Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

forumowiczów dzieła własne

Moderatorzy: Chłopiec Papuśny, Moderatorzy zwykli

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » ndz lis 10, 2019 11:07 am

Poprawiłem utwór. Miedzy innymi wywaliłem fałszujący flet.
https://soundcloud.com/user-68267412/wa ... er-wersion
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » pn lis 18, 2019 12:23 am

Tym razem wyszło mi trochę chilautowo. Wogóle zrobiłem taki odskok od instrumentów orkiestrowych, w stronę elektrycznych.
https://soundcloud.com/user-68267412/world-map
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » ndz lis 24, 2019 5:49 pm

Jeden kawałek w tydzień. Tak to ja mogę nabierać doświadczenia.
https://soundcloud.com/user-68267412/mountain-crossing
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » pt gru 13, 2019 10:37 pm

Miał być jeden kawałek w tydzień. Ale pomyślałem, że nie będę wszystkiego pokazywał, tylko to co uznam za warte upublicznienia. I jak tak pomyślałem zrobiłem się leniwy i nie kończyłem utworów, więc w końcu się przymusiłem i zrobiłem kawałek w pięć dni.
Utwór "Return To Homeland"
https://soundcloud.com/user-68267412/return-to-homeland
Pasował by do gry w której bohater powraca, po wielu misjach do domu
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » ndz gru 22, 2019 7:02 pm

Postanowiłem sprawdzić jak przyjmą moją muzykę na youtube, więc zrobiłem półgodzinny filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=POg5l0Unfm4
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » sob gru 28, 2019 1:42 pm

Przy tym projekcie zrozumiałem jak ważny jest mastering. Kiedy aranżowałem utwór, wszystko było takie chaotyczne i się nie kleiło. Aż w końcu powiedziałem dość, przechodzę do masteringu. I nagle wszystko wskoczyło na swoje miejsce. Chociaż wciąż nie jestem zadowolony. Refren brzmi tak jednostajnie. Ale już mi się nie chciało na nowo go przerabiać.
https://soundcloud.com/user-68267412/thiefs-mission
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » pt sty 03, 2020 11:38 am

Utwór stworzony w trzy dni. I to w dwóch wersjach. Tutaj macie elektroniczną, zbudowaną na syntezatorach.
https://soundcloud.com/user-68267412/cu ... ik-version
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » ndz sty 12, 2020 5:24 pm

Ten utwór to taki kolaż. Użyłem w nim syntezatora, samplera i pętli perkusyjnych. Chociaż pętle perkusyjne użyłem nie wiedząc jak operuje się pętlami w Reaper. Teraz wiem więcej, więc układanie trwało by mniej czasu.
Tajemnica ukrytego miasta
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » ndz sty 26, 2020 6:00 pm

Zainstalowałem sobie zestaw demonstracyjny Reason i bawię się instrumentami, które są dostępne.
I z tej zabawy stworzyłem taki utwór
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » pn lut 03, 2020 3:18 pm

Tym razem przyłożyłem się do linii melodycznej. Normalnie utwór składa się z powtarzania motywów. No więc pierwszy raz spróbowałem tego w moim projekcie. Całość składa się z jedno i dwutaktowych motywów.
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » pt lut 14, 2020 2:54 pm

Tym razem utwór zbyt prosty by się nim chwalić. Dlatego nie dałem angielskiej nazwy, by tamte buraki nie pomyślały, że będę każdym utworem się chwalił.
A dlaczego jednak go umieściłem? Bo nie wiem czy doszedłem do granic procesora, czy głośniki mi wysiadają.
Czy ktoś z w miarę dobrymi głośnikami może powiedzieć czy słychać charczenie lub pyknięcia. I czy jest tego dużo.

___________________________________________________________________
Dobra, wiem w czym problem. Pady strasznie dają po basie.
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » ndz lut 16, 2020 4:44 pm

Przez ostatnie 20 dni nie kończyłem projektów. Ale okres próbny używania reason się kończy a ja jeszcze nie mam uzbieranych pieniędzy by móc go kupić. Więc przyłożyłem się ostatnie trzy dni i pokończyłem większość projektów. Nie wszystkie trzymają poziom i się biję ze sobą by ich czasem nie upublicznić. Ale ten kawałek chyba jest wart pokazania.
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Dominik_1973
zaufany użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: wt maja 14, 2013 12:57 pm
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: Dominik_1973 » ndz lut 16, 2020 11:08 pm

słucham tego ostatniego kawałka i mam uwagi (to nie są uwagi w warstwie technicznej, tylko kompozytorskiej):
- tutaj nie ma motywu melodycznego
- postaraj się wybrać klucz i tonację, następnie tych klawiszy się trzymać (ale już to zrobiłeś)
- przeanalizuj budowę utworów innych: w szczególności chodzi o zwrotki i refren i trzymaj się tych schematów
- powtarzaj zwrotki refren, człowiek lubi to, co już zna - wszystko zgodnie ze schematami

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
klucz żurawi
zaufany użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz paź 07, 2018 8:17 am
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: klucz żurawi » pn lut 17, 2020 12:44 pm

Z tym motywem melodycznym, to prawda. Dopiero od niedawna uczę się układać motywy trzy, dwu i jednotaktowe. Zwłaszcza jeśli stworzę harmonię z akordów mam trudności z stworzeniem określonego motywu w melodii. Bo w kursach muzycznych, które kupiłem jest rada by tworzyć melodię wykorzystując dźwięki z stworzonych akordów. Znaczy, nie chodzi o to by wykorzystywać tylko te dźwięki. Ale i tak ciężko stworzyć motyw melodyczny który nie będzie monotonny.
Tonacja jest molowa i chyba tylko końcówka jest durowa. Nie pamiętam już a wczoraj czyściłem dysk z niepotrzebnych projektów i usunełem również ten.
Nie chciałem by to miało zwrotki i refren. To w zasadzie nie miał być utwór do kiwania głową. To miało być bardziej jak muzyka klasyczna. Miał bardziej opowiedzieć jakąś historię niż bujać ciałem.
Dzięki za twoje uwagi
{>_<} wzniosłem się na wyżyny nudy

Dominik_1973
zaufany użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: wt maja 14, 2013 12:57 pm
płeć: mężczyzna

Re: Moja trzecia próba wejścia na rynek indie games

Post autor: Dominik_1973 » pn lut 17, 2020 4:08 pm

Reason ma maszyny midi zwane "players" - te podstawowe są bardzo użyteczne, możesz utrzymać skalę i tworzyć akordy w tej skali za pomocą 1 klawisza.

Najbardziej efektywna to gama a moll eolska (minor aeolian lub natural minor) - to po prostu wszystkie białe klawisze zaczynające się na A (a nie C, jak w C dur).

Warunkiem jest , abyś rozpoczął grę i akordy klawiszem klucza (czyli A).

Gama C dur to gama łatwa i o pozytywnym wydźwięku, A eolskie jest melancholijne i sam bardzo ją lubię.

Wróć do „wrażliwość, twórczość”