia. I jak tak pomyślałem zrobiłem się leniwy i nie kończyłem utworów, więc w końcu się przymusiłem i zrobiłem kawałek w pięć dni.
Utwór "Return To Homeland"
https://soundcloud.com/user-68267412/return-to-homeland
Pasował by do gry w której bohater powraca, po wielu misjach do domu
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Postanowiłem sprawdzić jak przyjmą moją muzykę na youtube, więc zrobiłem półgodzinny filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=POg5l0Unfm4
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Przy tym projekcie zrozumiałem jak ważny jest mastering. Kiedy aranżowałem utwór, wszystko było takie chaotyczne i się nie kleiło. Aż w końcu powiedziałem dość, przechodzę do masteringu. I nagle wszystko wskoczyło na swoje miejsce. Chociaż wciąż nie jestem zadowolony. Refren brzmi tak jednostajnie. Ale już mi się nie chciało na nowo go przerabiać.
https://soundcloud.com/user-68267412/thiefs-mission
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Utwór stworzony w trzy dni. I to w dwóch wersjach. Tutaj macie elektroniczną, zbudowaną na syntezatorach.
https://soundcloud.com/user-68267412/cu ... ik-version
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Ten utwór to taki kolaż. Użyłem w nim syntezatora, samplera i pętli perkusyjnych. Chociaż pętle perkusyjne użyłem nie wiedząc jak operuje się pętlami w Reaper. Teraz wiem więcej, więc układanie trwało by mniej czasu.
Tajemnica ukrytego miasta
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Zainstalowałem sobie zestaw demonstracyjny Reason i bawię się instrumentami, które są dostępne.
I z tej zabawy stworzyłem taki utwór
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Tym razem przyłożyłem się do linii melodycznej. Normalnie utwór składa się z powtarzania motywów. No więc pierwszy raz spróbowałem tego w moim projekcie. Całość składa się z jedno i dwutaktowych motywów.
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Tym razem utwór zbyt prosty by się nim chwalić. Dlatego nie dałem angielskiej nazwy, by tamte buraki nie pomyślały, że będę każdym utworem się chwalił.
A dlaczego jednak go umieściłem? Bo nie wiem czy doszedłem do granic procesora, czy głośniki mi wysiadają.
Czy ktoś z w miarę dobrymi głośnikami może powiedzieć czy słychać charczenie lub pyknięcia. I czy jest tego dużo.

___________________________________________________________________
Dobra, wiem w czym problem. Pady strasznie dają po basie.
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Przez ostatnie 20 dni nie kończyłem projektów. Ale okres próbny używania reason się kończy a ja jeszcze nie mam uzbieranych pieniędzy by móc go kupić. Więc przyłożyłem się ostatnie trzy dni i pokończyłem większość projektów. Nie wszystkie trzymają poziom i się biję ze sobą by ich czasem nie upublicznić. Ale ten kawałek chyba jest wart pokazania.
domik
zaufany użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 14, 2013 11:57 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: domik »

słucham tego ostatniego kawałka i mam uwagi (to nie są uwagi w warstwie technicznej, tylko kompozytorskiej):
- tutaj nie ma motywu melodycznego
- postaraj się wybrać klucz i tonację, następnie tych klawiszy się trzymać (ale już to zrobiłeś)
- przeanalizuj budowę utworów innych: w szczególności chodzi o zwrotki i refren i trzymaj się tych schematów
- powtarzaj zwrotki refren, człowiek lubi to, co już zna - wszystko zgodnie ze schematami

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Z tym motywem melodycznym, to prawda. Dopiero od niedawna uczę się układać motywy trzy, dwu i jednotaktowe. Zwłaszcza jeśli stworzę harmonię z akordów mam trudności z stworzeniem określonego motywu w melodii. Bo w kursach muzycznych, które kupiłem jest rada by tworzyć melodię wykorzystując dźwięki z stworzonych akordów. Znaczy, nie chodzi o to by wykorzystywać tylko te dźwięki. Ale i tak ciężko stworzyć motyw melodyczny który nie będzie monotonny.
Tonacja jest molowa i chyba tylko końcówka jest durowa. Nie pamiętam już a wczoraj czyściłem dysk z niepotrzebnych projektów i usunełem również ten.
Nie chciałem by to miało zwrotki i refren. To w zasadzie nie miał być utwór do kiwania głową. To miało być bardziej jak muzyka klasyczna. Miał bardziej opowiedzieć jakąś historię niż bujać ciałem.
Dzięki za twoje uwagi
domik
zaufany użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 14, 2013 11:57 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: domik »

Reason ma maszyny midi zwane "players" - te podstawowe są bardzo użyteczne, możesz utrzymać skalę i tworzyć akordy w tej skali za pomocą 1 klawisza.

Najbardziej efektywna to gama a moll eolska (minor aeolian lub natural minor) - to po prostu wszystkie białe klawisze zaczynające się na A (a nie C, jak w C dur).

Warunkiem jest , abyś rozpoczął grę i akordy klawiszem klucza (czyli A).

Gama C dur to gama łatwa i o pozytywnym wydźwięku, A eolskie jest melancholijne i sam bardzo ją lubię.
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Reason ma maszyny midi zwane "players"
Przyjrzę się temu jak już kupię reason.
A z tymi skalami to już trochę wiem. No to że najlepiej zacząć od toniki.
Moja ulubiona skala to dorycka. Daje trochę takiego patosu i świetnie nadaje się do ilustracji pojedynku lub bitwy. Zaczyna się na drugim dźwięku skali durowej. Więc najpierw chcę się nauczyć progresji akordów właśnie durowej
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Dobra, może Dominik jeszcze raz przyjrzy się mojemu utworowi.
Czy widać rozdzielenie na refren i zwrotki.
Czy słychać powroty do toniki ( c mol melodyczne )
Czy te narastanie emocji rozwiązało się satysfakcjonująco.
domik
zaufany użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 14, 2013 11:57 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: domik »

Wiesz, nie jestem żadnym autorytetem - dzięki za zaufanie :)

Jest faktycznie podział, jednak brakuje wyraźniej linii melodycznej, stąd dla mnie ten podział jest "rozmyty".
Chodzą mi w głębi duszy zupełnie inne dźwięki i nie wiem sam, jak ocenić ten utwór...
Na pewno stopniowe włączanie się instrumentów to dobry patent w muzyce instrumentalnej.

I tak jakby nieco pusto jest.... ale ja tak czuję bardziej....

Najważniejsze, że ma się podobać Tobie.

EDIT: są gusta i guściki, o nich sie nie dyskutuje - jeden z moich kumpli z LO słuchał takiej "muzyki", że wszyscy pomyśleliśmy o robotnikach i wyburzaniu :D

Inny dzisiaj tego typu rzeczy komponuje....

Ja osobiście preferuję melodyjne dźwięki jak jm jarre, stąd bardzo trudno mi ocenić Twoje dokonania dokładniej. Ty masz po prostu zupełnie inne podejście do nastroju całego kawałka....
Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 7:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi »

Jest faktycznie podział, jednak brakuje wyraźniej linii melodycznej
Tak sobie myślę że te rozmycie jest spowodowane odgrywaniem głównego motywu przez różne instrumenty.
A są jakieś materiały uczące tworzenia linii melodycznej?
Wiesz ten kawałek gdy zaczełem tworzyć był ćwiczeniem układania motywów. I rzeczywiście jest przejawem mojej książkowej wiedzy na temat muzyki klasycznej opartej na kontrapunkcie. Spodobał mi się na tyle że go skończyłem.
Innym ćwiczeniem jakie praktykuję jest tworzenie progresji akordów i pisanie melodii pod te akordy. I to już jest bardziej współczesne. Chociaż wymóg by melodia operowała głównie dźwiękami z odgrywanych akordów jeszcze bardziej utrudnia mi tworzenie linii melodycznej. A już na pewno ciężko jest układać motywy powtarzane które nie pokrywają się z rytmem akordów.
domik
zaufany użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 14, 2013 11:57 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: domik »

Kazimierz Sikorski (ten od 2 tomów "Kontrapunktu") był zdania, że muzyka to algorytmy i można jej nauczyć krowę.....

Podchodzisz więc do oficjalnego komponowania, książkowego - ale ono wyróżnia 2 podejścia:
- od melodii tworzymy pochody akordowe lub na bazie akordów melodię

Jak zaczynałem tworzyłem wszystko z głowy - i melodie i akordy i wszystko inne.
I wiesz co? Najlepiej mi się wtedy układało!

Muzyka miała polot, teraz to, co robię jest bardziej techniczne - jest bez polotu całkiem.
Tak to wszystko czuję.... Więc nie wiem, co Ci poradzić...

Ja bym jednak wyszedł od metody nieoficjalnej - wszystko ze słuchu - zapomnij o tych książkach, to może być recepta dla Ciebie na to "rozmycie".
Najpierw "poczuj" muzykę - słuchaj Twojego gatunku dużo.

Jak nabierzesz obycia z nim i z gamami (bo mam wrażenie, że to kuleje) zaczniesz poznawać wiedzę książkową i technicznie dopracujesz kawałki.

Już to pisałem ale: (to są wartościowe przemyślenia znanych kompozytorów)
"amatora od profesjonalisty odróżnia jedynie powtarzalność rezultatów"
"nie ma reguł w muzyce, jednak wiedzą to jedynie ci, którzy te reguły dobrze znają"
ODPOWIEDZ

Wróć do „wrażliwość, twórczość”